PC en Xbox 360 op dezelfde HDMI poort

Pagina: 1
Acties:

• Misha1994
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2024
Mede-tweakers!

Ik zit met een vraag, ik heb een Sharp LC24LE240E televisie die momenteel dienst doet als PC monitor en ik vroeg me af of het mogelijk is om op de HDMI ingang op de TV een soort HDMI splitter te gebruiken en dan de Xbox en de PC daar op aan te sluiten? Ik snap dat het niet raadzaam is om ze allebei tegelijk aan te zetten, maar is dit mogelijk? Of is het het beste om VGA voor de PC te gebruiken en HDMI voor de Xbox? Of biedt een KVM Switch een oplossing?

Bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou gewoon vga gebruiken voor de pc met een goeie kabel is het verschil met hdmi nihiel zoniet onzichtbaar

en anders een hdmi switch

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 01-09-2013 16:39 ]

Iperf

• Misha1994
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2024
fish schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:38:
Ik zou gewoon vga gebruiken voor de pc met een goeie kabel is het verschil met hdmi nihiel zoniet onzichtbaar

en anders een hdmi switch
Bedankt voor je snelle reactie, maar wat moet ik verstaan onder een goeie kabel?

• leroywesley
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik zou voor de HDMI switch gaan, al is dat alleen al omdat VGA een analoog signaal is en je dus altijd verliezen hebt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Misha1994 schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:50:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, maar wat moet ik verstaan onder een goeie kabel?
Als je een cheap ass vga kabel gebruikt heb je gewoon een slecht beeld.Er is geen keurmerk alleen een vuistregel, dikker is meestel beter (ivm afscherming) maar dar is geen garantie.

Vga hoeft niet slecht te zijn. En kan heel goed zijn. Maar je kan het niet garanderen omdat er nou eenmaal veel factoren zijn die het singaal kunnen beinvloeden. d/a de converters op de videokaart. de kabel. (instraling, overspraak, reflecties, etc), a/d conversie in de tv.

Hdmi is wat dat betreft wat makkelijker als het werkt het doorgaans perfect.
(even de lange kabels met artefacten achterwege laten)

Iperf

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
Korte kabels -> kwaliteit iets minder van belang (minder verlies)
Lange kabels -> kwaliteit belangrijker

Bagger kabels -> nooit goed
Pagina: 1