Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheid

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nieuws: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers
De Britse minister van verkeer heeft aangegeven dat hij zich tegen plannen voor door Europa opgelegde snelheidsbegrenzers voor personenauto's zal keren. Volgens Brussel zou de intelligent speed adaption-technologie het aantal verkeersdoden juist kunnen verminderen.
Wat doet het woord juist daar? Het slaat in ieder geval niet terug op de zin daarvoor.

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 02:27

EektheMan

DPC

Het woordje plannen inde titel lijkt me ook misplaatst. Zover ik kan vinden bevind dit project zich nog in de onderzoeksfase. Niet eens in de consultatiefase en zeker niet dichtbij een officieel 1ste voorstel van de europese commissie. Kortom nog echt zeer veel britse mijlen ver weg van een eventuele implimentatie, die zoals jullie denk ik ook wel weten, nog eerst door het europees parlement en door de ministers van alle eu landen goedgekeurd moet worden.

Zo te zien is de daily mail de bron. Beetje story gehalte, maar dan met veel meer verzonnen leugens.

Anyways, hopelijk zijn er mensen die bronnen hebben dat dit voorstel inderdaad door de EC gedaan is of binnenkant komen gaat. Wat met slechts 1 onderzoek als basis erg ongebruikelijk zou zijn.

Owzzzzz, sorry, lees net de laatste zin van het artikel. Daar staat inderdaad vermeld dat het zelfs nog niet bekend is of de EC hier iets mee gaat doen. Pffff sensatie artikel hoor. De aangehaalde optie:

Supportive or warning ISA increases the upward pressure on the accelerator pedal. It is possible to override the supportive system by pressing the accelerator harder.

staat helaas niet in het artikel. Gezien de reacties had dit toch handig geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door EektheMan op 01-09-2013 23:40 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Het klopt dat de EC nog met definitieve voorstellen moet komen, maar de Britten kiezen alvast positie. Ook zijn er diverse implementaties van isa, actief en passief en dan nog in diverse vormen, dat de uiteindelijke keuze een van de 'spannende' punten wordt. Maar ook gezien de discussie rondom rekeningrijden destijds in Nederland was dit zeker nieuwswaardig imho.

Abort Retry Fail?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
De meeste EU landen hebben al aangegeven dat na de begrenzer voor bestelbusjes het wel klaar was voor ze en dat voor personenauto's nooit voorstel zou worden gesteund.

Het lijkt me dat dit dan ook jaren de la in kan, tenzij ze in oost Europa zo achterlijk blijven rijden en bij bosjes blijven sneuvelen, dan komt het zeker weer een keer terug.

Edit: oh, verkeerd forum

[ Voor 4% gewijzigd door Jiriki op 02-09-2013 13:42 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)