BSOD help

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokeworst
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
Hallo,

3 dagen geleden bij informatique een nieuwe laptop gekocht (msi gp60).
Ik lag net lekker op de bank een filmpje er op te kijken, krijg ik de melding batterij laag.
Lui dat ik ben, denk ik doe ik zo wel. De laptop gaat op +-5% in slaapstand.
Dus ik de oplader pakken. Wil de laptop uit slaapstand halen.

En daar is hij dan. DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
Windows kon dit niet verhelpen. En de laptop start dus niet meer op.
Het enige wat ik kon doen was resetten. Daar is de laptop nu mee bezig.

Ik heb al op google gekeken, met drivers installeren etc. Maar ik ben niet zo technisch met pc's.
Is het verstandig informatique hier over te bellen? Of is de kans groot dat na de reset het verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou hem terugbrengen en een nieuwe vragen...

... als het resetten niet helpt. De accu eerst even opladen lijkt me op zich ook wel een goed plan. Keertje een harde restart geven en bij Windows update langs gaan wil ook wel eens helpen, als je hem überhaupt weer aan de gang krijgt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokeworst
Oke, dus wel terugbrengen inderdaad?
Is het dus wel een ernstige error?

Het is ook erg raar dat ik dit krijg, aangezien ik hem pas drie dagen heb.
En er bijna niks mee heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eerst hier eens naar. Genoeg resultaten die je mogelijk verder helpen. Wat ik snel van de resultaten lees, is het geen hardware probleem, maar een bug in de driver die je power management regelt. Daar zal een nieuwe via omruilen niets aan veranderen, tenzij nou net toevallig bij de nieuwe de bug is verholpen. Iets wat je zelf ook kan met de resultaten van Google.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
+1

Imo zijn BSOD's altijd hardware of driver problemen. Een pre-install van Informatique kan de oorzaak zijn, niet iedereen neemt altijd de moeite om goed uit te zoeken welke driver combinatie het meest geschikt is voor je besturingssysteem. Maar het kan ook komen door een stukje OEM software die een driver installeert. Most likely wat Hero of Time zegt.

Als ik een nieuwe laptop zou hebben met dit probleem zou ik niet direct schrikken maar eerst even een fresh install doen en aankijken. Zat er Windows 8 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokeworst
Ik had daar inderdaad al op gezocht.
aangezien deze laptop 3 dagen oud is heb ik wel gelijk een goed werkende.
Of denk je dat dit makkelijk te verhelpen is door een nieuwe driver te installeren.

Ik kan echter over mijn model laptop en de error vrij weinig vinden.
Als dit een bug zou zijn die in de driver zit, zou hier toch meer over te vinden zijn?

@fexxman
Er zat inderdaat windows 8 op.
Ik heb nu de schijf waar windows opstaat aan het resetten, naar default settings. Bedoel je dit met een fresh install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Fexxman schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:44:
[...] Als ik een nieuwe laptop zou hebben met dit probleem zou ik niet direct schrikken maar eerst even een fresh install doen en aankijken. Zat er Windows 8 op?
En als je oma deze laptop gekocht had...? O-)

Ik vind dit een fout van de winkel. Een consumentenlaptop moet het gewoon doen, zonder gedoe.

[ Voor 49% gewijzigd door Fiber op 01-09-2013 20:49 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokeworst
Fiber schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:48:
[...]

En als je oma deze laptop gekocht had...? O-)

Ik vind dit een fout van de winkel. Een consumentenlaptop moet het gewoon doen, zonder gedoe.
Dat vind ik dus ook. Misschien niet voor iedereen even veel geld. Maar als je een laptop koopt van bijna 1000,- verwacht je toch wel dat deze het zonder problemen doet. En al helemaal niet na enkele dagen een bsod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokeworst
Jaa dat is inderdaad het probleem.

Ik heb de laptop nu werkend. Windows gereset.
Is het verstandig om nu de driver opnieuw te installeren?
http://www.msi.com/product/nb/GP60.html#download
Welke van deze drivers zou ik dan moeten hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door kokeworst op 01-09-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:24
Volgens dit artikel uit de zoekresultaten van hero of time zou je dus eerst moeten beginnen met een biosupdate...

Maar dat is allemaal leuk en aardig, zit informatique (waar je m kocht toch?) bij jou in de buurt? dan zou ik ff langshoppen en hun het lekker uit laten zoeken.
Pagina: 1