vaag ip adres probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 21:23
sinds vandaag (nadat ik de pc's eindelijke allemaal werkend heb)
krijg ik een raar probleem op mijn netwerk.

probleem
de windows 7 pc wijst de windows xp pc een ip adres toe.
daardoor kan de xp bak dus niet op internet komen.
staat de windows 7 pc uit / los gekoppeld (dus zonder netwerk) dan krijgt de xp bak een ip adres van de modem/router toegewezen (modem heeft een router functie)

ip adres dat toegewezen wordt is het volgende : 192.168.0.53
dns is het volgende (overigens compleet onbekend) :80.58.32.97
dhcp is 192.168.178.11 (wat dus het ip adres van de windows 7 pc is)

is er iemand die me hier even kan uitleggen hoe het komt dat dit gebeurt en beter nog, wat is de oplossing zodat alle 2 de pc's gewoon gelijktijdig op internet & netwerk kunnen komen
oplossing zal ons zeker op prijs gesteld worden (ik kan dan mijn eigen pc weer gaan benutten en de vrouw ook haar eigen pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:18
Als je de DHCP server terug zet naar de modem/router is het toch prima?

In een "normale" situatie zou alles op "automatisch" gewoon normaal moeten functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
hoe bedel je terug zet naar modem / router (deze zou alle ip;'s al toe moeten wijzen maar schijbaar gaat er ergens wat mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
overigens als ik de windows 7 bak zelf op handmatig zet werkt het niet (mocht je dat bedoelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Ik denk dat je toch wat meer informatie moet geven wat je bent ontzettend onduidelijk

Op welke instellingen staan momenteel de netwerkkaarten van beide computers, en op welke manier staan ze aangesloten.

Er moet niks op handmatig, alles zou juist automatisch moeten werken

Probeer volgende keer op je bericht aan te passen in plaats van te dubbelposten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Gewoon de DHCP server service van de W7 bak uit zetten. Dan krijgen alle machines een IP van de Router..
Verder snap ik niet veel van je verhaal... net als nooberke.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
waar kan ik die dhcp server service vinden in de w7 bak ? (krijg hem zo snel niet gevonde in de services lijst)

alle netwerkkaarten / pç's staan op automatisch
via netwerkkabel naar switch welke op router(ziggo) aangesloten zit)
de pc waarvan ik af werk heeft nog niet alle software erop om de knoppen op t-net zichtbaar te krijgen (wilde even het probleem proberen te verhelpen voor verder te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 19:32
Windows 7 DHCP uitschakkelen doe je zo:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc733099.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
bedankt maar daar staat dus schijnbaar alles ook uitgeschakeld.
morgen ochtend ziggo is raadplegen met dit vage probleem (nieuw modem onlangs gekregen na bliksem inslag en dit is het resultaat dan weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
okey, welk modem betreft het ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
cisco EPC3928AD is het modem type (ingebouwde router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Dat gaat om de DHCP client. Maar in de vorige posts ging het over een DHCP server.
Als je er niet uit komt, kan je altijd de IPs handmatig toewijzen voor beide machines, en zorgen dat ze niet hetzelfde IP hebben, maar wel in het correcte subnet zitten (vuistregel: pak het IP waar je nu op zit, en verander alleen de laatste groep).

Je kan heel makkelijk op Google zoeken naar "how to manually set IP adress" en je Windows versie.

Om de oorzaak te achterhalen, zou ik meer moeten weten. Hoe zijn de apparaten met de router bijvoorbeeld verbonden (bekabeld, wifi, bekabeld en wifi tegelijk?). Zitten er nog switches en/of access points o.i.d. op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Ik zou je in ieder geval adviseren om te checken of bij zowel de Windows 7 als de Windows 8 computer de configuratie van IP/DHCP/DNS op automatisch staat

Dat gaat als volgt:
Bij netwerkverbindingen rechtermuisknop op de verbinding -->eigenschappen
Selecteer "Internet Protocol Versie 4" en druk nogmaals op eigenschappen

Check of alle mogelijkheden op automatisch staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19

alm

Ik heb het vermoeden dat er malware op je Windows 7 pc staat, want het IP-adres 80.58.32.97 is een consumer IP-adres van de Spaanse provider Telefonica. Die zou je helemaal niet als DNS server moeten hebben. Alleen waarom het toegewezen IP-adres uit een andere IP-reeks komt dan het adres van de DHCP server snap ik niet, normaal zou dat uit hetzelfde subnet moeten komen...

Welk adres krijg je als je op de Windows XP PC een 'ipconfig /renew' doet (of eerst ipconfig /release als hij niks pakt) nadat de Windows 7 PC is losgekoppeld? Beter, toon de 'ipconfig /all' info van de LAN interface.

Kun je op Internet als je bovenstaande hebt gedaan?

Daarnaast, welke info zie je als je 'ipconfig /all' uitvoert op de Windows 7 pc, zonder en met de netwerkkabel erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
@Niet Henk, excuses u heeft gelijk, FAIL..... nu wel de goede links:
Method 01 : http://windows.microsoft....ternet-connection-sharing
Method 02 : http://www.wikihow.com/Disable-Internet-Connection-Sharing

Na dat je nooberke zijn advies hebt opgevolgd en het werkt allemaal nog steeds niet na een herstart doe et volgende:

1. Zet alle overige pc's uit. (behalve waar je nu op werkt)

2. Log in op :192.168.178.1 (basic username: ziggo, password: draadloos)

3. Kies de tab Instellingen->LAN instellingen.

4. Check of DHCP ingeschakeld staat, zo niet zet aan, zet bij DNS Start/eerste IP adres 192.168.178.10 stel maximaal aantal in op 10 of 20, niks doen met lease time, zet DNS gewenste DNS provider neer, laat leeg voor Ziggo DNS of vul de DNS instellingen van openDNS in:
DNS 1 : 208.67.222.222
DNS 2 : 208.67.220.220

5. Save & Reboot Router

6. sluit de pc af en start opnieuw op.

Wat het idd ook kan zijn is dat er zich malware op je PC bevind, update je virus scanner en scan, scan ook voor malware; malwarebites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19

alm

Als ik Google op 80.58.32.97 dan zie ik wel veel hits, het schijnt een DNS van Telefonica te zijn. De reverse DNS name is wel vreemd en verwacht je dan niet (97.Red-80-58-32.staticIP.rima-tde.net). Is die Windows 7 pc of laptop wellicht in Spanje gebruikt tijdens een vakantie ofzo en daar gebruikt voor Internet Sharing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Daar zat ik ook aan te denken. Lijkt wel of je internet sharing gebruikt. Zitten er toevallig 2 netwerkkaarten in en sluit je de windows xp aan op de 2e netwerkkaart van die pc in plaats van op de ziggo router.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
bedankt voor de tips
heb anti malware software laten draaien vandaag tijdens mijn afwezigheid.
probleem lijk vooralsnog opgelost :)
Pagina: 1