Hallo allemaal
Ik zit met een vraagje.
Bij veel moderne spellen heb ik het probleem ik geen 60FPS kan halen, terwijl de CPU en de GPU niet 100% gebruikt worden.
Bijvoorbeeld Serious Sam 3. Bij dit spel is mijn algemene belastingop de CPU tussen 40% en 60%. Mijn GPU zit ook rond de 60% belastig. Hierbij staat alles op Ultra.
Ook bij Borderlands 2 word mijn CPU niet volledig belast, net als mijn GPU (rond 40%). Bij dit spel staat ook alles op maximum (physx ook aan).
Mijn setup is :
Intel Q6600 @ 3GHz
Gainward Phantom³ GTX580 1.5GB
4x1GB Geil Black Dragon DDR2 @800MHz CL4
Asus P5e Deluxe X48 (rampage formula crossflash bios)
Corsair TX650w PSU (650Watt)
1920x1080 scherm, hdmi aangesloten
Temperaturen kunnen geen probleem zijn.
CPU, GPU, Moederbord (chipset, mosfets) zijn allemaal watergekoeld.
Deze temperaturen blijven ten alle tijden <60c
Ook als ik bijvoorbeeld battlefield 3 op ultra draai worden wel cpu en gpu 100% belast, en haal ik zo goed als altijd >60FPS. Dus de hardware ondersteund het wel...
Iemand enig idee wat het probleem hier is.
Is toch mijn CPU te traag voor bepaalde berekeningen die modernere spellen wel gebruiken, en oude niet?
P.s. Wist niet in welk forum gedeelte dit moest staan. Maar Videokaarten & Beelschermen leken me het meest logisch.
Ik zit met een vraagje.
Bij veel moderne spellen heb ik het probleem ik geen 60FPS kan halen, terwijl de CPU en de GPU niet 100% gebruikt worden.
Bijvoorbeeld Serious Sam 3. Bij dit spel is mijn algemene belastingop de CPU tussen 40% en 60%. Mijn GPU zit ook rond de 60% belastig. Hierbij staat alles op Ultra.
Ook bij Borderlands 2 word mijn CPU niet volledig belast, net als mijn GPU (rond 40%). Bij dit spel staat ook alles op maximum (physx ook aan).
Mijn setup is :
Intel Q6600 @ 3GHz
Gainward Phantom³ GTX580 1.5GB
4x1GB Geil Black Dragon DDR2 @800MHz CL4
Asus P5e Deluxe X48 (rampage formula crossflash bios)
Corsair TX650w PSU (650Watt)
1920x1080 scherm, hdmi aangesloten
Temperaturen kunnen geen probleem zijn.
CPU, GPU, Moederbord (chipset, mosfets) zijn allemaal watergekoeld.
Deze temperaturen blijven ten alle tijden <60c
Ook als ik bijvoorbeeld battlefield 3 op ultra draai worden wel cpu en gpu 100% belast, en haal ik zo goed als altijd >60FPS. Dus de hardware ondersteund het wel...
Iemand enig idee wat het probleem hier is.
Is toch mijn CPU te traag voor bepaalde berekeningen die modernere spellen wel gebruiken, en oude niet?
P.s. Wist niet in welk forum gedeelte dit moest staan. Maar Videokaarten & Beelschermen leken me het meest logisch.