Q8300 quadcore @ 2.5 ghz + msi gtx 760 kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• longloi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07-2020
Hallo tweakers,

Mijn vraag is duidelijk kan dit zonder dat de cpu gaat bottlenecken of een andere component.
Verder bevat mijn pc:
1600-900 beeldscherm
Q8300 quadcore @ 2.5 ghz
Standard moederbord Foxconn
4gb Geheugen (merk, geen idee)
Gf 9400 gt
1gb harde schijf
Seasonic M12II 520W voeding
corsair carbide 200r behuizing

Ik ben geen hardcore gamers, ik speel momenteel World of warcraft alles op low met deze grafische kaart.
Hoop meer duidelijkheid te krijgen, alvast bedankt!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
Zou gewoon moeten kunnen, bij spellen zal het aan je instellingen liggen of je cpu bottlenecked bent.

Een aantal settings belast alleen de grafische kaart, resolutie, antialiasing, die kan je dan iig op max zetten. Dingen als model detail en viewdistance belast ook de cpu, dus die zal je dan wat lager moeten laten.

een 9400 gt is overigens een enorm trage kaart, de 760 is minstens 7x zo snel, dus je zal sowieso een enorm verschil merken in elk spel, aangezien de 9400 gt nu de boel aan het ophouden is. Ook als je straks cpu bottlenecked bent (afhankelijk van spel en settings) zullen je spellen veel beter draaien.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
Als je niet gaat/kunt overklokken of verder gaat upgraden zou ik een (veel) goedkopere videokaart kopen (maximaal 7850 / 650ti, of zelfs iets 2e hands).
Wat je overhoudt kun je dan alvast sparen voor een nieuw systeem of volgende upgrade.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 01-09-2013 10:30 ]

• EricChang
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-02 08:05
mitsumark schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:27:
Als je niet gaat/kunt overklokken of verder gaat upgraden zou ik een goedkopere videokaart kopen (7850 / 650ti, of zelfs iets 2e hands).
Wat je overhoudt kun je dan alvast sparen voor een nieuw systeem of volgende upgrade.
Inderdaad,

ik zou die GTX760 alleen halen als je binnen een jaar of zo ook een upgrade van je mobo, cpu, ram combinatie gaat doen. Uiteraard dan ook een SSDtje toevoegen.

Kijkend naar je voeding en je kast, zouden die prima nog langer mee moeten kunnen.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

(jarig!)
haarbal schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:41:
Ook als je straks cpu bottlenecked bent (afhankelijk van spel en settings) zullen je spellen veel beter draaien.
Dat.

Sommige games zijn vrij cpu intensief (oa mmo's, maar ook bijv skyrim en crysis), en dan zal de 760 niet veel toevoegen boven een iets goedkopere kaart. Echter is de 760 een mooie middencategorie kaart voor een goede prijs welke je prima naar een evt. andere upgrade in de komende 1-2 jaar mee kan nemen (Zeker voor iemand die nu pas zn gt9400 zat is), althans als het de bedoeling is om bij evt. upgrade de gpu mee te nemen.

Uiteraard kan je die Q8300 ook nog eenvoudig een zetje geven voor meer performance ;)

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
opzich zou het moeten kunnen als je moederbord pci-e 2.0 ondersteund (lijkt me toch wel minimum voor de kaart)

verder kan je het hebben over of je CPU je GPU gaat bottlenecken, grote kans van wel...
maar je kan natuurlijk eerst de kaart aanschaffen en later nog een upgrade doen op je cpu en mobo ;)

je zult in ieder geval je WoW op high settings kunnen spelen denk ik

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
P. Herz schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:31:
opzich zou het moeten kunnen als je moederbord pci-e 2.0 ondersteund (lijkt me toch wel minimum voor de kaart)
maakt niet uit, ook pci-e 1 heeft genoeg bandbreedte met een x16 slot.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
mitsumark schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:27:
Als je niet gaat/kunt overklokken of verder gaat upgraden zou ik een (veel) goedkopere videokaart kopen (maximaal 7850 / 650ti, of zelfs iets 2e hands).
Ik denk zelfs dat je nog wel wat goedkoper kan kijken.
http://tweakers.net/categ...BXbS_6DrID-HIFv0MYhZBa-0P
Vergeleken je 9400gt zijn dit echt monster kaarten, minimaal 5x zoveel performance en in sommige gevallen meer dan 10x zoveel.

• longloi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07-2020
Allemaal bedankt voor de reacties, ben een stuk wijzer geworden.
Ik ga de gtx 760 bestellen en mocht er bij games die ik in de toekomst ga spelen een bottleneck onstaan, dan schaf ik een andere cpu/mobo/geheugen aan.
Nogmaals bedankt.

-topic close-
Pagina: 1