Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN Thomson tg789 zonder web configuratiescherm?

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
Ik heb momenteel een Thomson tg789vn alias KPN ExperiaBox in mijn handen.
Deze heeft een raar probleem, nl dat hij niet te benaderen is via een webbrowser.
Hij is niet bereikbaar zowel via http://192.168.2.254, http://192.168.2.254:8000 als dsldevice.lan .
Het rare is dat hij wel reageert op FTP- en Telnetverzoeken, ik kan echter als user KPN niet via Telnet inloggen vanwege te weinig rechten. FTP geeft gewoon als melding "No permission".

Als Bridge met UTP in WAN-port kan hij functioneren, losstaand aan de DSL-lijn blijkbaar niet.

Resetten met de speciaal daarvoor ontworpen knop heeft geen effect, in kernel-modus werkt hij op de een of andere manier helemaal niet. Ook kan ik hem niet herstellen met Thomson Home software of nieuwe firmware inladen, dan vraagt hij om een wachtwoord. Als ik dat in kernel-modus probeer, dan loopt de client (mijn pc of notebook) vast. Standaard KPN-user/pass werkt ook niet.

Weet iemand wat te doen met dit kreng? Google levert geen specifieke / nuttige informatie.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Verwijderd

probeer is 192.168.1.254 dat was het vroeger ;) en anders even in je IPconfig kijken!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Probeer eens http://speedtouch.lan

[ Voor 43% gewijzigd door Koenvh op 31-08-2013 22:23 ]

🠕 This side up

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

Speedmaster

Make my day...

of experiabox.lan

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Welk ip heeft je gateway ? wijkt dat af ? probeer dan dat ip

Iperf

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
Allemaal al geprobeerd, lukt niet. Ligt ook niet in de range. Gateway is 192.168.2.254, DNS ook.
In de KPN-handleidingen staat ook 192.168.2.254. Onder kopje "Netwerk" in Win7 staat de Thomson ook, aanroepen lukt ook niet. Wat wel opvalt is dat hij dan via poort :8000 aanroept, dan schijnt hij wel even een antwoord te krijgen.

Pingen naar 192.168.2.254 gaat ook (met 3ms), met advanced ip scanner uitgevogeld dat er 3 ip's actief zijn: 192.168.2.1(mijne), 192.168.2.253 en 192.168.2.254 met als hostname dsldevice.lan

@Koenvh Bovendien is dit een serie die allang na speedtouch-periode valt, zou best wel vreemd zijn dat hij daarmee zou moeten werken.

In ieder geval bedankt iedereen voor de hulp, maar opgelost is het nog niet :(

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Klinkt alsof er iets niet helemaal goed zit in die EB dan, misschien aan KPN een vervangende vragen (er even vanuit gaande dat dat je ISP is)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Weet je zeker dat de reset niet werkt? Het kan tot 10min duren voordat deze wan instellingen heeft gekregen van de KPN.

[ Voor 200% gewijzigd door The_Greater op 01-09-2013 00:57 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

The_Greater schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:56:
Weet je zeker dat de reset niet werkt? Het kan tot 10min duren voordat deze wan instellingen heeft gekregen van de KPN.
Dat klopt wel, maar dat verklaar niet waarom de webinterface niet bereikbaar is, want die zit op LAN eh..

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Dat is raar ja. Even KPN bellen en zeggen dat je niet op de lokale modem kan komen. Je wilt bv. het wachtwoord veranderen voor je WLAN.

Komen ze toch achter, dat er misschien een nieuwe moet komen.

• thomxc
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2023
Ik heb momenteel dezelfde experia box in mijn handen met precies dezelfde problemen. Ik heb verder geen KPN abbo maar wil hem puur als extra access point gebruiken voor mijn huidige setup.

Als je hier nog uit bent gekomen dan hoor ik het graag!

PSN: thomxc | Twitter: thomaswnl

Pagina: 1