Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

*** Basis laptop van circa 500

Pagina: 1
Acties:

• Geoffreykossen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 11:44
Hallo,

ik wil voor mij moeder een nieuwe laptop kopen van circa 500 euro.
Enige wat ze doet is een beetje internetten, email en af en toe wat foto's bekijken.

Verder wil ze graag dat er rechts een numeriek toetsenbord zit.
Heb aan haar gevraagd of ze niet liever een tablet wil maar ze hecht toch wel veel waarde aan een ouderwets toetsenbord en muis.

Ik ben benieuwd wat jullie adviseren.
Alvast bedankt voor alle informatie.

Gr.

Geoffrey

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Lees dit even: LAA beleid

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-11 15:15
Zelf zou ik dan voor een Dell Inspiron 15 kijken. Voor dik onder jullie budget heb je al het model met een i5, 6GB RAM en 500GB HDD (439 euro). Maar als ik zo kijk lijkt mij de i3 versie met 4GB RAM en 320GB HDD ook al ruim voldoende (349 euro) voor simpel internet/e-mail en office werk.

De laptop heeft een numeriek toetsenbord dus voldoet volgens mij goed aan jullie eisen.

Verwijderd

Alternatief zou Lenovo kunnen zijn. Hier 3 verschillende types die in aanmerking komen:
- De B590 uit de BBG
- Thinkpad Edge met Intel
- Thinkpad Edge met AMD

https://tweakers.net/pric...;347141;327509/categorie/

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik zou het volgende doen:

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530c (NZY4CMH)

+

pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

Heb je voor <500 euro een lekker vlotte, maar degelijke laptop. Moet je alleen even de SSD inbouwen en herinstalleren, maar dat doe je vast graag voor je moeder ;). Koop je voor <10 euro een 2.5" hdd case, heeft ze meteen een externe HDD voor de pc erbij als backup. Persoonlijk zie ik de SSD als de grootste gevoelsmatige snelheidswinst die je maar kunt boeken (Dualcore met SSD gaat zij meer van merken dan i3 met HDD), zeker voor huis/tuin/keuken gebruik, en 120GB zou ruim voldoende moeten zijn voor wat je aangeeft.

pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2CMH)

Bespaart je 40 euro, maar m.i. is die edge dat beetje geld waard (bouwkwaliteit, pdc boven celeron)

Verwijderd

De Thinkpad Edge E535 heeft wel weer een veel betere grafische chip.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Absoluut. Bedoelde de suggestie ook zeker niet af te kraken o.i.d. En inderdaad goed te weten voor de gebruiker, echter de genoemde taken (internet, mail, foto's) zullen daar geen profijt van hebben en op alle cpu's gewoon prima werken (ookal zou ik die budget E1/E2tjes wel negeren)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica