Omdat ik nu zelf in een gebied woon waar de netwerkdekking bedroevend is, is het me op gevallen hoe weinig informatie er te vinden is over de ontvangst van toestellen. Reviews gaan altijd over de processorsnelheid, schermresolutie, geheugen, meegeleverde software, gewicht, batterijduur etc. Als je echter in een gebied woont waar de netwerkdekking verre van optimaal is, wil je ten eerste een toestel met een goede ontvangst.
Daarom zou ik hier graag een overzicht maken van merken/toestellen die een betere ontvangst hebben. Heel belangrijk voor als er geen netwerk is met een goede dekking. Zelf heb ik een HTC Desire en die is niet goed genoeg.
En ja dit gaat over Android smartphones. Ik ben alleen geinteresseerd in andere toestellen als die echt veel beter zijn in hun ontvangst. Dan mogen ze van mij ook genoemd worden, maar ik ben geen moderator.
Met ontvangst bedoel ik zowel spraak als data.
Vragenlijstje:
1. Is groter beter? Hebben grotere smartphones/phablets een betere ontvangst?
2. Klopt het dat een aluminium behuizing een negatieve invloed heeft op ontvangst?
3. Zijn er merken die duidelijk beter zijn dan andere?
4. Zijn nieuwere modellen over het algemeen beter dan oudere?
5. Is er specfifiek model dat excepioneel presteert qua ontvangst?
6. Is er qua ontvangst een verschil tussen de duurdere en goedkopere toestellen?
7. Bestaat er al een overzicht, maar heb dat tijdens het struinen naar informatie stom genoeg over het hoofd gezien?
8. Heeft de software invloed op je ontvangst (radio/ROM)? Zo ja, welke radio/ROM verbetert de ontvangst en voor welke modellen geldt dit?
Ben ik nog een vraag vergeten die van belang is of kan zijn?
De antwoorden zal ik toevoegen in dit bericht en extra vragen zullen ook worden toegevoegd.
Daarom zou ik hier graag een overzicht maken van merken/toestellen die een betere ontvangst hebben. Heel belangrijk voor als er geen netwerk is met een goede dekking. Zelf heb ik een HTC Desire en die is niet goed genoeg.
En ja dit gaat over Android smartphones. Ik ben alleen geinteresseerd in andere toestellen als die echt veel beter zijn in hun ontvangst. Dan mogen ze van mij ook genoemd worden, maar ik ben geen moderator.
Met ontvangst bedoel ik zowel spraak als data.
Vragenlijstje:
1. Is groter beter? Hebben grotere smartphones/phablets een betere ontvangst?
2. Klopt het dat een aluminium behuizing een negatieve invloed heeft op ontvangst?
3. Zijn er merken die duidelijk beter zijn dan andere?
4. Zijn nieuwere modellen over het algemeen beter dan oudere?
5. Is er specfifiek model dat excepioneel presteert qua ontvangst?
6. Is er qua ontvangst een verschil tussen de duurdere en goedkopere toestellen?
7. Bestaat er al een overzicht, maar heb dat tijdens het struinen naar informatie stom genoeg over het hoofd gezien?
8. Heeft de software invloed op je ontvangst (radio/ROM)? Zo ja, welke radio/ROM verbetert de ontvangst en voor welke modellen geldt dit?
Ben ik nog een vraag vergeten die van belang is of kan zijn?
De antwoorden zal ik toevoegen in dit bericht en extra vragen zullen ook worden toegevoegd.