Verschrikkelijk trage verbinding met nieuwe Sitecom WLA-2001

Pagina: 1
Acties:

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 20:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Beste mensen, ik heb vandaag een Sitecom WLA-2001 PCI kaart gekocht omdat mijn Powerline setje de snelheid niet bijhield.

Eerst de CD geinstalleerd, toen kaart in de PC gestoken, antennes erop en PC weer aan, nu leek het op het begin goed te gaan, maar ik zag dat het bereik maar 4/5 streepjes was en besloot meteen een speedtest te doen, deze komt uit op ~200kbps download en 20kbps upload, met mijn Powerline haalde ik 20mbps down en 4mbps up.

De router staat op ongeveer 5 meter van de PC af en met de 2 antennes van de Sitecom erop gericht, met andere draadloze apparaten zoals mijn iPad 4 en iPad mini hebben geen moeite met het wifi signaal te ontvangen en aan de andere kant van het huis kan ik nog 720p afspelen, maar ik mag met de Sitecom blij zijn als ik uberhaupt een pagina binnenhaal.

Ik vind dit meer dan onacceptabel en het lijkt me ook dat dit niet normaal is.

Wat ik heb gedaan:
Met antennes klooien
Andere kanalen gebruiken op de Experia Box V8
20/40Mhz
Alle voorwerpen voor de antennes weghalen, natuurlijk kan ik geen muur verplaatsen...
Gescholden

Graag wat advies..

Alvast bedankt.

Trouwens, aangezien helemaal onderaan mijn MoBo alleen een PCI slot vrij was zit hij tussen een Voeding en een HD7850 in, ik denk niet dat dat wat uitmaakt, maar je weet het nooit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kijk eens hoe je omgeving eruit ziet qua draadloze signalen. Kun je doen met inSSIDer. Misschien heb je erg veel netwerken in je omgeving, en dan ga je nooit echt supergoede performance krijgen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Al een keer op de site van Sitecom gekeken of er nieuwere drivers zijn? Mijn ervaring met de meegeleverde cd's is dat de meegeleverde software verouderd is.

Met welke verbindingssnelheid is je pc verbonden met het draadloze netwerk?
Wordt er nog iets gemeld/gelogd?
Welk OS gebruik je?
Kan je ook eens met een tool als iperf kunnen meten welke waarden je dan haalt?

Eerst het probleem, dan de oplossing