K6-2 350 weigert overklockt te worden!

Pagina: 1
Acties:

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 21:23
Damn! Mijn AMD K6-II 350 Weigert ook maar een paar Mhz overklockt te worden zonder dat de boel vaag gaat zitten doen! Er zit een enorme koeler op die het MAKKELIJK aan zou moeten kunnen, dus dat lijkt me het probleem niet!? Misschien die klote mobo, die ASUS p5A! (klereding)

Wie helpt 'r effe, want dit begint me wat langzaam te worden, naar 400 moet zonder moeilijkheden kunnen/...

Verwijderd

De K6-2 laat zich gewoon moeilijk overklokken, daar kun je niet veel aan veranderen. Het is me gelukt om een 4.5*100 op 5*95 te laten werken. Meer wou echt niet

• hilgo
  • Laatst online: 08-09 11:24

hilgo

Clear your mind of can't.

Je zou 4x 95 Mhz. kunnen proberen of 3.5 x 112 (eventueel met een ietsjes hogere voltage) De K6-2 400 die ik had destijds wilde ook niet echt veel hoger. Zoals reeds gezegt is er met een k6-2 niet veel extra's uit te peuren. Kijk anders even op (bijv.) http://www.overclockers.com voor tips e.d.

Discogs

• HermeS
  • Laatst online: 04-09 16:50
Ligt waarschijnlijk aan je MB, mijn amd k6-2 300 heb ik stabiel gekregen op 400 mhz, op een epox 3mvp3c, dusseee (wel een extra koeler er voor) dus dan moet jouw 350 ook makelijk de 400 halen

(probeer voltage iets te verhogen)

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Mijn 500 enne mijn 400 heb ik allebei op 2,5 volt draaien zonder problemen (standaard 2,2) en allebei 50 mhz hoger, zonder problemen.

Dus verhoog je voltage, die amd k6 kan wel wat hebben, heb ze zelfs wel eens op 2,8 gehad. (niet aan te raden als je ze langer gaat gebruiken dan een maand) :-)

Grtz.

Verwijderd

LORD oh Lord, die K6-2-350 heb ik ook gehad op een P5A en met gemak op 400MHz, gewoon Vcore van 2,2 naar 2,4 volt, en TESTOFF jumper eraf halen, 4x100

misschien even de 07 BIOS uit Duisland halen!

op mijn site staan precies de jumpers...
aan de rechterzijde onderaan.ASUS P5A BIOS

http://more.at/hardware

• HermeS
Wel mijn amd k6-2 300@400 draaid op 2.8v ik weet dat dat vrij veel is, maar het is het minste wat komt na de standaart 2.2 van mijn jumpers op mijn mb, ik heb een test van 12 uur gedraaid met stabilty test en kwam daar door heen. temp was +- 46 graden (met extra koeler 10 cm voor de headsink koeler) nu heb ik wel mijn mb vande week gesloopt, maar ja ..... dat kwam niet daardoor dat is een lang verhaal die ik hier nog wel eens een keer post (op got).

(op een amd's zit echt wel een marge van 50 mhz)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Mijn AMD-K6-III 450 draaiT op 448MHz omdat dat gallige ding niet hoger wil dan 475MHz omdat ik een door AMD overklokte 400MHzer heb, en 112FSB is hoger dan 95FSB.

Verwijderd

Jazeker, deze optie vergeten anderen maar al te vaak, maar zo komt je systeem in ieder geval sneller uit... ;)

Verwijderd

Ik heb mijn AMD o'clocked van 350 naar 450 met een core voltage van 2.8, met extra grote koeler. Loopt nu al 1 1/2 jaar stabiel.
Moederboard Chaintech 5AGM2 (super stabiel moederboard).

• Lord_aragorn
  • Laatst online: 01-08 21:23
Godver!
Ik heb echt van alles geprobeerd vanmiddag.. van 4 x 95 tot 350 x 110
En dan krijg ik weer van die vage "windows beschermings fouten"... Klote... En als 'ie dan een keer opstart, heb ik crashende explorers en rundll's en van alles en nog wat dat crashed.. te heet kennelijk..
DAMN!!!! Klote mobo!

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Nee voltage te laag.

Kom op man als je der wat extra uit wilt halen zal je toch risico's moeten gaan nemen. Dus omhoog met die core voltage.
En met een schonne window's draaien, dwz zonder andere programma's der op, krijg je alleen maar vastlopers van.

• HermeS
Sluit me aan bji mijn boven buurmijn.

Absoluut mee eens, echte tweakers (lees iets anders maar kan daar nuy niet opkomen)hebben daarom een schone ghost file van hun win 98/win2k versie dit is echt een rule waar jeniet vanaf moet wijkel als je echt die hard gaat

Ps risco inderdaad, zoals femma zei, alles wat leuk is zit een risco aan vast (iets in die richting) en dat risco valt best mee hoor... die dingen kunnen best tegen een stootje geloof me
Pagina: 1