Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral gamen..
Battlefield 3/4
Rome total war 2
Call of Duty
League of legends
Starcraft.
en natuurlijk HD Films kijken!
iets in deze geest
Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget voor het systeem is maximaal 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
ik heb al een kast.
3tb aan schijven.
1x ssd schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
al het overige.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
het liefst zou ik ook de fractical design R4 kast kopen. maar vind hem best duur (10% van budget).
dat terwijl ik een kast heb die zo'n 4 jaar oud is en die ik waarschijnlijk makkelijk opnieuw kan gebruiken.. enigste nadeel is dat de voeding hier nog bovenin zit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
heb niet echt bepaalde wensen. zou wel graag een jaar of 4-5 met het systeem doen.
energieverbruik is dus misschien ook iets om op te letten.
ben niet echt een overclocker dus weet niet of ik daar mee aan de slag ga.
uiteraard heb ik wat systeempjes in mijn hoofd zitten en ben ik al een paar maanden bezig met het selecteren van een systeem dat uiterlijk eind van de maand besteld zal gaan worden omdat mijn oude systeem nu echt aan vervanging toe is.
welke opties heb ik voor mezelf samengesteld?
De eerste is een single GPU gtx 770 met een intell processor.
De tweede is een Dual GPU setup met een GTX760 en een AMD 8320 processor.
De 3de setup is een Dual GPU GTX 760 setup met een intel 4570
De kast die ik graag zou hebben is:
de eis is dus wel dat het systeem niet over de 900 euro mag gaan. excl verzendkosten uiteraard. die mogen daar wel overheen.
desnoods blijf ik dus mijn oude kast gebruiken..
dat is deze.
pricewatch: Gigabyte 3D Aurora
graag dus tips en adviezen over welk besluit ik het beste zou kunnen nemen.
ik wil dus graag zo lang als mogelijk met dit systeem willen doen en heb graag een systeem dat bang for buck is zoals ze het noemen en dus heb ik zelf eigenlijk een voorkeur voor de AMD processor met de DUAL GTX 760 die een GTX titan verslaan. laagste prijs en hoge grafische prestaties waardoor ik denk dat ik daar het langste mee door kan. maar aan de andere kant is de intel energiezuiniger en heeft een asrock moederbord met de nieuwste snufjes. een moeilijke beslissing dus.
tevens heb ik geen verstand van voedingen (power consumption van een systeem). en weet ik dus ook niet of deze goed gekozen zijn.
als het makkelijk is zou ik het systeem natuurlijk willen overclocken maar ik heb er geen verstand van
hopelijk heb ik jullie goed ingelicht over wat ik precies wil.
eventuele vragen worden uiteraard door mij beantwoord zodat een goed onderbouwd advies gegeven kan worden.
wat zijn jullie voorkeuren en waarom?
p.s het budget hoeft niet op, ik ben op zoek naar de meeste waar voor mijn geld / levensduur van het systeem ten opzichte van gaming in de toekomst..
Vooral gamen..
Battlefield 3/4
Rome total war 2
Call of Duty
League of legends
Starcraft.
en natuurlijk HD Films kijken!
iets in deze geest
Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget voor het systeem is maximaal 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
ik heb al een kast.
3tb aan schijven.
1x ssd schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
al het overige.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
het liefst zou ik ook de fractical design R4 kast kopen. maar vind hem best duur (10% van budget).
dat terwijl ik een kast heb die zo'n 4 jaar oud is en die ik waarschijnlijk makkelijk opnieuw kan gebruiken.. enigste nadeel is dat de voeding hier nog bovenin zit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
heb niet echt bepaalde wensen. zou wel graag een jaar of 4-5 met het systeem doen.
energieverbruik is dus misschien ook iets om op te letten.
ben niet echt een overclocker dus weet niet of ik daar mee aan de slag ga.
uiteraard heb ik wat systeempjes in mijn hoofd zitten en ben ik al een paar maanden bezig met het selecteren van een systeem dat uiterlijk eind van de maand besteld zal gaan worden omdat mijn oude systeem nu echt aan vervanging toe is.
welke opties heb ik voor mezelf samengesteld?
De eerste is een single GPU gtx 770 met een intell processor.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 171,95 | € 171,95 |
| 1 | ASRock H87M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 349,90 | € 349,90 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,50 | € 25,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 450Watt | € 73,60 | € 73,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 748,95 | |
De tweede is een Dual GPU setup met een GTX760 en een AMD 8320 processor.
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 132,91 | € 132,91 |
| 1 | ASRock 970 Extreme4 | € 77,50 | € 77,50 |
| 2 | Palit GeForce GTX 760 2GB | € 220,30 | € 440,60 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,50 | € 25,50 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 66,30 | € 66,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 795,81 | |
De 3de setup is een Dual GPU GTX 760 setup met een intel 4570
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 171,95 | € 171,95 |
| 1 | ASRock Z87 Extreme3 | € 116,- | € 116,- |
| 2 | Palit GeForce GTX 760 2GB | € 220,30 | € 440,60 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 23,74 | € 23,74 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 86,30 | € 86,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 891,59 | |
De kast die ik graag zou hebben is:
| 1 | Fractal Design Define R4 Titanium Grey | € 82,99 | € 82,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 82,99 | |
de eis is dus wel dat het systeem niet over de 900 euro mag gaan. excl verzendkosten uiteraard. die mogen daar wel overheen.
desnoods blijf ik dus mijn oude kast gebruiken..
dat is deze.
pricewatch: Gigabyte 3D Aurora
graag dus tips en adviezen over welk besluit ik het beste zou kunnen nemen.
ik wil dus graag zo lang als mogelijk met dit systeem willen doen en heb graag een systeem dat bang for buck is zoals ze het noemen en dus heb ik zelf eigenlijk een voorkeur voor de AMD processor met de DUAL GTX 760 die een GTX titan verslaan. laagste prijs en hoge grafische prestaties waardoor ik denk dat ik daar het langste mee door kan. maar aan de andere kant is de intel energiezuiniger en heeft een asrock moederbord met de nieuwste snufjes. een moeilijke beslissing dus.
tevens heb ik geen verstand van voedingen (power consumption van een systeem). en weet ik dus ook niet of deze goed gekozen zijn.
als het makkelijk is zou ik het systeem natuurlijk willen overclocken maar ik heb er geen verstand van
hopelijk heb ik jullie goed ingelicht over wat ik precies wil.
eventuele vragen worden uiteraard door mij beantwoord zodat een goed onderbouwd advies gegeven kan worden.
wat zijn jullie voorkeuren en waarom?
p.s het budget hoeft niet op, ik ben op zoek naar de meeste waar voor mijn geld / levensduur van het systeem ten opzichte van gaming in de toekomst..