Computer van Terra, overpriced of kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.136 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:33
beste tweakers, via een ICT bedrijf dat voor particulieren onderhoud doet, wordt een van de twee onderstaande systemen aangeboden voor €650. Familie van mij is hier op ingegaan en ik ben persoonlijk van mening dat ze opgelicht worden, ik heb ze al verteld dat ze duur uit zijn maar ze kopen graag bij dit bedrijf/persoon.

http://www.terra-it-welt....i3220-4-r-500-w8p-w7.html

http://www.terrastore.nl/...404gb500rwfreedosmui.html

Daarbij moet ik ook nog opmerken dat het bedrijf tablets levert van Terra, ook deze voor maar liefst 489 euro!

Omdat ik toch wat terughoudend ben met het confronteren van mijn familie, hoor ik graag vanuit de community of dit gewoon een gezonde marge is (de man moet toch verdienen) of dat hier gewoon mijn familie wordt opgelicht door een vuile handelaar.
Nee, de naam van het bedrijf zal ik niet verklappen, het moet wel netjes blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Opgelicht? :') Als je iets koopt en dit komt overeen met hetgeen is afgesproken ben je niet opgelicht. Mode woordje van 2013 hoor. Prijzen kun je hier vergelijken: http://tweakers.net/pricewatch/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 13:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dit is echt veel te veel voor deze PC, als je dit gewoon zou samenstellen kom je op MAXIMAAL 300 euro uit...

Sowieso stamt die kast uit het jaar 1990

ik kom met even snel rekenen uit op 320 euro (dit is alles, ook Windows, hier dan de dure en onnodige Pro variant.), en dan heb je eigenlijk een PC die performance wise uit 2008 komt en dan ook nog ZONDER dedicated GFX-card zit.
En kom op, een sata-II 500GB schijf?
Windows 7 PROFESSIONAL?! Zijn die helemaal hun hoofd verloren?
4GB Ram, nja, ok, het gaat, maar het zal wel 1033Mhz RAM zijn, oftewel sloom.

Dit is echt om te huilen, zou je een normale Windows versie pakken ben je in totaal misschien 260 euro kwijt, en dan zit je met een hoop rotzooi, ik kan het niet anders uitdrukken 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Kuusj op 31-08-2013 20:30 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:34
Goh zelfbouw goedkoper dan kant en klaar via via.. Wat een verassing? Dit soort kleine bedrijfjes leven over het algemeen op mensen die vertrouwen dat ze kwaliteit en ondersteuning bieden.

Opgelicht? Nee dat zou ik het niet noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is maar net wat de gek er voor geeft. Dus opgelicht? Nee, dan hadden ze namelijk het geld ingeleverd zonder dat ze daarvoor terug kregen wat ze afgesproken hadden.

Je kunt hooguit aanbieden om de volgende keer eerst bij jou langs te komen en daarna pas te gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 13:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

sypie schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:30:
Het is maar net wat de gek er voor geeft. Dus opgelicht? Nee, dan hadden ze namelijk het geld ingeleverd zonder dat ze daarvoor terug kregen wat ze afgesproken hadden.

Je kunt hooguit aanbieden om de volgende keer eerst bij jou langs te komen en daarna pas te gaan shoppen.
Dit is ook geen oplichten, maar gewoon "niet" krijgen wat je geeft, er had makkelijk veel betere Hardware in kunnen zitten voor die prijs, dan had je misschien ook nog een Youtube video op 480P kunnen afspelen }:O

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt als tweaker het systeem wellicht goedkoper krijgen, maar bij dell zie ik soortgelijke prijzen langskomen voor systemen welliswaar met meer geheugen, en grotere disk.

Maar waarom 2 GB RAM? daar bezuinig je toch niet op?

Als mensen eigenwijs zijn wil je ze ook niet (gratis) ondersteunen, dus dat mag dat (lokale?) bedrijf dan mooidoen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij kan je eenzelfde/vergelijkbaar systeem bij dell kant en klaar halen voor 399,- en dat is dan nog maar het eerste systeem wat ik tegenkom. Even bot gezegd vraagt hij dus 50% meer dan de concurrent, of dit oplichterij is laat ik aan jou over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mitch187 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:30:
Goh zelfbouw goedkoper dan kant en klaar via via.. Wat een verassing? Dit soort kleine bedrijfjes leven over het algemeen op mensen die vertrouwen dat ze kwaliteit en ondersteuning bieden.

Kijk eens bij de premades van Alternate of Informatique? Die zijn al goedkoper dan deze setup en nog stukje krachtiger ook :) Nee, dit 'soort' bedrijven draait enkel op het gebrek van kennis van de kopers.

Gaat niet om het punt dat ze wat moeten verdienen, maar dat ze voor een PC die 509 kost, gewoon 150 euro bijgooien, daarmee ver boven de prijs komen van beter PC's.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
mitch187 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:30:

Ondersteuning bieden ze wel, maar daar wordt een abbonement voor betaald. Ik ben het volledig eens dat dit soort bedrijfjes een extra dimensie bieden en dat dat ook gewoon wat geld kost, maar ik heb het idee dat deze prijzen te hoog liggen. Als Terra nou een hoogstaand en kwalitatief goed merk is dan kan ik er nog wel mee leven, maar dat kan ik op internet nou niet echt terugvinden. Ook hier op tweakers.net valt er weinig over te vinden.

Opgelicht bedoel ik in de zin van een kromme prijs/kwaliteit verhouding voor de mensen die daar niet doorheen kunnen lezen |:(
Zullen we dan maar zeggen dat er misbruik wordt gemaakt van de naïviteit van mijn familie? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mathelicious op 31-08-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:08
tsja, elk bedrijf profiteerd nou eenmaal van de onkunde van kopers. Wil je niet 'opgelicht' worden dan zul je zelf wat moeite moeten doen. Doe je dat niet, dan is t volledig je eigen schuld imo. Ik zou zulke mensen ook uitbuiten ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
coredalae schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:43:
tsja, elk bedrijf profiteerd nou eenmaal van de onkunde van kopers. Wil je niet 'opgelicht' worden dan zul je zelf wat moeite moeten doen. Doe je dat niet, dan is t volledig je eigen schuld imo. Ik zou zulke mensen ook uitbuiten ;)
Dat is wel de bedrijfscultuur van nu inderdaad :r
Dat mijn familie erin trapt is natuurlijk niet slim van ze, maar ze vertrouwen deze man volledig en daar maakt hij mooi misbruik van imo :(

Vanuit de reacties kan ik ook niet lezen of Terra nou zo'n geweldig merk is, dan weet ik voorlopig wel even genoeg. Bedankt voor de moeite _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door mathelicious op 31-08-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35
mathelicious schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:48:
[...]

Dat is wel de bedrijfscultuur van nu inderdaad :r
Dat mijn familie erin trapt is natuurlijk niet slim van ze, maar ze vertrouwen deze man volledig en daar maakt hij mooi misbruik van imo :(

Vanuit de reacties kan ik ook niet lezen of Terra nou zo'n geweldig merk is, dan weet ik voorlopig wel even genoeg. Bedankt voor de moeite _/-\o_
Tsja misbruik... wie weet vindt hij zelf echt wel dat ie zulke goede service levert dat t wel wat meer mag kosten allemaal. Installeert ie de boel thuis misschien? Is ie op afroep beschikbaar als er over een tijdje een keer wat is?

Misschien ben ik te optimistisch hoor, maar wie weet hoe goed die man voor zn klanten zorgt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dit is echt veel te veel voor deze PC, als je dit gewoon zou samenstellen kom je op MAXIMAAL 300 euro uit...
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3240 Boxed€ 102,10€ 102,10
1Gigabyte GA-H61M-S2PV (rev. 2.0)€ 41,16€ 41,16
1Toshiba MQ01ABD050, 500GB€ 40,76€ 40,76
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 124,19€ 124,19
1Transcend JM1333KLN-4GK€ 30,36€ 30,36
1Seasonic S12II 380W€ 47,50€ 47,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 386,07

Dan nog een toetsenbord, muis, dvd en kast erbij rekenen. Oh en natuurlijk installatie kosten en verzendkosten niet vergeten. Dus kost het dingetje tochwel meer dan 400 euro voor je hetzelfde thuis hebt staan.
Natuurlijk kan je voor die 650 euro wel iets beters krijgen.

Edit: Als ie ook een geinig monitortje erbij doet vind ik het wel een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:35

Thomg

Aww yiss

Hippocampus schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:11:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3240 Boxed€ 102,10€ 102,10
1Gigabyte GA-H61M-S2PV (rev. 2.0)€ 41,16€ 41,16
1Toshiba MQ01ABD050, 500GB€ 40,76€ 40,76
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 124,19€ 124,19
1Transcend JM1333KLN-4GK€ 30,36€ 30,36
1Seasonic S12II 380W€ 47,50€ 47,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 386,07

Dan nog een toetsenbord, muis, dvd en kast erbij rekenen. Oh en natuurlijk installatie kosten en verzendkosten niet vergeten. Dus kost het dingetje tochwel meer dan 400 euro voor je hetzelfde thuis hebt staan.
Natuurlijk kan je voor die 650 euro wel iets beters krijgen.

Edit: Als ie ook een geinig monitortje erbij doet vind ik het wel een schappelijke prijs.
Met jouw setup krijg je wel een geweldige voeding en een normale 1333Mhz geheugen ( ik verwacht zelf dat dit 1066 is in die computer ). En even eerlijk, professional? Als ze zelf al niet kunnen inzien dat dit echt veel te veel geld is geloof ik nooit dat ze een verschil gaan zien tussen pro en non-pro :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie het probleem niet. Als je het te duur vindt koop je het toch gewoon niet? Jouw familie vindt het blijkbaar een prima prijs voor deze hardware anders hadden ze het niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Thomg schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:19:

Met jouw setup krijg je wel een geweldige voeding en een normale 1333Mhz geheugen ( ik verwacht zelf dat dit 1066 is in die computer ). En even eerlijk, professional? Als ze zelf al niet kunnen inzien dat dit echt veel te veel geld is geloof ik nooit dat ze een verschil gaan zien tussen pro en non-pro :F
In de eerste link staat ook een seasonic 375wt genoemd, dus daarom kom ik met deze.
En met het geheugen is het beter meer te hebben wat iets trager is dan minder van het snelle geheugen. Met de igp deel je dus al wat van je geheugen, dus 4gb is wel fijn. Of het 1066 is betwijfel ik, want 1333 is toch wel gangbaar.
Ik snap dat jij het te duur vind, maar ALS er een monitor bij komt dan houd deze man er ook geen 100 euro aan over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
mathelicious schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:18:
beste tweakers, via een ICT bedrijf dat voor particulieren onderhoud doet, wordt een van de twee onderstaande systemen aangeboden voor €650. Familie van mij is hier op ingegaan en ik ben persoonlijk van mening dat ze opgelicht worden, ik heb ze al verteld dat ze duur uit zijn maar ze kopen graag bij dit bedrijf/persoon.

http://www.terra-it-welt....i3220-4-r-500-w8p-w7.html

http://www.terrastore.nl/...404gb500rwfreedosmui.html

Daarbij moet ik ook nog opmerken dat het bedrijf tablets levert van Terra, ook deze voor maar liefst 489 euro!

Omdat ik toch wat terughoudend ben met het confronteren van mijn familie, hoor ik graag vanuit de community of dit gewoon een gezonde marge is (de man moet toch verdienen) of dat hier gewoon mijn familie wordt opgelicht door een vuile handelaar.
Nee, de naam van het bedrijf zal ik niet verklappen, het moet wel netjes blijven ;)
Ben ik heel benieuwd waar die familie van jou die tweede computer voor gaat gebruiken als ze geen verstand hebben van dit soort zaakjes: FreeDOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

C0rnelis schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:45:
[...]

Ben ik heel benieuwd waar die familie van jou die tweede computer voor gaat gebruiken als ze geen verstand hebben van dit soort zaakjes: FreeDOS?
Hij wordt dus zonder OS geleverd... Nou ja, iets om mee te booten en te testen of het werkt. :*) kun je er zelf linux op installeren.

Het woordje oplichting dat sommige gebruiken lijkt MIJ zinloos/ongewenst, maar waar de kwaliteit/meerprijs in zit weet men niet zo duidelijk te maken op de site. ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik sluit het topic nu omdat het ondertussen niet specifiek meer gaat over de originele vraag (mening over Terra systemen), maar dat er nu wordt ingespeeld met persoonlijk advies door wenslijstjes te posten.

Mocht je inhoudelijk meer informatie willen vergaren over het bedrijf, of het goede marges zijn en wat oplichting inhoudt (voordat je dat soort termen gebruikt) dan moet je bij het shopping forum zijn.

Wil je inhoudelijk advies over de componenten dan moet je bij DAA/CAA zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Bolletje op 01-09-2013 01:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.