Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 13:19
Ik heb een domein en wil graag mails kunnen ontvangen op hallo@mijndomein.nl. Versturen hoeft in principe niet.

Is er een gratis oplossing? Ik meen een maand geleden eens ergens gezien te hebben dat je zoiets bij Windows Live kon instellen, waarbij je een record bij je DNS-instellingen moest toevoegen. Weet iemand hier van? Ik kan het nergens meer vinden.
Zijn er andere gratis oplossingen, of moet ik persé zelf een mailserver installeren op mijn Linux vm op Azure (Ubuntu)?
En wat is in het laatste geval aan te raden? Meeste tutorials die ik gevonden heb willen ook meteen squirrelmail en vage spamfilters etc allemaal erbij doen, maar dat heb ik helemaal niet nodig. Ik moet gewoon twee emailadressen aanmaken voor 1 domein waarop ik mail kan ontvangen en eventueel verzenden.

Iemand een idee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik weet dat het met gmail kan, geen idee of dat ook gratis is. In principe kan iedere e-mail leverancier het, de meesten zullen daar echter wel geld voor willen.

Als je toch een eigen mailserver installeert neem dan Postfix. Je hebt eigenlijk geen aparte configuratie nodig.
Het enige wat je moet doen is je mailadressen in de aliassentabel zetten. Voor je een eigen mailserver draait moet je wel weten wat een open relay is en hoe je controleert of jouw mailserver een open relay is. Doe je dat niet dan wordt je server binnen de kortste keren misbruikt om te spammen.
Het is heel simpel maar ik ga het niet uitleggen om je te dwingen om je er een beetje in te verdiepen, anders krijg je later problemen :P

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 10:46
Forward naar je privé mailadres/nieuw e-mailadres aanmaken bij een bestaande service?
Weet niet of er ook een hostingpakket bij je domein zit? Dan zit dit er vaak wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Owja, helemaal niet aan gedacht, Xaero heeft gelijk, de meeste domeinboeren leveren ook een gratis e-mail dienst die precies doet wat jij wil.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:13:
Ik weet dat het met gmail kan, geen idee of dat ook gratis is. In principe kan iedere e-mail leverancier het, de meesten zullen daar echter wel geld voor willen.

Als je toch een eigen mailserver installeert neem dan Postfix. Je hebt eigenlijk geen aparte configuratie nodig.
Het enige wat je moet doen is je mailadressen in de aliassentabel zetten. Voor je een eigen mailserver draait moet je wel weten wat een open relay is en hoe je controleert of jouw mailserver een open relay is. Doe je dat niet dan wordt je server binnen de kortste keren misbruikt om te spammen.
Het is heel simpel maar ik ga het niet uitleggen om je te dwingen om je er een beetje in te verdiepen, anders krijg je later problemen :P
Ja je hebt in ieder geval Google Apps for Business. Maar dat kost 4 euro per maand :P

Ik was al bezig met Postfix te configureren op mijn vm, maar toen las ik dit. Volgens mij is het niet echt mogelijk:
http://linux.ioerror.us/2...be-set-up-on-an-azure-vm/

Ik heb alleen een paar domeinen bij TransIP, dus dan zou ik zoiets nodig hebben? https://www.transip.nl/domeinnaam-en-webhosting/email-only/ Niet gratis lijkt me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Configureer gewoon je domein op www.outlook.com, is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Megamind schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:21:
Configureer gewoon je domein op www.outlook.com, is gratis.
Waar zie je dat staan dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Ja! Dat had ik dus een maandgeleden. Thx, zal er even naar kijken!

Lekker is dat, het woord 'game' valt onder een beschermd woord ofzo. Dit ieder domein waar het woord game in zit kun je niet gebruiken...
Deze domeinnaam kan niet worden gebruikt omdat deze een beschermd woord of ongeschikte taal bevat

[ Voor 31% gewijzigd door Cornholio op 02-09-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
- kan verwijderd worden -

[ Voor 89% gewijzigd door Cornholio op 02-09-2013 10:14 ]

Pagina: 1