Beste Tweakers,
Een aantal maanden geleden had ik ook al een topic gemaakt voor een game pc, maar vanwege onvoorziene kosten en het uitkomen van een hele hoop nieuwe hardware, zoals Haswell en de GTX 700 serie, heb ik besloten om de aankoop uit te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan te gamen (Tomb Raider, Far Cry 3, BioShock Infinite, CS GO, Battlefield 4, COD Ghosts) en te surfen, waarbij ik vaak veel tabbladen open heb staan. Ook zal ik er schoolwerk op doen.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al twee monitors VGA en DVI, een muis, een toetsenbord en een headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor de CPU wil ik graag intel. Ik heb te vaak gehoord/gelezen over slechte ervaringen met AMD, dus vandaar. Ook heb ik op dit moment een AMD CPU dus wil graag een keer intel uitproberen.
Verder vroeg ik me af of ik het best mijn oude systeem kan verkopen, voor zo'n 60 euro en dan Windows 7 64 bit kopen. Of Windows Vista meenemen en daarvoor heb ik een upgrade naar Windows 7 Ultimate 32 bit. Ik heb begrepen dan 32 bit maar tot een zeker niveau gebruik kan maken van de 8 GIG werkgeheugen.
Ook heb ik al eerder op het forum gelezen dat de Intel I5 4570S beter zou zijn dan de I5 4430 voor niet veel meer geld.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Een aantal maanden geleden had ik ook al een topic gemaakt voor een game pc, maar vanwege onvoorziene kosten en het uitkomen van een hele hoop nieuwe hardware, zoals Haswell en de GTX 700 serie, heb ik besloten om de aankoop uit te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan te gamen (Tomb Raider, Far Cry 3, BioShock Infinite, CS GO, Battlefield 4, COD Ghosts) en te surfen, waarbij ik vaak veel tabbladen open heb staan. Ook zal ik er schoolwerk op doen.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al twee monitors VGA en DVI, een muis, een toetsenbord en een headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 159,95 | € 159,95 |
| 1 | Asus B85M-E | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | MSI N760 TF 2GD5/OC | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 61,99 | € 61,99 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 84,10 | € 84,10 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,99 | € 14,99 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,40 | € 53,40 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 85,49 | € 85,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 864,36 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor de CPU wil ik graag intel. Ik heb te vaak gehoord/gelezen over slechte ervaringen met AMD, dus vandaar. Ook heb ik op dit moment een AMD CPU dus wil graag een keer intel uitproberen.
Verder vroeg ik me af of ik het best mijn oude systeem kan verkopen, voor zo'n 60 euro en dan Windows 7 64 bit kopen. Of Windows Vista meenemen en daarvoor heb ik een upgrade naar Windows 7 Ultimate 32 bit. Ik heb begrepen dan 32 bit maar tot een zeker niveau gebruik kan maken van de 8 GIG werkgeheugen.
Ook heb ik al eerder op het forum gelezen dat de Intel I5 4570S beter zou zijn dan de I5 4430 voor niet veel meer geld.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden.