Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Android] Ndk op win64, probleem bij cygwin 64 bits

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben bezig met android studio op te zetten en tzt m'n app te porten vanaf qt voor android.
Ik heb echter wat c code nodig, een gelicenseerde library met c/h code en 1 lib, en wil daar dus de ndk voor gebruiken en die probeer ik dus nu op te zetten maar ik loop vast bij installatie van cygwin.

Het lukt me niet om de 64 bits versie te installeren op de windows 7 pc, telkens na download van zlib (de laatste dus) krijg ik foutmelding 'download incomplete, try again?' wat dus volgens mij niet zozeer incomplete is maar een of ander probleem met unzippen/installeren aangezien de 32 bits versie in een keer goed gaat.
Bij de 64 bits heb ik wel tig keer geprobeerd met verschillende mirrors.
Ik neem aan dat ik problemen krijg als ik de 64 bits ndk ga gebruiken met 32 bits cygwin? Of kan ik op een 64 bits pc de ndk zowel als cygwin in 32 bits vorm gebruiken (zal wel niet)?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46
Geen ervaring, maar de NDK bouwt voor een Android systeem, Linux dus. Dat betekend cross-compilatie. Het zou dus niets uit moeten maken of je host 32 of 64-bit systeem is.
Daarnaast heb ik de NDK alleen vanuit een 32-bits systeem gebruikt, zowel native als via MinGW.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Je kan op een 64 bits systeem gewoon 32 bits executables draaien. Voor de cygwin error zijn trouwens legio fixes te vinden op internet.

Verwijderd

Topicstarter
Op internet? Goh dat ik daar niet aan gedacht heb. :)
Trouwens dan mag jij me 1 van die fixes aanwijzen die werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 21:33 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het is mij destijds anders ook gelukt, dus je kunt wel heel sarcastisch gaan zitten doen, maar je hebt gewoon niet goed gezocht of niet geprobeerd. Je kunt altijd de benodigde packages handmatig downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het een beeetje dom om zonder meer te veronderstellen dat ik niet geprobeerd of gezocht hebt, maar als dat je houding verder is laat maar zitten, dat soort neerbuigende 'hulp' heb ik niks aan, dus doe geen moeite.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

ok, kan een slotje up dus :+

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://cygwin.com/ml/cygwin/2012-11/msg00157.html
(A) Try splitting it into two operations:
1. "Download Without Installing".
2. "Install from Local Directory".
http://cygwin.com/ml/cygwin/2011-11/msg00329.html

(B) Sometimes the only part that is incomplete is renaming foo.tmp
to foo.bz2. Try renaming any foo.tmp file you find it by hand and see
if it will "Install from Local Directory".
http://cygwin.com/ml/cygwin/2004-06/msg00206.html

(C) If there are still problems, don't do everything at once. For
example, do only one category at a time. (.../2004-06/msg00206.html
again)
Ik vermoed dat er (tijdelijk) een file op de mirrors ontbreekt.... maar welke..

(Voor de rest van de non-discussie, gebruik handje om te rapporteren en laat de forum moderator het oplossen) ;w

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 02-09-2013 00:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1