Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een werklaptop, met de volgende eigenschappen:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office, waaronder vrij veel zwaar Excel-werk en een klein beetje Photoshop.
Wat mag je laptop gaan kosten?
600 ~ 1200 euro
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Zeker, waarschijnlijk iedere dag. Qua scherm zit ik dus tussen de 13" en 15,5" inch. Accuduur is niet echt een issue. Ik ben vooral op zoek naar een laptop die een beetje stevig gebouwd is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen Apple en ik heb goede verhalen gehoord over de Lenovo ThinkPad.
Overigen
Met SSD, welke niet zelf ingebouwd hoeft te worden (laptop gaat via het werk).
Krachtige CPU, Quad Core. Geen fancy touchscreens of ander meuk, liefst zo clean mogelijk.
Ik heb zelf al uitgebreid naar de Lenovo ThinkPad T430 gekeken. Deze zou ik dan customizen met een 16 GB cache SSD, scherm met 1600*900, 8 GB geheugen en een 9-cell batterij. Totaal ~1100 euro.
Maak ik hierin een goede keuze of zijn er nog alternatieven die ik zeker moet bekijken? (Lenovo Thinkpad X1 Carbon, Sony Vaio series, Asus N56?)
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office, waaronder vrij veel zwaar Excel-werk en een klein beetje Photoshop.
Wat mag je laptop gaan kosten?
600 ~ 1200 euro
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Zeker, waarschijnlijk iedere dag. Qua scherm zit ik dus tussen de 13" en 15,5" inch. Accuduur is niet echt een issue. Ik ben vooral op zoek naar een laptop die een beetje stevig gebouwd is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen Apple en ik heb goede verhalen gehoord over de Lenovo ThinkPad.
Overigen
Met SSD, welke niet zelf ingebouwd hoeft te worden (laptop gaat via het werk).
Krachtige CPU, Quad Core. Geen fancy touchscreens of ander meuk, liefst zo clean mogelijk.
Ik heb zelf al uitgebreid naar de Lenovo ThinkPad T430 gekeken. Deze zou ik dan customizen met een 16 GB cache SSD, scherm met 1600*900, 8 GB geheugen en een 9-cell batterij. Totaal ~1100 euro.
Maak ik hierin een goede keuze of zijn er nog alternatieven die ik zeker moet bekijken? (Lenovo Thinkpad X1 Carbon, Sony Vaio series, Asus N56?)
Omelette du fromage!