Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus Vivobook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Momenteel heb ik een Asus n56v. Deze bevalt me prima. Nu ben ik een beetje aan het internetten geweest en toen kwam ik de Asus Vivobook tegen. Een mooie kleine notebook. Ik zou de Asus n56v voor altijd op me werk willen laten liggen zodat ik met alleen met boterhammetjes de deur uit kan. Voor mezelf wil ik zo een Asus Vivobook aanschaffen, dubbel op maar ik doe het om wille van het touchscreen scherm. Wat ik doe met de huidige Asus n56v is vooral webontwikkeling photoshoppen en internetten. Is photoshop ook soepel te draaien op de Asus Vivobook? Zelf dacht ik aan het type: X202E-CT009H. Deze heeft een i3 en een intel HD 4000. Mijn vraag aan jullie is dit haalbaar?

Zoniet welke 'touchscreen laptop' kan dit wel, met een prijskaartje van c.a. €500,- / €550,- ?

Dank alvast.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:54:
Allen,

Momenteel heb ik een Asus n56v. Deze bevalt me prima. Nu ben ik een beetje aan het internetten geweest en toen kwam ik de Asus Vivobook tegen. Een mooie kleine notebook. Ik zou de Asus n56v voor altijd op me werk willen laten liggen zodat ik met alleen met boterhammetjes de deur uit kan. Voor mezelf wil ik zo een Asus Vivobook aanschaffen, dubbel op maar ik doe het om wille van het touchscreen scherm. Wat ik doe met de huidige Asus n56v is vooral webontwikkeling photoshoppen en internetten. Is photoshop ook soepel te draaien op de Asus Vivobook? Zelf dacht ik aan het type: X202E-CT009H. Deze heeft een i3 en een intel HD 4000. Mijn vraag aan jullie is dit haalbaar?

Zoniet welke 'touchscreen laptop' kan dit wel, met een prijskaartje van c.a. €500,- / €550,- ?

Dank alvast.
photoshop heeft alleen maar een grafische kaart nodig voor wat hardware acceleration.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat houd in.. dat Photoshop soepel kan draaien op de Asus Vivobook met het type dat ik aangeef?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 15:00 ]

Verwijderd

De asus vivobook heeft de slechtste koeling welke ik ooit in een laptop heb gezien. Verder is de accuduur voor zijn klasse erg slecht.

Je kan beter een tablet kopen in deze prijsklasse. Veel beter scherm, veel betere accuduur. photoshoppen met het scherm wat in de asus vivobook zit werkt toch vrij slecht.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen andere types met touchscreenscherm die dit wel kunnen en die wel een redelijke/goede koeling hebben?

Bijvoorbeeld de: pricewatch: Acer Aspire V5 471P-53336G50Mass

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 15:57 ]

Verwijderd

Die heeft ook een bizar slechte accuduur:
http://www.notebookcheck....71G-Notebook.87600.0.html

Waarom wil je eigenlijk een touchscreen? Voor photoshop kan je volgens mij veel beter je N56 met een tekentablet gebruiken. Er is niets in jouw prijsklasse met een touchscreen wat niet gigantisch onder doet voor een normale tablet.

Verwijderd

Topicstarter
Buiten dat de koeling slecht is en de accuduur bagger. Valt photoshop een beetje te draaien op een van de twee machines of krijg je deze bij wijze van niet verder dan het start scherm? Mocht dit niet kunnen wat voor tablet raad jij mij dan aan, anders gezien draait Photoshop uberhaupt op een tablet? Of kan ik dan beter gaan voor een kleinere laptop zonder touchscreen, waar Photoshop wel op kan draaien? Suggesties?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 17:55 ]

Verwijderd

Photoshop valt prima te draaien op een i3 zolang je er geen megapixel grote foto's tegenaan gooit. Ik zie echter niet waarom je photoshop wilt draaien op een budget notebook wanneer je een mooie N56 hebt. Als je wat wilt tekenen op het touchscreen wordt het volgens mij minder qua performance en kun je beter een los tekentablet kopen. Tekenen op een touchscreen zonder pressure detection is geen success.

Het bekende photoshop draait niet op tablets, maar er zijn wel tablet varianten: nieuws: Adobe brengt Photoshop Touch voor smartphones uit. Als het voornaamste doel wat kliederen op het touchscreen is krijg je daarmee volgens mij veel meer kwaliteit dan goedkope windows laptops. De keuze is ruim: van ipads tot asus transformers tot windows RT tablets.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Mijn n56v wil ik standaard op het werk laten liggen. De nieuwe laptop die ik ga kopen dient vooral voor internetten, social media enzovoorts. Het touchscreen wil ik alleen om Windows 8 te besturen, Photoshop staat daar los van. Ik gebruik Photoshop op de nieuwe laptop (ultrabook) alleen om ontwerpen te slicen enzovoorts en deze vervolgens naar html en css om te zetten. Wilde alleen weten of dat mogelijk was met de Asus die ik aangaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 15:12 ]

Pagina: 1