2 x 6850 in Crossfire of een nieuwe 7850

Pagina: 1
Acties:

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-02 14:43

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Dag luitjes,

Ik heb nu al uren gespendeerd met het bekijken van benchmarks en reviews bekijken, maar ik kan mijn hoofd er nog steeds niet om heen buigen om tot een conclusie te kopen.

Op het moment heb ik de "Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2" in mijn desktop hangen. Maar ik begin te merken dat hij bij sommige spellen het ondertussen lastig begint te krijgen.

Nu zit ik dus in dubio wat mijn geld nou op de lange duur het meer waard is: Een tweede erbij kopen om deze in Crossfire te prikken óf een 7850 aan te schaffen (ik zie 'r een paar langskomen op V&A). Nu game ik zelf niet al te veel meer tegenwoordig, maar het is wel fijn om zonder al te veel gedoe te kunnen gamen.

Dus, kan ik van jullie wellicht vragen wat een betere optie is?

De laatste games die ik echt gespeeld heb zijn: Bioshock Infinite en Dishonored. Maar ik zit met smart te wachten op Batman Arkham Origins. :)

Ondertussen heb ik ook in mijn systeem:

AMD Phenom X4 965 op 3.41 GHz.
Kingston KHX1600C9AD3B1K2/4G (KHX1600C9AD3B1K2/4G) - 8 GB
Asrock 870 Extreme3 (870 EXTREME3)
Corsair 500 Watt voeding.
Samsung SSD 120 GB
1TB Seagate Barracuda 7200RPM

Verwijderd

2x een 6850 is toch aanmerkelijk sterker dan een 7850, maar dan krijg je wel al het gedoe van CFX erbij. Aan jou de keuze of je het dat waard vind.

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Zolang het maar een beetje goed scaled tegenwoordig, wil ik gezeur met drivers er nog wel bijnemen. :)

Verwijderd

RavonsDaro schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:12:
Zolang het maar een beetje goed scaled tegenwoordig, wil ik gezeur met drivers er nog wel bijnemen. :)
Mwah, hangt van de game af. Maar AMD heeft wel beloofd om hun zooi wat drivers betreft op orde te gaan maken, dus je zou de gok kunnen nemen. Alleen of je een bedrijf moet geloven...

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-02 21:39

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het scaled best heel erg lekker tegenwoordig, check je dit even? doe er dan iets van 80-90% van de 6850 bij en je hebt je resultaat: http://www.anandtech.com/bench/product/549?vs=539

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Ziet 'r goed uit. Als ik dat resultaat met een extra 6850 kan bereiken, ben ik al meer dan tevreden. :)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou voor Crossfire gaan, maar installeer dan wel de beta2 driver die nu verkrijgbaar is ;)
http://support.amd.com/us...yst13-8WINBetaDriver.aspx

Anders zul je ongelijke frames krijgen en dat veroorzaakt microstutter:
http://www.anandtech.com/...pacing-explorer-cat138/13

En de komende maanden zal het alleen nog maar verbeteren.

[ Voor 22% gewijzigd door SmokingCrop op 02-09-2013 17:40 ]

Pagina: 1