Toon posts:

Videokaart overclocken vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb net mijn videokaart (AMD Radeon HD6570) core clock overgeklokt van 650mhz naar 750mhz en de memory clock van 667 mhz naar 870mhz met MSI Afterburner. Standaard koeling.

Heb 10 minuten gestress test en zat rond de 45 graden. Net even bezig geweest met gamen en was die 46 graden. Maar opeens liep me pc vast en deed ik CTRL+ALT+DEL en daarna annuleren. Toen deed me game het weer en stond er rechts onder in dat een AMD driver was vast gelopen en succesvol opnieuw opgestart was (of zo) in het engels.

Komt dit door dat ik me videokaart heb overgeklokt? En heb ik me videokaart gevaarlijk overgeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Die melding krijg ik ook als ik hem "te ver" heb overgeklokt en te weinig voltage heb gegeven.
Je kunt kijken of hij weer stabiel wordt als je weer wat terug klokt.

Sommige spellen zullen ook ipv crashen artifacts geven :/
Ik krijg artifacts als een malle als de gpu ook maar enigzins te weinig stroom krijgt in Garry's Mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb nu even terug gezet naar 670mhz core clock en 701mhz memory clock. Hoe kan ik me kaart meer volt geven?

Want bij MSI afterburner kan ik geen core voltage en power limit changen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Dat kun je, indien je kaart het toelaat, in de settings aanpassen.
Dit is geheel op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:08:
Want bij MSI afterburner kan ik geen core voltage en power limit changen.
Dit kan wel, maar wat ik opmaak uit dit topic heb je nog niet zo heel veel overklok-ervaring met videokaarten. Ik raad je dan ook af dit direct te gaan doen.

Zie hem eerst eens stabiel te krijgen zonder het voltage te unlocken. Het is vrijwel onmogelijk om je gpu te slopen wanneer het voltage niet unlocked is; het is echter zeer makkelijk om hem te slopen wanneer je dit wel gedaan hebt.

Ga spelen met de frequenties. Voornamelijk de core-speed geeft je een boost in games. Pas als je op extreem hoge resoluties speelt (Wat je met die videokaart sowieso al niet kan) heeft het boosten van het VRAM veel zin. Probeer eens 720 (core) - 750 (vram) en stress hem lekker met Furmark (Hoogst mogelijke settings op burn-in voor minimaal 10 minuten).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:40:
[...]

Dit kan wel, maar wat ik opmaak uit dit topic heb je nog niet zo heel veel overklok-ervaring met videokaarten. Ik raad je dan ook af dit direct te gaan doen.

Zie hem eerst eens stabiel te krijgen zonder het voltage te unlocken. Het is vrijwel onmogelijk om je gpu te slopen wanneer het voltage niet unlocked is; het is echter zeer makkelijk om hem te slopen wanneer je dit wel gedaan hebt.

Ga spelen met de frequenties. Voornamelijk de core-speed geeft je een boost in games. Pas als je op extreem hoge resoluties speelt (Wat je met die videokaart sowieso al niet kan) heeft het boosten van het VRAM veel zin. Probeer eens 720 (core) - 750 (vram) en stress hem lekker met Furmark (Hoogst mogelijke settings op burn-in voor minimaal 10 minuten).
Hoi,

Ik heb inderdaad weinig ervaring met overklokken. Ik heb de core clock op 720mhz gezet. Helaas kan ik met MSI afterburner geen vram overklokken.

Toen ik de Furmark ging openen en ik op burn-in benchmark 1920x1080 drukte zag ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/2924/rrb7.png

Ik schrok een beetje van die donut want ik had op een ander forum gelezen dat als je dat zag je videokaart niet kon overklokken. Dus heb ik het maar afgesloten.

GPU-z:
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/13/08/31/dsz.png

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:23:
Ik schrok een beetje van die donut want ik had op een ander forum gelezen dat als je dat zag je videokaart niet kon overklokken. Dus heb ik het maar afgesloten.
_O-

Dit is de grootste kul die ik hier recentelijk heb gelezen. Die harige donut is juist wat je videokaart zo veel stressed. Het is de bedoeling dat dat in beeld komt.

Als er rare vervormingen, pixels of kleuren komen dan is je overklok fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:07:
[...]

_O-

Dit is de grootste kul die ik hier recentelijk heb gelezen. Die harige donut is juist wat je videokaart zo veel stressed. Het is de bedoeling dat dat in beeld komt.

Als er rare vervormingen, pixels of kleuren komen dan is je overklok fout gegaan.
Oh lol.

Heb programma 10 minuten laten lopen. Resultaat:
min-temp: 37 graden
max-temp:54 graden

Kan je een videokaart oneindig overklokken zolang er genoeg volt en de tempratuur goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Je kan in CCC (Catalyst control centre) de driver software van AMD, toch ook overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:25:
Kan je een videokaart oneindig overklokken zolang er genoeg volt en de tempratuur goed is?
In theorie wel. Maar in de praktijk houd het ergens gewoon op. In de meeste gevallen is de koeling de beperkende factor.

Houd er wel rekening mee: Deze videokaart is niet bedoeld voor gaming, en ik zie geen andere reden om hem over te klokken. Als je meer performance in games wilt kan je beter kijken naar een betere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:33:
[...]

In theorie wel. Maar in de praktijk houd het ergens gewoon op. In de meeste gevallen is de koeling de beperkende factor.

Houd er wel rekening mee: Deze videokaart is niet bedoeld voor gaming, en ik zie geen andere reden om hem over te klokken. Als je meer performance in games wilt kan je beter kijken naar een betere videokaart.
Ik kan met deze videokaart juist wel gamen; ik speel de volgende games:
- Hawken
- Minecraft
- War Frame
- GTA
- Euro Truck Simulator 2
Geen van deze spellen speel ik op low settings.

Maar goed ik heb nu:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xfLVhtl.png

Tempratuur is goed. Ik game goed met deze kaart dus van mij bljf die gewoon om 720mhz (core clock) en
701 memory clock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Het is leuk dat je er een paar spelletjes mee speelt. Maar het is en blijft een low-end budget videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 31-08-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:23:
[...]

Hoi,

Ik heb inderdaad weinig ervaring met overklokken. Ik heb de core clock op 720mhz gezet. Helaas kan ik met MSI afterburner geen vram overklokken.
memory = Vram
Toen ik de Furmark ging openen en ik op burn-in benchmark 1920x1080 drukte zag ik dit:
.....

......

GE-NI-AAL!!! Lolled... die had ik nog niet gehoord..
GPU-z:
[afbeelding]

Wat nu?
Het beste is geen furmark gebruiken. Die stressed je kaart abnormaal. Hooguit ff een '5 minuten artefact scanning, maar verder gewoon gamen en 3dmarks draaien. Veel gezonder voor je kaart ook. Nu per stapje van 10Mhz omhoog.. en weer testen.. Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1