Wifi in straat slecht

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:51

TF

bla bla

Topicstarter
Ik ben momenteel een situatie aan het onderzoeken waar het WIFI signaal geregeld onbereikbaar raakt. Daarnaast is ongeveer 2 a 3 meter buiten de router het ontvangst als waanzinnig slecht. 'in de keuken al niets meer '.

Ik heb onderwijl een 3e router geplaatst en bekant alle kanalen geprobeerd. Dit lijkt geen soelaas te bieden. Ook andere stoorzenders binnenshuis heb ik proberen weg te nemen:

- Babyfoon van stroom, zonder / ontvanger
- Dect toestel van stroom + alle handzenders

Helaas geen oplossing. Verder hele huis door geweest. Geen andere draadloze stoorzenders. Huis is 30 jaar oud.

Toen even navraag bij omwonenden gedaan. En wat blijkt. De naaste buren hebben er ook last van. probleem lijkt dus groter te zijn.

Maar wat is nu de volgende stap? Kan ik meten of iets de signalen stoort of onderdrukt? Ik heb behoudens mijn wifi kaarten geen andere meetinstrumenten.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Heb je een smartphone? Installeer dan wifi analyser. Kan je zien hoe druk, lees: hoeveel wifi netwerken er zijn, het is in jouw straat.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
ik gebruik inSSIDer3 en dit geeft een redelijk beeld. 8 netwerken op meestal kanaal 1. Als ik een ander kanaal gebruik blijft het slecht.

Zou ik misschien enkel op G snelheid moeten gaan zitten ?Volgens mij gebruik ik dan maar 1 kanaal terwijl N verbindingen dubbel inzetten op kanalen

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-12 16:30
Pak een laptop erbij, installeer het programma inSSIDer, maak je even bekent met het programma en maak dan op verschillende plaatsen in en rondom je huis wat screenshots waar je de wifi netwerken met hun bijbehorende kanalen en signaalsterktes ziet. Post deze hier, en dan kunnen we er wat nuttigs over zeggen. Oh en vergeet er zelf ook niet even naar te kijken, misschien valt je al meteen wat op waaruit je een conclusie kan trekken :).

[ Voor 14% gewijzigd door Balance op 31-08-2013 19:07 ]

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Goed idee. Ik ga er zo even mee aan de slag.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/it0yfia4n/image.jpg

Best boeiend. De laptop staat naast de router maar toch is een ander netwerk sterker. Het netwerk dat geen SSID uitzend wisselt telkens van hoogste en laagste positie in sterkte

[ Voor 47% gewijzigd door TF op 31-08-2013 20:11 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Let op dat apps als InSSIDer en Wifi Analyser alleen WiFi-netwerken laten zien. Er zijn echter ook andere storingsbronnen op 2,4 GHz te bedenken die je op die manier niet ziet, zoals magnetrons, DECT-telefoons, bepaalde analoge videozenders (van die setjes) en analoge beveiligingscamera's op 2,4 GHz.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Als de laptop naast je router staat, is er iets mis met twee dingen:

1. De router is kaduuk
2. De laptop of de antenne's in de laptop of de WiFi kaart is niet goed.

Kan je dit testen met een andere laptop?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Compizfox schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:13:
Let op dat apps als InSSIDer en Wifi Analyser alleen WiFi-netwerken laten zien. Er zijn echter ook andere storingsbronnen op 2,4 GHz te bedenken die je op die manier niet ziet, zoals magnetrons, DECT-telefoons, bepaalde analoge videozenders (van die setjes) en analoge beveiligingscamera's op 2,4 GHz.
Correct. Daar ben ik ook bekend mee. Zie OP.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:14:
Als de laptop naast je router staat, is er iets mis met twee dingen:

1. De router is kaduuk
2. De laptop of de antenne's in de laptop of de WiFi kaart is niet goed.

Kan je dit testen met een andere laptop?
Ja met een andere laptop hetzelfde beeld. Echter beide laptops in mijn eigen huis op wifi configureer is er geen probleem. (mijn huis staat paar km verder)

[ Voor 34% gewijzigd door TF op 31-08-2013 20:18 ]

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Het lijkt opgelost.

Ik heb de betreffende router op kanaal 13 gezet en vervolgens de naaste buren kanaaltechnisch ook beter op elkaar afgestemd.
Wat overigens voor veel beter ontvangst heeft gezorgd: De router kent een b + g + n modus en alle modussen daartussen. Nu staat hij op G en N only....
Pagina: 1