Hoge pieptoon met playback van DTS-HD en Dolby TrueHD signal

Pagina: 1
Acties:

• overcasttt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03-2023
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem en vroeg mij af of iemand ervaring heeft en/of tegen soortgelijke problemen is aangelopen?

Op het moment dat ik een Bluray of .mkv met DTS-HD of Dolby TrueHD geluid afspeel via mijn Bluray speler of HTPC dan ontstaat er een pieptoon in mijn speakers. Hoe harder ik het geluid zet des te beter is de pieptoon hoorbaar... De pieptoon ontstaat alleen bij het afspelen van deze twee audio codecs. Met DTS en Dolby Digital signalen heb ik nergens last van.

Wat ik zelf al heb uitgesloten zijn;
- Bluray speler en HTPC
- HDMI kabels heb ik vervangen, maar bood geen oplossing.

Iemand enige ervaring mbt. dergelijke problemen? Waar kan ik het verder nog zoeken?
Zou het aan mijn speaker kabels kunnen liggen of misschien aan de decoding via mijn versterker?

Als ik bitstream uitzet op mijn Bluray speler en een Bluray met DTS-HD afspeel dan wordt deze geprocessed en weergeven op mijn versterker als Multich maar zonder pieptoon... Zet ik bitstream aan dan zie ik netjes DTS-HD op mijn versterker maar hoor ik ook direct de pieptoon...

Mijn setup is als volgt:

Speakers
Kef Q11 (front)
Kef iQ 60C (center)
Kef C32 (rear)
Speakerkabels van het merk Inakustik

Versterker
Onkyo NR-TX807 (alles aangesloten via HDMI)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 12% gewijzigd door overcasttt op 01-09-2013 15:32 ]

Verwijderd

komt het gepiep uit alle speakers of alleen een aantal?

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
De Onkyo x07 serie staat bekend om zijn hdmi/codec-board problemen, vaak veroorzaakt doordat ze zo warm worden. Wilde gok, maar het hier best eens mee te maken kunnen hebben.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• overcasttt
Sjondenon, het lijkt alleen om mij Q11's te gaan...

InfinityG35, ik heb inderdaad problemen gehad met mijn hdmi board die reeds vervangen is. Deze problemen heb ik echter al geruime tijd (ook al voor het vervangen van het hdmi board)

Het vreemde is ook nog als ik bijv. De bluray van Drive afspeel en hij gewoon stilstaat in het menu van de bluray (dus nog zonder geluid, versterker geeft wel dts-hd aan) dat ik dan ook al de piep hoor...
Dus op het moment dat de versterker aangeeft dat hij een dts-hd signaal heeft dan hoor je een piep...

[ Voor 39% gewijzigd door overcasttt op 02-09-2013 19:12 ]

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb een tijd met mijn NAD t757 een nauwelijks hoorbare hoge pieptoon door alle speakers kunnen horen tijdens het opstarten. Dat is met firmware update 1.40 recent verholpen. Bleek dat de dsp te vroeg inschakelde of zoiets.

Met een ander paar speakers bij de dealer was de toon overigens nauwelijks te horen.

Wellicht eens informeren naar een firmware update.

[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 02-09-2013 19:11 ]

• overcasttt
Flozem, Ik zit reeds op de laatste firmware versie...
Pagina: 1