Hallo
Ik wil graag even jullie mening bij deze.
Enkele weken geleden moest het een en ander gebeuren aan mijn computer, omdat de pc bezig was met belangrijke dingen wou ik hem niet uitschakelen dus ben ik voorzichtig gaan sleutelen met de computer aan.
Ik moest even de fans van de h100i afkoppelen en toen kwam ik er eigenlijk achter dat de computer nogsteeds prima koelde zonder radiateur-fans
Als ik nu ook de verschillen van temps bekijk onder full speed en quit mode is er gewoon geen verschil
Fans op quite mode en Idle

Fans full speed en idle ( pc is hier een beetje belast )

Nu CPU max load en fans idle (de fan eronder heb ik perongeluk er niet bij geplakt deze draaide op 1230-1300rpm):

CPU max load en Fans max

kort samengevat: ik ben tevreden met mijn temps, maar waarom beïnvloed de rpm's mijn temps niet?
Specs:
CM storm enforcer
h100i
2x4gb corsair vengeance
3570k zonder overclock
asrock Z77 Extreme4
GTX 670 MSI PE/OC
Fans:
3x Sickleflow green fans
1x200mm Cooler master megaflow
2x SP120 corsair fans
Foto's

Hw monitor:
links fans passief rechts fans actief:
Ik wil graag even jullie mening bij deze.
Enkele weken geleden moest het een en ander gebeuren aan mijn computer, omdat de pc bezig was met belangrijke dingen wou ik hem niet uitschakelen dus ben ik voorzichtig gaan sleutelen met de computer aan.
Ik moest even de fans van de h100i afkoppelen en toen kwam ik er eigenlijk achter dat de computer nogsteeds prima koelde zonder radiateur-fans
Als ik nu ook de verschillen van temps bekijk onder full speed en quit mode is er gewoon geen verschil
Fans op quite mode en Idle

Fans full speed en idle ( pc is hier een beetje belast )

Nu CPU max load en fans idle (de fan eronder heb ik perongeluk er niet bij geplakt deze draaide op 1230-1300rpm):

CPU max load en Fans max

kort samengevat: ik ben tevreden met mijn temps, maar waarom beïnvloed de rpm's mijn temps niet?
Specs:
CM storm enforcer
h100i
2x4gb corsair vengeance
3570k zonder overclock
asrock Z77 Extreme4
GTX 670 MSI PE/OC
Fans:
3x Sickleflow green fans
1x200mm Cooler master megaflow
2x SP120 corsair fans
Foto's