Beste Outlook alternatief, naast Outlook.com te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik gebruik Outlook.com nu een jaar op mijn W7 PC, omdat dit niet een e-mail programma is, kan ik niet bepaalde mails versturen omdat daarvoor de 'koppeling' ontbreekt.
Volgens Windows moet ik Office Outlook kopen: 109 dollar! dát doe ik dus niet voor die paar mails!

Er zijn wel gratis alternatieven voor Outlook.
Vraag: welke is de beste, en kan ik die naast Outlook.com gebruiken?

Vr Gr Gerrit van der veen

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-05 10:02
Ik zou eens naar Thunderbird van Mozilla kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:02
Inderdaad, Thunderbird of anders Windows Live Mail installeren en daarmee je mailaccounts beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 12:59

EnnaN

Toys in the attic

frisianstar schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:52:
[...]omdat dit niet een e-mail programma is, kan ik niet bepaalde mails versturen omdat daarvoor de 'koppeling' ontbreekt. [...]
kun je dit uileggen?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik heb Thunderbird genomen, inmiddels heb ik de mail kunnen versturen.

Als je een persoon op het internet een mail wilt versturen die gekoppeld wordt aan je e-mail programma
moet je wel een e-mail programma op je pc hebben staan.
Outlook.com is geen e-mail programma, maar een website van Microsoft met e-mail mogelijkheid.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mailto :)

Maar ik kopieer altijd de e-mailadressen als ik bijvoorbeeld iets privé op het werk moet mailen.
Of ik verstuur het via mijn mobiel.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Van zo'n koppeling op een website is gewoon altijd het emailadres achter weg te halen. Dit is meteen het nadeel van zo'n link, die werkt enkel en alleen voor de minderheid met een e-mailprogramma. Bij Chrome kan je instellen dat die links dan naar een Gmail-account gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 12:59

EnnaN

Toys in the attic

frisianstar schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:59:

Als je een persoon op het internet een mail wilt versturen die gekoppeld wordt aan je e-mail programma
moet je wel een e-mail programma op je pc hebben staan.
Outlook.com is geen e-mail programma, maar een website van Microsoft met e-mail mogelijkheid.
Ik weet dat outlook.com een website is, maar er is geen enkele reden waarom je een "mailprogramma" in de klassieke zin van het woord op je computer moet installeren hiervoor. Je kan squirellmail volgens mij prima als default mail-stuur-ding (om het woord 'programma' te mijden) instellen, net zoals ik bv als default gmail (wat, en dat moeten we kennelijk benadrukken hier, geen programma is, maar een website van google om mail mee te sturen).

Kennelijk kan dat niet met outlook.com dus? Leek me dan wel handig om dat er bij te melden :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:05
Je kunt o.a. bij Chrome een default mailhandler instellen. Maar bijvoorbeeld Office blijft hardnekking aan Outlook gekoppeld. (Functie "e-mail als bijlage" onder Word/Excel bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:59

Eagle Creek

Breathing security

EnnaN schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:32:
[...]
(wat, en dat moeten we kennelijk benadrukken hier, geen programma is, maar een website van google om mail mee te sturen).
Tja, wat is nog een programma tegenwoordig? Het woord webapplicatie zegt het al: een programma op het web.

Outlook.com en Gmail.com zijn e-maildiensten en bieden webbased e-mailclients aan.
En een webbased e-mailclient is niets anders dan een webapplicatie benaderd via de webbrowser.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1