Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 15:28
Beste allen,

Al even hier op het forum rondgekeken maar niet direct wat nuttigs kunnen vinden. De meeste hanteren toch een ruimer budget of zoeken hun heil op de chinese markt.

Hopelijk kunnen jullie mij toch helpen, wat ik zoek is het volgende:
Simpele degelijke smartphone (bij voorkeur moet hij een keer vallen overleven.)
Vereisten: Bellen/sms-en/whatsapp en een wifi verbinding, van mobiel internet zal geen gebruik gemaakt worden. Wat wel belangrijk is is dat de accu een fatsoenlijke termijn mee gaat. De telefoon zal niet intensief gebruikt worden maar een aantal dagen zonder opladen zou wenselijk zijn.

Kort gezegd, een simpele degelijke en goedkope smartphone. Graag hoor ik jullie suggesties.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:14
Met dit budget kom je al snel bij een chinees aan. Waarom zou je dat niet willen?

Paar dagen acculading haal je alleen als je hem niet gebruikt.

Wat heb je zelf al gevonden overigens?

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 01-09-2013 12:19 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Sinds de ZTE blade is er eigelijk in Nederland niets fatsoenlijks te halen voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Zo dat is snel, een chinees is niet gewenst omdat het niet voor mezelf is en er verder niks aan moet gebeuren, gewoon out of the box nederlands en eenvoudig.

edit: bijvoorbeeld een huawei die in nederland te koop is zou geen probleem zijn, maar geen chinese geimporteerde versies.

Zelf heb ik nog niet bijster veel gevonden, er zijn een aantal samsung toestellen als een gio, young, Y maar ik heb eigenlijk geen idee wat er nodig is om whatsapp te draaien en wat enigsinds degelijke toestellen zijn.

Ben niet bepaald thuis in de smartphone wereld.

ZTE blade nog nooit van gehoord maar zie in pricewatch dat die niet te koop zou zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door spocy op 01-09-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nee dat bedoel ik (heb er zelf 2 jaar terug 1 gekocht voor 100 euro)
Sindsdien is er geen honderd euro telefoon meer geweest die echt zijn geld waard was (tenminste in nederland verkrijgbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je budget is net iets te laag.

Conrad heeft vandaag een Huawei Ascend Y300 simlockvrij in de aanbieding voor 140 euro. Bij de Kijkshop kost die 120 maar met T-mobile simlock branding. De Aldi Wolfgang zit ook rond de 130 euro dacht ik, maar is / was heel snel uitverkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 01-09-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:45

Sorbo

Uw hulp in huis!

Tweedehands.

Ik heb laatst voor mijn zusje een Sony Ericsson Xperia Arc S opgepikt, voor 70 euro. Dat is dan geen nieuw toestel, maar kan voor jouw (en haar) doeleinden perfect mee, voelt nog steeds "snappy" aan en is qua batterijduur gewoon goed.

Een voormalig toptoestel is naar mijn mening een betere keuze dan de budgettoestellen van dit moment, zeker als je niet naar de chinese alternatieven wil kijken, wat ik me op zich goed voor kan stellen.

De ZTE blade is een wat ouder toestel, dat nieuw inderdaad niet meer te koop is. Deze werd alleen als voorbeeld aangehaald, en is naar mijn mening geen verstandige keuze meer.

Kijk eens wat je via V&A voor rond de 100 euro kan vinden, of wat Marktplaats bij jou in de buurt aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Hmm en hoe groot is het verschil tussen de toestellen van rond de 100 euro en de 140 euro? waar zit het verschil dan in?

Kan bijvoorbeeld deze telefoon whats-appen en dergelijke?
pricewatch: LG E400 Optimus L3 Zwart
of is dit uberhaupt een waardeloos toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

De L3-I is een van de meest dramatische toestellen die je kunt kopen. Traag, een lage schermresolutie, een slecht scherm, een (naar mijn mening) veel te klein scherm, en qua bouwkwaliteit ook niet super. Daarnaast ben ik zelf geen fan van de software van LG, maar dat is een kwestie van smaak/gewenning.

Overigens heeft de Y300 van tmobile, die je bij de kijkshop kunt halen, GEEN simlock, maar alleen branding. Dat is, als je perse nieuw wil, de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zou het budget iets omhoog schroeven en gaan voor een Huawei Y300 of Huawei G510. Dan betaal je 30-50 euro meer voor een nieuw toestel t.o.v. dat je zoiets bespaart door een tweedehands toestel over te nemen. Persoonlijk koop ik dan liever een nieuwe dan genoegen moeten nemen met een toestel wat al flink gebruikt is om zo echt op 100 euro uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Ok heb ook een en ander overlegd, en tweedehands wordt niet als optie gezien, dus dan liever een paar tientjes erbij op gooien. Zal eens kijken naar de voorgestelde huawei toestellen. Tot dusver al heel erg bedankt en mochten er nog meer suggesties zijn dan verneem ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Ik zag in V&A een BlackBerry 9780 voor €50,- dacht ik... Anders kan je nog wel iets vinden in V&A, een degelijke smartphone kost al snel 150+.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Voor wat ik nu zie lijkt de Huawei Y300 dan de enige fatsoenlijke optie. Wel staat er op de website van kijkshop dat hij een simlock heeft op de tmobile variant, maar dit is dus niet het geval? Als het alleen een opstartschermpje met t-mobile is zal het niet veel uitmaken denk ik.

Tevens lees ik wisselende ervaringen betreffende de degelijkheid en de accuduur. is dit wel in orde of zijn de ervaringen toch dat het toestel erg fragiel is?

[ Voor 22% gewijzigd door spocy op 01-09-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je opties zijn enoorrrmmm klein voor dit bedrag. Je enige keus is een minderwaardig toestel hier te kopen, voor China te kiezen, of voor een tweedehands toestel gaan.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sorbo schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:47:
Overigens heeft de Y300 van tmobile, die je bij de kijkshop kunt halen, GEEN simlock, maar alleen branding. Dat is, als je perse nieuw wil, de beste keuze.
Kun je dat uit eigen ervaring bevestigen of kun je een bron geven? Want de Kijkshop verkoopt hetzelfde toestel namelijk ook simlockvrij voor 150 euro. En er staat een vet rood kruis bij de specificaties naast "simlockvrij".
http://www.kijkshop.nl/pr...epaid-huawei-ascend-y300/
http://www.kijkshop.nl/pr...-ascend-y300-simlockvrij/

Ik zie dat er op dit toestel nog een cashback van 20 euro geldt.

Conrad aanbieding
Geen idee of die cashback hier ook voor geldt.

[ Voor 12% gewijzigd door joopv op 01-09-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:39

Quad

Doof

Of anders tweedehands een Galaxy S2 oppikken voor rond de 120/130 Euro .

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Nokia Lumia 520 is een leuk toestel en voor net iets meer dan 100 euro te vinden ivm een prepaid simkaart van een provider. Rond de 150 heb je hem geheel simlock vrij. (al zijn alle toestellen vrijwel simlock vrij ook al zijn ze van een provider voor dit bedrag).

Accu duur zou je zelf even op moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
Na wat overleg gaan we binnenkort maar eens bij kijkshop kijken naar die Y300, hopelijk kan er zonder problemen een vodafone simkaart in de t-mobile variant. scheelt toch weer en met de cashback alsnog op de 100 euro uitgekomen :) Bedankt voor alle hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kijk ook eens bij AH, in de vestigingen, waar ze telefoons verkopen: een aantal oudere prepaid pakketten worden er sinds een paar weken verkocht voor de helft van de prijs. Sommige toestellen zijn simlockvrij, staat er ook bij, dus geen twijfel mogelijk.
Hangt van de winkel af, wat er te koop was en inmiddels nog over is :), zag hier in Sittard Samsungs (niet simlockvrij) en Alcatels (wel simlockvrij).
Voor de helft van de prijs kom je met zo'n Alcatel dan zelfs onder de honderd euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536825

joopv schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:36:
Je budget is net iets te laag.

Conrad heeft vandaag een Huawei Ascend Y300 simlockvrij in de aanbieding voor 140 euro. Bij de Kijkshop kost die 120 maar met T-mobile simlock branding. De Aldi Wolfgang zit ook rond de 130 euro dacht ik, maar is / was heel snel uitverkocht.
kan je toch ook op de website van wolfgang bestellen?
Of niet?

Ik vraag me wel af welke smartphone is het beste voor onder de 160 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

joopv schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:11:
[...]

Kun je dat uit eigen ervaring bevestigen of kun je een bron geven? Want de Kijkshop verkoopt hetzelfde toestel namelijk ook simlockvrij voor 150 euro. En er staat een vet rood kruis bij de specificaties naast "simlockvrij".
http://www.kijkshop.nl/pr...epaid-huawei-ascend-y300/
http://www.kijkshop.nl/pr...-ascend-y300-simlockvrij/

Ik zie dat er op dit toestel nog een cashback van 20 euro geldt.

Conrad aanbieding
Geen idee of die cashback hier ook voor geldt.
Ik heb er toentertijd naar zitten kijken voor mijn zusje, maar heb inmiddels een ander toestel gekocht. Geen ervaring uit eerste hand dus, maar via het topic over de Y300 kan ik toch met enige zekerheid zeggen dat ze simlockvrij zijn:
T-Mobile prepaid is ALTIJD simlockvrij is mij verzekerd door een medewerker in een T-Shop. Dit geldt ook voor de Kijkshop, of waar dan ook. In de praktijk heb je alleen te maken met T-Mobile branding (opstartscherm een paar seconden) en enkele apps die je eenvoudig kunt verwijderen/bevriezen.
Hierbij bevestigd; t-mobile toestellen worden sowieso niet meer simlocked geleverd, de Huawei Y300 die wij hebben van t-mobile is ook niet simlocked, wel 'branded'.
Mmm.....vreemd. Heb 2 weken geleden een T-Mobile Prepaid Y300 bij de Kijkshop gekocht. Heb er even op moeten wachten omdat hij uitverkocht was. Deze is toch echt simlockvrij. Zit nu gewoon een Vodafone Prepaid kaartje in.
[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 23:04

Malarky

Wils voor wat ieder

Met de Samsung Galaxy Young reeks is ook niets mis hoor, heeft alles aan boord zelfs NFC. Mijn moeder heeft van de week nog een GT6310N simlocked opgepikt voor 80 euro (bij de kijkshop geloof ik), in de PW staan ze simlock vrij voldoende voor rond de 100 euro:

http://tweakers.net/produ...galaxy-young-s6310-s6312/

Ik speel op dit moment met de telefoon en buiten dat ik het scherm vervelend klein vind, gaat alles vrij vlot en mis ik niets. Whatsapp werkt als elk ander toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 04-09-2013 12:11 ]

Pagina: 1