Ik ben op zoek naar een audio streamer die ik kan bedienen vanaf iphone of iPad maar dan zonder airplay want ik wil dat de streamer zelf de audio binnenhaald vanaf mijn NAS (of spotify). Dus als ik het huis uit loop blijft het gewoon doorspelen.
Eisen
- Streamen vanaf mijn NAS (Synology diskstation)
- Ondersteuning voor hoge bitrates en lossless (flac)
- Volledig te bedienen via iPad/iPhone of TV dmv 'iPod' interface
- Spotify ondersteuning (mag via Airplay als dat niet anders kan)
- hoge audio kwaliteit (goede DAC) is een grote pré
Budget: ruim (ca. 600euro)
Betreft audio heb ik nu een Marantz SR7005 die als receiver zijn werk doet. Ik zal de boel aanzetten dmv een Logitech Harmony Ultimate.
Ik heb nu een Dune Smart D1 als video en audio streamer maar het grote nadeel daarvan is dat ik eerst de tv en alles aan moet zetten om dan te browsen in een mappen structuur. Ik wil gewoon een soort van iPod interface hebben waarmee ik muziek kan afspelen.
Ik heb zelf de volgende al gevonden:
Meridian Media Source 200 maar daar is mij niet duidelijk of die ook spotify ondersteund.
Squeezebox maar daar zit een schermpje op en volgens mij is daarvoor een Logitech server voor nodig.
Linn komt ook in de buurt volgens mij maar lijkt flink aan de prijs.
Wat advies is dus meer dan welkom
Eisen
- Streamen vanaf mijn NAS (Synology diskstation)
- Ondersteuning voor hoge bitrates en lossless (flac)
- Volledig te bedienen via iPad/iPhone of TV dmv 'iPod' interface
- Spotify ondersteuning (mag via Airplay als dat niet anders kan)
- hoge audio kwaliteit (goede DAC) is een grote pré
Budget: ruim (ca. 600euro)
Betreft audio heb ik nu een Marantz SR7005 die als receiver zijn werk doet. Ik zal de boel aanzetten dmv een Logitech Harmony Ultimate.
Ik heb nu een Dune Smart D1 als video en audio streamer maar het grote nadeel daarvan is dat ik eerst de tv en alles aan moet zetten om dan te browsen in een mappen structuur. Ik wil gewoon een soort van iPod interface hebben waarmee ik muziek kan afspelen.
Ik heb zelf de volgende al gevonden:
Meridian Media Source 200 maar daar is mij niet duidelijk of die ook spotify ondersteund.
Squeezebox maar daar zit een schermpje op en volgens mij is daarvoor een Logitech server voor nodig.
Linn komt ook in de buurt volgens mij maar lijkt flink aan de prijs.
Wat advies is dus meer dan welkom
[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 02-09-2013 11:53 ]
>> Signature?