Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Views weergeven op ieder apart artikel

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op dit moment bezig met het aanpassen van mijn website. Op de website staan allemaal artikelen onder elkaar. Bij elk artikel staat een stukje tekst en een plaatje.

Het probleem is nu dat ik graag het aantal views wil laten zien als je met je muis/cursor over het plaatje heen 'zweeft'. Dus zeg maar op de manier op psx-sense.nl.

Ik maak gebruik van WordPress. Daarom heb ik veel rondgekeken op forums waar men WordPress gebruikt, maar ik ben op niets uitgekomen. Daarom open ik nu een topic op tweakers.

Weet iemand hoe ik het moet aanpassen? _/-\o_

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat heb je al geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om misschien de code aan te passen, maar ik heb zelf niet echt veel verstand van coderen.

Verder heb ik geprobeerd om via plug-ins de views te laten zien, maar het lukte me niet om het aantal views in het plaatje te krijgen.

• Remi1115
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 15:57
spoiler:
Je zou het met een eventListener, voor het 'hoveren' over een afbeelding met een specifieke class, kunnen proberen. Die eventListener stuurt dan via een Ajax request de ID/naam van de afbeelding naar PHP, die dan checkt of de afbeelding al is bekeken door de gebruiker, en het in de database zet.
Om de ID/naam te verkrijgen in JavaScript zou ik de html-ID veranderen is iets van 'viewsAfbeelding:1' (waar '1' het ID van de afbeelding is). JavaScript kan dan de 'viewsAfbeelding:' eruit filteren zodat je alleen het afbeeldings-ID overhoudt die dus naar PHP gaat.

Sorry, volgens mij heb ik half over je post heen zitten lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Remi1115 op 02-09-2013 07:34 . Reden: Spoiler-tag toegevoegd ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, als je zelf niet de kennis hebt om hier wat aan te doen, wat verwacht je dan van dit topic? Er is op de site van WP zelf hier vast wel een plugin voor te vinden en zo niet, dan zul je het zelf moeten maken. Plugins zoeken kun je zelf net zo goed als wij en zelf maken is niet eens zo moeilijk aangezien je maar één veldje aan de artikelentabel in je database hoeft toe te voegen, één query moet aanpassen of maken om dat veldje te op te vragen en een update query moet maken bij elke pageview om het tellertje op te hogen. Veel simpeler wordt het niet.

Dit topic gaat dicht omdat je niet voldoet aan De Quickstart,

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.