Probleem internet poort WRT54G2

Pagina: 1
Acties:

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 18:12
Hellow,

Ik heb al een tijdje een wrt54G2 router aangesloten via UTP naar mijn telenet modem. De wrt54g2 is dus ingesteld als access point. (dhcp disabled). Vandaag is de utp kabel gewoon in 1 van de ethernet poorten aangekoppeld (1 van de 4). Morgen wil ik een extra apparaat aansluiten en kom ik 1 poort tekort. Dus wou ik de utp die van telenet modem komt aansluiten op de internet port op de router (zoals het hoort ?). Maar dan krijg ik dus geen internet doorgestuurd. Iemand een idee hoe dit kan komen? Of is de poort gewoon stuk?

Enkele resets helpen momenteel niets.

Inventaris

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het zou kunnen dat die WAN poort alleen werkt in router mode, en dat je modem al als router werkt en het dus niet nodig is?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik vermoed dat je een Telenet HGW hebt? Dat zou verklaren waarom je de WRT54G2 enkel als Acces Point gebruikt. Als je die situatie wil behouden, moet je de WAN-poort bridgen met de LAN-bridge.

Dat kan niet met de stock firmware, maar wel met alternatieve firmware (zoals DD-WRT).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja, of hij doet niet moeilijk en koopt gewoon een switchje :P

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 14:42
Zoals hierboven gemeld, zet dd-wrt op het ding, dan kun je de WAN(Internet) poort gebruiken als normale switch poort.
Instructies hiervoor zijn hier te vinden: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WRT54G2

En anders zul je inderdaad aan een switch moeten, maar dit kan een simpel ding van <30 euro zijn lijkt me.

• tboheeren
Ik heb nog een switch liggen maar ik zie niet waar ik die moet aansluiten om het probleem op te lossen? Op de telenet router zitten nog apparaten die op hetzelfde netwerk moeten liggen als de apparaten op de wrt

Inventaris

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Als een switch het probleem niet oplost moet je toch echt even wat duidelijker vertellen wat je precies wilt en hebt

Als ik het goed begrijp gebruik je momenteel alle vier de bekabelde aansluitingen op de Linksys en wil je graag een extra bekabelde aansluiting hebben. Dat kan normaliter gewoon met een switch.

Verwijderd

Poort 4 van je Linksys in poort 1 doen van je switch (die je nog hebt). En alle andere kabels die nog een poortje moeten hebben, op poort 2 t/m 8 of hoger prikken.

• tboheeren
nooberke schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:08:
Als een switch het probleem niet oplost moet je toch echt even wat duidelijker vertellen wat je precies wilt en hebt

Als ik het goed begrijp gebruik je momenteel alle vier de bekabelde aansluitingen op de Linksys en wil je graag een extra bekabelde aansluiting hebben. Dat kan normaliter gewoon met een switch.
Zoals je het begrijpt is het ook zo. Alles werkt vandaag zoals het moet. De internet poort wordt (nog) niet gebruikt en nu kom ik 1 poort te kort. De telenet router geeft dus alle ip adressen uit en dit moet zo blijven.

Inventaris

• tboheeren
Das wel jammer. Ik zie net het volgende op de router:
Firmware Version: 1.5.01 build 013, Oct 21 2009
Firmware Verification: 076ACC9B80B4A760F307E2D25E5F0B1E
Current Time: Not Available
MAC Address: 00:25:9c:15:f2:bd
Router Name: WRT54G2

En ik zie het volgende op de DD-wrt website :
Linksys WRT54G2 1.0 yes no
Linksys WRT54G2 1.1 yes no
Linksys WRT54G2 1.3 yes no
Linksys WRT54G2 1.5 not possible no
Linksys WRT54GS2 1.0 yes no

Inventaris

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
tboheeren schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:52:
[...]

Zoals je het begrijpt is het ook zo. Alles werkt vandaag zoals het moet. De internet poort wordt (nog) niet gebruikt en nu kom ik 1 poort te kort. De telenet router geeft dus alle ip adressen uit en dit moet zo blijven.
Dan kan je toch je oude switch achter één van de internetpoorten hangen om extra poorten te maken?

• tboheeren
Yes! Ga ik deze avond nog proberen. Had enkel gehoopt dat ik de DD-wrt had kunnen flashen

Inventaris

Pagina: 1