Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik weet niet goed hoe ik dit probleem moet omschrijven, maar ik heb laatst een msi gx60 1ac-073nl aangeschaft. Deze laptop wil ik gebruiken voor school maar ook om leuk op te kunnen gamen.
Wat ik nu opeens zie is dat de fps heel laag is op verschillende spellen die ik speel voor de specs die erin zitten. Na een tijdje kwam ik erachter dat de videochip die er in zit (staat bij de specificaties en op de laptop zelf) een radeon hd 7970m niet word gevonden door de pc en zelfs via een website als systemrequirementslab.com niet. Wat in tegendeel wel word gevonden is de radeon hd 7660G. Ik heb geprobeerd door drivers te installeren het wel te laten komen, maar zonder resultaat. Nu is dus mijn vraag ben ik nou zo dom? of klopt hier wel degelijk iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als het echt een msi gx60 1ac-073nl is (zie sticker op bodem) dan moet er die kaart insteken, als dat niet zo is zou ik eens met alles terug naar de winkel gaan.

Die gpu dat er gevonden word is trouwens die dat in de APU zit (cpu+gpu). Wat ook kan zijn is dat je extra gpu niet geactiveerd is in je bios, waardoor die niet omschakelt naar de extra gpu maar op je apu blijft werken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik vind die laptops sowieso raar, het is al de 3de keer deze week dat ik hetzelfde probleem zie, voor een eindgebruiker moet het zaakje toch gewoon geregelt zijn?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
Ik heb hem online gekocht, maar wat kan ik nu proberen om naar te kijken?
Je had het namelijk ook met activeren in de BIOS. Hoe zou ik dit kunnen doen indien het zo zit?

[ Voor 39% gewijzigd door Straetje op 01-09-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Systemrequirementslab toont altijd de videokaart die in gebruik is, bij schakelbare videokaarten is dat dus de onboard videokaart (De 7660G)

Normaliter zou de 7970m pas aan het werk moeten gaan als je bijvoorbeeld een spel start, kan je hem bijvoorbeeld in de AMD drivers of via GPU-z niet vinden?

Ik weet ook niet hoelang geleden je deze laptop aangeschaft hebt maar het schijnt nogal een miskoop te zijn (Afhankelijk van wat je er van verwacht uiteraard)

reviews: MSI GX60: gamelaptop met een twist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
nooberke schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:18:
Systemrequirementslab toont altijd de videokaart die in gebruik is, bij schakelbare videokaarten is dat dus de onboard videokaart (De 7660G)

Normaliter zou de 7970m pas aan het werk moeten gaan als je bijvoorbeeld een spel start, kan je hem bijvoorbeeld in de AMD drivers of via GPU-z niet vinden?

Ik weet ook niet hoelang geleden je deze laptop aangeschaft hebt maar het schijnt nogal een miskoop te zijn (Afhankelijk van wat je er van verwacht uiteraard)

reviews: MSI GX60: gamelaptop met een twist
Ik heb hem eergisteren ontvangen, maar nu is mijn vraag dan hoe ik er tussen kan switchen? zelf nog niet iets simpels gevonden om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Straetje schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:20:
[...]

Ik heb hem eergisteren ontvangen, maar nu is mijn vraag dan hoe ik er tussen kan switchen? zelf nog niet iets simpels gevonden om dit te doen.
Ik zou de review even doornemen en aan de hand daarvan beslissen of je hem wilt houden of niet (De CPU is in veel games een bottleneck, maar je hebt alsnog veel waar voor je geld)

Ik heb geen laptop met een schakelbare AMD kaart maar ik vermoed dat het ergens in de AMD videokaart drivers zal kunnen (Catalyst Control Center)

Vermoedelijk zal hij de meeste games al automatisch de juiste kaart pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
nooberke schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:26:
[...]

Ik zou de review even doornemen en aan de hand daarvan beslissen of je hem wilt houden of niet (De CPU is in veel games een bottleneck, maar je hebt alsnog veel waar voor je geld)

Ik heb geen laptop met een schakelbare AMD kaart maar ik vermoed dat het ergens in de AMD videokaart drivers zal kunnen (Catalyst Control Center)

Vermoedelijk zal hij de meeste games al automatisch de juiste kaart pakken
Ik zal dan is CCC instaleren en daarin kijken, maar games zoals bf3 runnen nu op ultralow settings nog niet eens op 40 fps, dus dan lijkt het me dat die videokaart nog niet is omgeschakelt. Nu eerst werken dus daar kijk ik morgen naar.

In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de hulp en als je er meer over weet zeg het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Straetje schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:29:
[...]

Ik zal dan is CCC instaleren en daarin kijken, maar games zoals bf3 runnen nu op ultralow settings nog niet eens op 40 fps, dus dan lijkt het me dat die videokaart nog niet is omgeschakelt. Nu eerst werken dus daar kijk ik morgen naar.

In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de hulp en als je er meer over weet zeg het dan.
Je gebruikt niet de standaard Windows installatie van MSI? Dan zal je inderdaad flink wat drivers missen die nodig zijn voor het schakelen tussen de videokaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bij MSI laptops (bij mijn GE60 in elk geval wel) zit een driver disc die alle benodigde drivers in 1x kan installeren. Als je niet de standaard windows install gebruikt dan kan dat wel eens een oplossing zijn.

Ik weet overigens niet of het bij AMD-kaarten ook zo is, maar bij een Nvidia chip kan je bij rechtsklikken kiezen met welke grafische processor je een proces uitvoert:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JouC54L.png

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad , instellen dat je de krachtige videokaart wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
@mavamaarten dat met "uitvoeren met grafische processor" staat niet tussen de opties. Heb al verschillende drivers opgezocht ook via msi.com zelf. Nog steeds zonder enig resultaat. Ook kreeg ik al een aantal keer iets raars, als ik bezig was ging opeens het beeldscherm uit en ging die van uit, naar standby naar inlogscherm en zo door. Ik kon dit niet stoppen behalve door hem uit te doen. Denk dat er een fout zit in de hardware. Ik denk daarom ook dat ik hem terug stuur. Iemand misschien nog tips voor volgende aankoop? Enige probleem hierbij is dat het echt niet duurder kan als €1000 door het financiele plaatje hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Straetje op 02-09-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Mavamaarten schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:56:
Bij MSI laptops (bij mijn GE60 in elk geval wel) zit een driver disc die alle benodigde drivers in 1x kan installeren. Als je niet de standaard windows install gebruikt dan kan dat wel eens een oplossing zijn.

Ik weet overigens niet of het bij AMD-kaarten ook zo is, maar bij een Nvidia chip kan je bij rechtsklikken kiezen met welke grafische processor je een proces uitvoert:
[afbeelding]
Ik heb ook een msi gx60 en je moet gewoon de laatste drivers van ati gebruiken ipv msi . Werkt gewoon.
Als je dan gewoon met de rechtermuis knop op bureuablad klikt en dan zijn de eerste twee opties CCC-menu en switchable graphics menu. Beide kunnen hetzelfde. Dus wel de nieuwste amd drivers installeren

Als het lampje van de laptop oranje brandt dan is de 7970M ingeschakeld btw, dus welke kleur heeft het lampje ?

p.s http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=46 , heir kan je de drivers vinden en de beta drivers. maar ik zou gewoon whql drivers nemen als je hier nog niets mee gedaan heb.

[ Voor 8% gewijzigd door randomice op 02-09-2013 12:09 ]

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
randomice schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:03:
[...]

Ik heb ook een msi gx60 en je moet gewoon de laatste drivers van ati gebruiken ipv msi . Werkt gewoon.
Als je dan gewoon met de rechtermuis knop op bureuablad klikt en dan zijn de eerste twee opties CCC-menu en switchable graphics menu. Beide kunnen hetzelfde. Dus wel de nieuwste amd drivers installeren

Als het lampje van de laptop oranje brandt dan is de 7970M ingeschakeld btw, dus welke kleur heeft het lampje ?
Zou je een link kunnen sturen van die drivers? Ik heb namelijk overal gezocht, maar kan het niet vinden. En het lampje is met dit gebeuren soms oranje maar soms ook wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Wit is de onboard en oranje de 7970M . http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx . dit is de officiele drivers site. Hierboven staat een link naar een forum waar ik altijd kijk voor mijn beta drivers

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
randomice schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:11:
Wit is de onboard en oranje de 7970M . http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx . dit is de officiele drivers site. Hierboven staat een link naar een forum waar ik altijd kijk voor mijn beta drivers
Mag ik dan ook vragen hoe jou gameprestaties zijn met die laptop? Want als ik bijvoorbeeld bf3 probeer te spelen haal ik op ultralow amper 40 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Uberhaupt de gelinkte review van Tweakers gelezen?
Staat zelfs 'n deel in over BF3: reviews: MSI GX60: gamelaptop met een twist

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straetje
CLB schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:16:
Uberhaupt de gelinkte review van Tweakers gelezen?
Staat zelfs 'n deel in over BF3: reviews: MSI GX60: gamelaptop met een twist
Die heb ik gezien ja, maar op ultra low is gewoon dubbel zo laag qua settings nog, dus dan mag het toch wel iets hoger zijn als niet boven de 40 fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Straetje schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:14:
[...]

Mag ik dan ook vragen hoe jou gameprestaties zijn met die laptop? Want als ik bijvoorbeeld bf3 probeer te spelen haal ik op ultralow amper 40 fps.
http://forum.notebookrevi...i-gx60-owners-lounge.html
Dit forum gaat speciaal over deze laptop. Ik heb wel een korte samenvatting die ook in de review van tweakers wel staat btw.

In CPU intensieve games is deze laptop echt heel slecht . Diablo 3 draait zelf geen steady 60 fps ,eerder tussen 35 en 60 . Diablo leunt dan ook erg op cpu berekening voor al die spell en monsters op het scherm.

In GPU intensieve games doet deze laptop het veel beter door de goede videokaart. Metro 2033 LL draait bijvoorbeeld , volgens het bovenstaande forum , heel goed . Zelf geen ervaring mee

Dus als je alle games redelijk tot goed wilt spelen koop je iets met intel + 770M of hoger vidkaart , en daar betaal je dan ook voor.

Dat is zo ongeveer de strekking .Nu ik erover nadenk had ik liever een intel gehad voor de spellen die ik speel. Maar het is niet anders :9

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Straetje schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:19:
[...]

Die heb ik gezien ja, maar op ultra low is gewoon dubbel zo laag qua settings nog, dus dan mag het toch wel iets hoger zijn als niet boven de 40 fps?
Ik zie met diablo ook amper verschil in fps als ik alles op low zet of alles op high . Videokaart red alles met gemak maar wordt door de cpu opgehouden en dat gebeurt dus al op low, dat is de enige conclusie die ik eraan kan verbinden. Wlelke kleur heeft het lampje dan. Met oranje staat je videokaart gewoon op 7970M en dan zijn dat toch echt de fps die je eruit krijgt met deze machine.

Ik wil ze een Engineer Sample CPU kopen om de laptop een stuk sneller te maken maar als je hem nu nog kan ruilen dan zou ik dat sowieso doen voor BF3. MAAR dan ga je wel in een hogere prijsklasse met de laptop. Budget was voor mij ook de reden om deze aanteschaffen op dat moment. Intel waren toen 400 a 500 euro duurder :(

[ Voor 8% gewijzigd door randomice op 02-09-2013 12:31 ]

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik zat ook te denken aan deze laptop om mee te gamen (ook ivm prijs, eventueel iets hoger zitten qua specs), ik heb nu een Dell XPS 15 - i7 met een Geforce 540M GPU, maar dat is ook niet meer alles (dus wel een goede combinatie tussen CPU en GPU indertijd). Ik denk dat ik dus beter voor een soortgelijke combinatie ga met een nieuwer model Intel i7 met snellere GPU (Geforce) aangezien deze AMD processoren toch flink achterblijven qua prestaties tov de Intel i5 en i7 lijn (zelfs nu in 2014). Wel jammer.....Dell vraagt echt exorbitant hoge prijzen momenteel voor snelle laptops en MSI i7 Gaminglaptops zijn niet veel goedkoper (zo rond de 1500 euro denk ik begint het ergens op te lijken). :(
Pagina: 1