Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Audio Streamer te bedienen vanaf iPhone/iPad/TV

Pagina: 1
Acties:

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Ik ben op zoek naar een audio streamer die ik kan bedienen vanaf iphone of iPad maar dan zonder airplay want ik wil dat de streamer zelf de audio binnenhaald vanaf mijn NAS (of spotify). Dus als ik het huis uit loop blijft het gewoon doorspelen.

Eisen
- Streamen vanaf mijn NAS (Synology diskstation)
- Ondersteuning voor hoge bitrates en lossless (flac)
- Volledig te bedienen via iPad/iPhone of TV dmv 'iPod' interface
- Spotify ondersteuning (mag via Airplay als dat niet anders kan)
- hoge audio kwaliteit (goede DAC) is een grote pré
Budget: ruim (ca. 600euro)

Betreft audio heb ik nu een Marantz SR7005 die als receiver zijn werk doet. Ik zal de boel aanzetten dmv een Logitech Harmony Ultimate.

Ik heb nu een Dune Smart D1 als video en audio streamer maar het grote nadeel daarvan is dat ik eerst de tv en alles aan moet zetten om dan te browsen in een mappen structuur. Ik wil gewoon een soort van iPod interface hebben waarmee ik muziek kan afspelen.

Ik heb zelf de volgende al gevonden:
Meridian Media Source 200 maar daar is mij niet duidelijk of die ook spotify ondersteund.
Squeezebox maar daar zit een schermpje op en volgens mij is daarvoor een Logitech server voor nodig.
Linn komt ook in de buurt volgens mij maar lijkt flink aan de prijs.

Wat advies is dus meer dan welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 02-09-2013 11:53 ]

>> Signature?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar moet er een goede DAC inzitten als je een SR7005 hebt staan met digitale ingangen? Dan kan je toch digitaal aansluiten? Ik ben nog steeds zeer content met mijn Squeezebox Touch: doet alles wat jij vraagt op de goed DAC na. Maar ligt wel rond een derde van je budget als je er tweedehands aan kan komen. Logitech maakt ze niet meer namelijk. Overigens gebruik ik hem ook naast mijn Dune D1, mooi apparaat die Dune maar audio en video gescheiden vind ik ook vele malen makkelijker. Nadeel van de Logitech is inderdaad dat je Logitech Media Server moet installeren op - in dit geval - je NAS. Plus er wordt gezegd dat je behoorlijke voordelen kan halen door de gewone voedingsadapter te vervangen door iets van een lineaire voedingsadapter van bijvoorbeeld BOTW. Aanschaf van die laatste is nog steeds iets wat ik ooit wel wil proberen.

Je zou ook eens kunnen kijken naar BlueSound Node, relatief nieuwe speler op de markt maar werkt zonder software op de NAS en beschikt over een een mooie DAC. Op HTForum is er een keer een shoot-out geweest met deze speler er tussen, meningen waren verdeeld.

Verder een kleine verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ChiLLeR
thanks voor de info. Je hebt gelijk, ik heb geen DAC nodig, ik sluit de streamer digitaal aan op de SR7005.

De Squeezebox lijkt me wel leuk maar daar zit weer een heel scherm en alles op, dat is niet echt nodig vind ik maar is qua functionaliteit misschien wel het beste. De BlueSound Node is ook wel wat en grote voordeel is daar dat er geen server nodig is.

>> Signature?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

ChiLLeR schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:44:
De Squeezebox lijkt me wel leuk maar daar zit weer een heel scherm en alles op, dat is niet echt nodig vind ik maar is qua functionaliteit misschien wel het beste. De BlueSound Node is ook wel wat en grote voordeel is daar dat er geen server nodig is.
Eigenlijk "wil" je gewoon de Squeezebox Duet (of alleen de Receiver als je handig bent om het ding zonder GUI in te stellen) aangezien dat een lekker klein kastje is en je de remote verder toch niet gebruikt. Nadeel is dan wel weer dat de Duet geen 24/96 af kan spelen. Bluesound speelt zelfs tot 192 als ik het goed heb. Nadeel van dat apparaat vind ik zelf dat het asociaal groot is voor wat het doet. De Sqeezebox is wel "groot" maar het benut de grootte door het aanwezige scherm, de Bluesound is gewoon een lompe box als het ware. Ik zou eigenlijk afgelopen zondag een Bluesound op visite krijgen (samen met Van den Hul jr.), maar die afspraak ging niet door, kan je helaas dus geen gebruikerservaringen delen.

Blijft wel dat iets als een Logitech Squeezebox wat minder High End over komt dan de andere oplossingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-11 18:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is een Sonos niets voor je? Die hebben ook componenten die je kan aansluiten op de receiver.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ChiLLeR
Sonos is leuk als je nog geen apparatuur hebt denk ik. Het is een heel modulair systeem waar ik toch geen gebruik zal gaan maken.

@FeaR Ik vind die Blue node ook echt een lompe kast. Het Sooloos systeem van Meridian ziet er in eerste instantie wel goed uit. Ik denk dat ik er wel mee overweg zou kunnen maar doordat er zoveel opties zijn in de muziekplayer raakt mijn vriendin denk ik de weg kwijt.

Ik heb het idee dat mijn ultieme stukje hardware icm software er gewoon nog niet is haha. Misschien eens zoeken naar een raspberryPi oplossing met hdmi en Mopidy, als dat bestaat. Ik ga eens verder zoeken.

[ Voor 66% gewijzigd door ChiLLeR op 03-09-2013 10:55 ]

>> Signature?

Pagina: 1