Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mini-opladers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik reis veel en ik vind de standaard DC-brick die bij mijn laptop zit te groot en te lomp. Ik heb op dit moment een Dell laptop maar die gaat binnenkort vervangen worden door een HP of Lenovo. Hij moet dus universeel zijn. Een usb-poortje zou ook handig zijn voor mijn telefoon.

Ik zag deze langskomen
http://www.amazon.com/Tar...nty-APA69US/dp/B002UATB0I

maar deze heeft alleen een US-plug.

Weten jullie iets?

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
Veel winst valt daar niet te behalen. Nadeel van de Targus vind ik de vorm. Soms heb je maar beperkt de ruimte rond een wandcontactdoos. Dan kan de Targus al gauw vervelend zijn.
Enige model dat een beetje in de buurt komt is de iGo 90W. Komt met pluggen voor vrijwel elk merk en type en beschikt over een 2.1A USB poortje. Collega van mij heeft er 1. Dat ding wordt vrijwel nooit warm. Volgens de specs een rendement van 80%. Dat is niet slecht. Scheelt je toch een extra lader meenemen. Niet de kleinste die te vinden is, maar hij is wel erg plat. Dat hij ook niet zo warm wordt vind ik zelf wel een pluspunt. Soms let ik niet op waar de oplader ligt, vooral op reis (tussen dekens, onder kussen etc).

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
Die Bruine schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:18:
Veel winst valt daar niet te behalen. Nadeel van de Targus vind ik de vorm. Soms heb je maar beperkt de ruimte rond een wandcontactdoos. Dan kan de Targus al gauw vervelend zijn.
Enige model dat een beetje in de buurt komt is de iGo 90W. Komt met pluggen voor vrijwel elk merk en type en beschikt over een 2.1A USB poortje. Collega van mij heeft er 1. Dat ding wordt vrijwel nooit warm. Volgens de specs een rendement van 80%. Dat is niet slecht. Scheelt je toch een extra lader meenemen. Niet de kleinste die te vinden is, maar hij is wel erg plat. Dat hij ook niet zo warm wordt vind ik zelf wel een pluspunt. Soms let ik niet op waar de oplader ligt, vooral op reis (tussen dekens, onder kussen etc).
Die Targus kun je ook rechtop zetten volgens mij. De stekker heeft een scharniertje waardoor je dat probleem niet meer hebt. Het is echt een heel mooi dingetje maar het feit dat ie alleen maar een US stekker heeft verpest het voor mij.

Die iGo ziet er mooi uit en 90w is ook genoeg! Thanks voor de tip! O+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevonden wat ik zocht:

http://www.kensington.com...-laptop-phone-tablet.aspx

Geweldig! Nog van aan AA-merk ook.

Verwijderd

http://the-gadgeteer.com/...ne-tablet-charger-review/

Hij is 3cm korter dan de standaard dell 90w voeding, 3.5mm dikker en ~90gr lichter. Volgens mij hebben ze dat gewicht puur op de kabel bespaard. De kenningston is 60cm lang, de dell is 2 meter. Het kabel gedeelte van de dell voeding alleen al weegt >100gr.

Ik reken hierbij de kabel tussen het blok en de stekkerdoos niet mee, die kan je altijd vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:55:

Hij is 3cm korter dan de standaard dell 90w voeding, 3.5mm dikker en ~90gr lichter. Volgens mij hebben ze dat gewicht puur op de kabel bespaard. De kenningston is 60cm lang, de dell is 2 meter. Het kabel gedeelte van de dell voeding alleen al weegt >100gr.

Ik reken hierbij de kabel tussen het blok en de stekkerdoos niet mee, die kan je altijd vervangen.
Thanks voor de review. De reviewer heeft wel een paar slechte tegenargumenten. Hij klaagt over het feit dat ie 10 plugjes mee moet zeulen en dat dat lastig is. In de echte wereld sluit je degene aan die bij je laptop hoort en gooi je de rest ergens in een la.

Ik vind het trouwens ook heel handig dat ik in een keer mijn telefoon eraan kan opladen. Inmiddels is dit product onderweg naar mijn huis. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:55:

Plus dat dit een universele is - een dell adapter laad je alleen dell mee op, en TS geeft aan ook te willen switchen van laptop.

Ik vind hem overigens wel aardig duur voor een universele oplader, maar goed, die 35€ dingen gaan ook wel vaak kapot. Beetje afhankelijk van de kwaliteit wat ik van de prijs vind...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:50:
[...]

Plus dat dit een universele is - een dell adapter laad je alleen dell mee op, en TS geeft aan ook te willen switchen van laptop.
Inderdaad, hij gaat switchen naar een HP of lenovo. Laten we er even van uitgaan dat hij de zakelijke lijn bedoelt: met een HP met 1080p scherm heb je grote kans dat je 120w nodig hebt. Lenovo heeft volgens mij een compactere adapter dan dell, helemaal als je er een neemt met dualcore (65W adapter).

Je kan eventueel nog kijken of je je laptop ook kan opladen met een 65W dell part. Die is lichter dan de 90w adapter.

De kenningston heeft trouwens standen voor 16V en 19vV maar dell en HP lusten 19.5V.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind hem overigens wel aardig duur voor een universele oplader, maar goed, die 35€ dingen gaan ook wel vaak kapot. Beetje afhankelijk van de kwaliteit wat ik van de prijs vind...
Inderdaad duur, maar ik heb nog nooit een slecht product van Kensington gehad. Het is gewoon goed spul allemaal.
Inderdaad, hij gaat switchen naar een HP of lenovo. Laten we er even van uitgaan dat hij de zakelijke lijn bedoelt: met een HP met 1080p scherm heb je grote kans dat je 120w nodig hebt. Lenovo heeft volgens mij een compactere adapter dan dell, helemaal als je er een neemt met dualcore (65W adapter).

Je kan eventueel nog kijken of je je laptop ook kan opladen met een 65W dell part. Die is lichter dan de 90w adapter.

De kenningston heeft trouwens standen voor 16V en 19vV maar dell en HP lusten 19.5V.
Volgens de website is het compatible met elkaar. Die halve volt zal wel niet zoveel uitmaken. Ik vind dit ding vooral handig omdat ie klein is en USB aansluitingen heeft. Dat scheelt me weer een oplader voor mijn telefoon.

Het gaat inderdaad om de zakelijke lijn. Het gaat waarschijnlijk de X240 worden van Lenovo die volgende maand uitkomt. Dit is een 12.5" laptop (wel met 1080p) met Haswell. Mijn huidige Dell is inmiddels een jaar of vijf oud en heeft een 90W adapter. Ik kan me niet voorstellen dat ik meer nodig zal hebben voor deze moderne laptop.

http://shop.lenovo.com/us/en/laptops/thinkpad/x-series/x240/

Verwijderd

De X240 komt volgens mij met een 65w adapter. Lenovo levert zelfs de T530 met dualcore met een 65W adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan nooit teveel power hebben ;)

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Ik denk dat Darkstone bedoeld dat die 65watt adapter waarschijnlijk kleiner is dan die Kensington. (heb zelf geen idee of dat ook zo is)

Verwijderd

Klopt. De lenovo 65w is compacter/lichter dan de kenningstop 90w: http://support.lenovo.com...ge?LegacyDocID=MIGR-62473.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, daar heb je gelijk in. Maar, ik bespaar weer ruimte omdat ik mijn telefoon-oplader thuis kan laten. Ik heb nu maar één stopcontact nodig voor mijn laptop en telefoon, wat weer handig is met internationale stekkers.
Pagina: 1