Voeding op 240, alleen voeding stuk?

Pagina: 1
Acties:

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:43
Een vriend van me heeft met zijn bootte kop de voeding op 240 gezet..... Is nu alleen de voeding stuk, of kan je de hele pc nu afscrijven???????

Verwijderd

240 wat(t)t ? lol :)

bedoel je met dat schakelaartje achterop de voeding op 240 volt ???

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kan zijn dat de overige onderdelen inderdaad zijn getroffen, zoals moederbord....

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• koentjuh
ja dat schakeltje ja....

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 juni 2001 21:13 schreef Reepie het volgende:
240 wat(t)t ? lol :)

bedoel je met dat schakelaartje achterop de voeding op 240 volt ???
ja

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• koentjuh
Maarrre is het zeker dat echt alles stuk is. Of alleen de voeding....???? Of kom je hier alleen achter door er een neiuwe voeding in te zetten

Verwijderd

hmmz volgens mij kan hij bij mij op 2 standjes: 230 volt en 115 (geloof ik) die laatste is voor de VS enzo, maar zitten er bij jou meer keuzes op dan?
misschien begrijp ik je verkeerd..

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 21:08 schreef koentjuh het volgende:
Een vriend van me heeft met zijn bootte kop de voeding op 240 gezet..... Is nu alleen de voeding stuk, of kan je de hele pc nu afscrijven???????
En het is altijd een vriend... nooit doen ze de domme dingen zelf!! >:)

Wtf moet die vriend van jou achter bij je voeding?!!? welke reden had ie om et om te zetten?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
We zitten nog wel in Nederland :)

• koentjuh
Bij zijn eigen pc...niet de mijne...Je kent die lui, hmmmz de pc doet het niet...waarom???? laat ik deze eens verzetten en pats voeding stuk

Kan ik hem weer repareren maar nu vroeg ik me af of alleen de voeding stuk is of ook de rest... dat scheelt me in verzend kosten voor nieuwe onderdelen....

snappie????

Verwijderd

waarschijnlijk een zekering in de voeding zelf

• koentjuh
Hij heeft ook nog 36 maanden garantie op zijn pc, duzz als ie het een beetje slim speelt krijgt ie het nog vergoed ook nog.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 21:27 schreef koentjuh het volgende:
Hij heeft ook nog 36 maanden garantie op zijn pc, duzz als ie het een beetje slim speelt krijgt ie het nog vergoed ook nog.
breng dat ding er gewoon heen, heb ook eens mijn HD+FD vereukt door te hoge spanning (kapot mobo :D) en toen kreeg ik ook gewoon nieuwe

Verwijderd

Als je handig bent: kijken of het vervangen van de zekering (eerst doormeten) wil helpen.

Anders: voeding vervangen en kijken of hij het dan wel doet...

Dan weet je het snel genoeg.

Is dat het NIET, dan zoveel mogelijk gaan afstrepen wat het kan zijn door geleidelijk onderdelen te vervangen (1 tegelijk natuurlijk), totdat hij het weer doet.

Geef toe: wel een BEETJE vragen naar de bekende weg als tweakers, he? ;)

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik weet niet maar 240 Volt in Nederland is de juiste instelling dus je vraag stelling klopt niet. En als ie in de VS zat is er nog niets aan de hand want daar is het maar 110 volt. Dus je zult wel bedoelen dat ie hem op 110 volt heeft gezet. Zo ja, dan is je voeding kapot. En als je deze vraag moet plaatsen dan zou ik hem niet door gaan meten maar gewoon vervangen of evt onder garantie proberen te claimen.

Succes. En waarom denken mensen niet na voordat ze wat doen. Mijn auto doet het niet. Zal ik er nu diesel in doen ipv benzine?

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

• koentjuh
Op dinsdag 05 juni 2001 21:28 schreef motown het volgende:
Als je handig bent: kijken of het vervangen van de zekering (eerst doormeten) wil helpen.

Anders: voeding vervangen en kijken of hij het dan wel doet...

Dan weet je het snel genoeg.

Is dat het NIET, dan zoveel mogelijk gaan afstrepen wat het kan zijn door geleidelijk onderdelen te vervangen (1 tegelijk natuurlijk), totdat hij het weer doet.

Geef toe: wel een BEETJE vragen naar de bekende weg als tweakers, he? ;)
Das waar, maarre hij belt morgen met het bedrijf en dan ziet ie wel verder....als ze het niet vergoeden dan pleur ik eerst wel alles in mijn kast en als het daar ik werkt een nieuwe voeding halen....duzz da lukt wel..ik vroeg me alleen af of iemand dat wist..

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Je bedoeld dus dat hij hem op 115 heeft gezet.. normaal staat ie op 240..

tja ligt eraan als je geluk hebt is alleen de zekering kapot maar met een beetje pech heeft ie een veel te hoge spanning door het systeem geblazen en zijn er diverse onderdelen kapot :(

BigBoy

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• koentjuh
Op dinsdag 05 juni 2001 21:34 schreef bigboy het volgende:
Je bedoeld dus dat hij hem op 115 heeft gezet.. normaal staat ie op 240..

tja ligt eraan als je geluk hebt is alleen de zekering kapot maar met een beetje pech heeft ie een veel te hoge spanning door het systeem geblazen en zijn er diverse onderdelen kapot :(

BigBoy
Ke, 115....sorry, da wist ik zelf ook nie.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 21:32 schreef Mad-Max het volgende:
Ik weet niet maar 240 Volt in Nederland is de juiste instelling dus je vraag stelling klopt niet. En als ie in de VS zat is er nog niets aan de hand want daar is het maar 110 volt. Dus je zult wel bedoelen dat ie hem op 110 volt heeft gezet. Zo ja, dan is je voeding kapot. En als je deze vraag moet plaatsen dan zou ik hem niet door gaan meten maar gewoon vervangen of evt onder garantie proberen te claimen.

Succes. En waarom denken mensen niet na voordat ze wat doen. Mijn auto doet het niet. Zal ik er nu diesel in doen ipv benzine?
Ik begreep het dus ook niet helemaal.

Maar volgens mij is alleen de zekering eruit geknald. ff een voeding lenen, en je weet het.

• koentjuh
Op dinsdag 05 juni 2001 21:40 schreef Reepie het volgende:

[..]

Ik begreep het dus ook niet helemaal.

Maar volgens mij is alleen de zekering eruit geknald. ff een voeding lenen, en je weet het.
Eerst kkijken of het onder de garantie meegepikt kan worden...scheelt mij wekr in deze drukke dagen.....en hem geld..:)

Verwijderd

jep dat is waar !!
moet ie natuurlijk niet zeggen dat ie dat schakelaartje om gezet had, want ik geloof niet dat DAT garantie is... :)

• koentjuh
Heb ik hem ook al gezegt..moet ie alleen ff geloofwaardig verhaaltje verzinnen....:)

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Hij moet idd het schakelaartj eweer terug zetten.
Kijk wel uit dat je geen beschadigingen maakt.

Voeding zal stuk zijn, en de kans dat alleen de zekering er uitligt is klein.
Met een beetje pech zijn de 2 condensatoren gesprongen.
En als dat spul ook op de overige componenten zit, kun je dat gerust afschrijven (lees: is/gaat snel stuk).

And The Only One

Verwijderd

Voeding is op zeker stuk en ik zou m'n proc, mem en mamaplankje ook maar eens laten testen.
Pagina: 1