Toon posts:

Hulp gevraagd. Beamer werkt niet correct als 2e scherm Win8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem waar ik niet uit kom. Ik heb het volgende setje staan

Systeem Medion P5331F, i7, 8gb, 128sdd, windows 8, Nvidia GTX650 1GB.
Beamer ACER P7500 Full HD 1080p via HDMI (door systeem ingesteld als scherm 1)
Scherm Packard Bell 22"HD via DVI (1080) (door systeem ingesteld als scherm 2)
Sony STR-Dh520 versterker (met HDMI in en out.)

Op een of andere manier wil de videokaart niet netjes met beide schermen werken (waarbij mijn versterker / beamer combi als scherm 1 wordt gezien) en heb ik de navolgende problemen:

Zodra ik de beamer aanzet wordt hij netjes herkend op 1080p resolutie. Het scherm werkt en toont tweede bureaublad met pictogrammen. Echter, als ik er HD content naartoe sleep, dan schiet de beamer op zwart, de gewone monitor gaat etterlijke malen switchen en de versterker krijgt een audio loop binnen (je ziet hem continu de HDMI scannen, vinden en direct weer weggooien.)

Als ik dan vervolgens de beamer uitzet, ben ik alle video input kwijt. Dus ook op het Packard Bell scherm. Ik moet dan de HDMI helemaal ontkoppelen (wat niet altijd werkt) of de beamer weer aan zetten.

In het Nvidia config scherm zie ik dat de driver de beamer op 720p heeft gezet.

Het is een nieuw systeem en nu heb ik het vermoeden dat er een conflict is tussen de NVidia drivers en Windows 8 (ivm dual screen modus.) Ik heb alle standaard stappen (reset, ontkoppelen, switchen, etc al geprobeerd, maar niks lijkt te helpen.) De Sony en beamer werken nog steeds prima vanaf mijn Mac Airbook systeem.

Ik kom er dus niet uit. Hulp is heel erg welkom! ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 14:22 ]