Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hoge laadtijden door derden

Pagina: 1
Acties:

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:10
Sinds enige tijd valt het mij op dat tweakers vrij langzaam laad. Nu ben ik even gaan neuzen met firebug en valt het mij op dat een aantal requests van de volgende derde partijen erg lang duren;
  • b.scorecardresearch.com
  • vnumedia01.webtrekk.net
  • parter.googleadservices.com
Nu zijn de laadtijden niet continu hoog, maar regelmatig duren deze requests 500 tot 8000 ms. Tweakers is de enige site waar mij het opvalt, verder heb ik geen problemen. Ik werk op OSX 10.8 met firefox 23.0.1

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie de eerste, scorecardresearch, ook regelmatig langskomen waar m'n browser op wacht. De hele pagina is geladen, maar als ik naar een anchor ga, springt-ie regelmatig pas daarheen als de laatste request klaar is. Helaas kan dat wel eens meerdere seconden duren, niet de 800 ms van de TS. Een enkele keer heb ik meerdere minuten moeten wachten. Een refresh loste het wel gelijk op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:05
Ik merk weleens dat mijn [end] button niet het gewenste effect heeft, de pagina springt dan niet helemaal naar onderen, kan dat met hetzelfde te maken hebben ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De eerste twee zouden niets met het renderen van de pagina te maken moeten hebben en dus ook in principe ook gen gebruik van links/end-toetsen etc mogen beinvloeden.

Die laatste is doubleclick's bannerservering en dat heeft uiteraard wel enige invloed op hoe de pagina er uiteindelijk uitziet. Maar ook dat doen we zoveel mogelijk achteraf, dus theoretisch kan het gedrag dat jullie beschrijven niet gebeuren (maar praktisch blijkbaar wel) :/

Het lijkt me overigens sterk dat Tweakers hierin de enige is, die (en dergelijke) diensten worden tenslotte niet alleen door ons gebruikt (hoewel webtrekk lang niet zo groot is als google analytics). Wellicht komt het juist doordat de rest van de pagina vaak wel behoorlijk snel op je scherm staat, waardoor het meer opvalt dat die externe bronnen nog niet binnen zijn?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Maar waarom staat een deel JS bovenin de source? Als alle JS code onder de footer wordt gezet krijg je een veel responsivere site.

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 03-09-2013 07:50 ]

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:10
Zolang er nog iets aan het laden is gaat scrollen bij mij iig niet soepel (veel gestotter, hangen). Natuurlijk is tweakers niet de enige site die dit soort diensten gebruikt maar als deze diensten er dusdanig lang (van 5+ seconden tot soms maar een F5 omdat de request maar blijft wachten) over doen valt het wel op.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39

crisp

Devver

Pixelated

Megamind schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:50:
Maar waarom staat een deel JS bovenin de source? Als alle JS code onder de footer wordt gezet krijg je een veel responsivere site.
We laden onze eigen javascripts in de head in om flash of unbehavioured content te voorkomen. Wel laden we voor bepaalde behaviours steeds vaker JS asynchroon in. Alle JS onderin de pagina laden is geen silver bullet.

Intentionally left blank

Pagina: 1