Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-02 14:38
Hallo,

Ik zoek al meer dan een week naar oplossingen voor mijn probleem, kan niemand vinden die dit excact zelfde probleem heeft,

De situatie is als volgt:

Ik wil een Apple time Capsule aan mijn bestaande modem hangen, aangezien er geen modem in een TC zit, en dan is mijn wens om het Wifi signaal van de TC te gebruiken ipv die van mijn Zyxel Voip Modem. die mag nu wel uit als dit opgelost is.

Wat ik gedaan heb is de TC via een UTP kabel verbinden, daarna de stroom erop en voila daar heb je een Apple network in de lucht, nu zoek ik met Airport Utility de TC draadloos op en configureer ik hem, paar vragen beantwoorden, resetten en nu is het lampje groen (lijkt dus te werken).

maar nu komt mijn probleem: na het resetten kan mijn Laptop ineens geen toegang meer krijgen tot de TC ook kan ik niet internetten terwijl ik op dit Apple netwerk zit, log ik op dit zelfde Apple netwerk in met mijn Phone dan kan ik wel internetten. Het schijnt dat de Time capsule een hele hoop lof ontvangt voor het setup gemak, maar mij lukt het dus niet om met mijn laptop op het web te geraken of om echt daadwerkelijk op de schijf te komen, dus ik kanniet gebruikmaken van de NAS functie, waar ik hem eigenlijk voor aangeschaft heb. Ik weet niet of ik de schijf nu verkeerd configureer of dat ik iets in mijn oude modem moet uitzetten zoals DHCP of iets met NAT.

DHCP uitzetten op eerste modem is geloof ik niet de oplossing.

Ik hoop dat alles zo een beetje duidelijk is, kan iemand mij helpen dit juist op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Dubbel NAT (volgens mij is daar sprake van) is verre van ideaal. Dit wel met de aanname dat daar sprake van is. Als je laptop verbonden is met de Zyxel dan kan je niet verbinden met de TC.

Een oplossing zou zijn om de TC in accesspoint mode te draaien (voor zover dit kan), dan kan je één groot netwerk maken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acers
Beste Lier bedankt voor de reactie,

Ik ben op dat moment niet verbonden met de Zyxel alleen met de TC, ik ben inderdaad op die melding gestuit over een dubbel NAT conflict, maar moet ik dat dan uitzetten in mijn Zyxel of in de TC?

Ik kan niks vinden over een accespoint modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40

Kettrick

Rantmeister!

Zorg ervoor dat je timecapsule in bridge mode staat, zodat er geen nat of dhcp plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acers
Kettrick schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:38:
Zorg ervoor dat je timecapsule in bridge mode staat, zodat er geen nat of dhcp plaats vindt.
Brugmodus heb ik al geprobeerd, maar uiteraard ga ik dat vanavond nog ff een keer doen.

Als ik de TC als wifi-router wil gebruiken, moet dan de DHCP daarvan wel uitstaan?

03-09-2013

Gisteren is het weer nachtwerk geworden,

ik heb nog eens volgens de gebruiksaanwijzing geprobeerd om mijn TC te configureren, met als resultaat dat ik kan internetten via mijn mobiel en ipad over het nieuw opgezette netwerk, tevens kon ik over het gastnetwerk internetten. Maar met mijn laptop lukt dit dus niet over het Apple netwerk en wel weer over het geopende gastnetwerk, ook kon ik de schijf wederom niet benaderen. Waarbij ik telkens op foutmeldingen stuit als 10057 en -4

Daarna heb ik de Zyxel modem eens in Bridge gezet, daar kreeg ik later spijt van omdat alle ISP instellingen daarna pleite waren en ik tot diep in de nacht helemaal niks meer kon, zelfs resetten had geen zin, alle cijfertjes en vinkjes waren verdwenen, totdat in ene alles er weer inzat op onverklaarbare wijze, maar in ieder geval is nu alles weer bij het oude en ben ik een week terug in de tijd, wat dat betreft snap ik de naam Time Capsule wel.

Ik vermoed dat mijn geduld over een paar dagen op is en ik afscheid ga nemen van dit apparaat. ;w

[ Voor 57% gewijzigd door Acers op 03-09-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acers
Na een welverdiende week rust ben ik afgelopen zondag iets verder gekomen, ik heb hem bij een kennis binnen een minuut aan de praat gekregen, helemaal blij en vol verwachting naar huis gegaan en gisteren heb ik hem na een uur tweaken ook thuis aan de praat gekregen.

Alles werkte, inclusief het internetten via de schijf en inloggen met al mijn andere apparatuur dus ik was helemaal blij. :) wel iets te voorbarig, want dit zou maar 5 minuten zijn, waarvan ook nog 2 minuten verbazing waren en nog eens 2 minuten dubbel checken of ik het echt had gefixed.

maar omdat ik niet verwacht had dat ie het ook echt zou doen na wederom een uur prutsen, had ik alle beveiliging open gelaten, dus toen alles werkte en ik besloot om toch maar een wachtwoord toe te voegen voor het Wifi netwerk dat ie opengooit, was ik de connectie weer kwijt en werkte niks meer, ook waren ineens de foutmeldingen weer van de partij die ik twee weken geleden ook telkens kreeg.

Ik heb er nu ongeveer alles bij elkaar opgeteld een uur of 10 achter gezeten (exlusief alle tijd dat je er mee bezig bent onder werktijd) en ik ben er wel klaar mee (zeg ik nu, maar wedden dat ik het nog eens ga proberen, zeker nu ik zo dichtbij was)

Voor het geval ooit iemand googled op dit euvel zal ik nog even een Url plakken waar ik wel enigszins iets aan gehad heb. Het is waarschijnlijk alleen een probleem bij mij thuis want er is verder niks over te vinden, en ik ga dan ook maar een andere Nas kopen waarvan ik zeker weet dat ie op al mijn apparatuur werkt.

http://techsupport.foreverwarm.com/time-capsule-windows
Pagina: 1