Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 22:54
Hallo,

Een maandje of wat geleden een setje AudioEngine 2 gekocht voor in m'n inmiddels betrokken ~4x~4 studentenkamer.

Tijdens het plaatsen bij de verhuizing zo klunzig geweest dit te snel te willen doen en een speaker laten vallen. Deed nog een poging hem te vangen, maar daarmee voelde ik m'n vinger verder in de cone duwen dan de bedoeling kan zijn. Had hem misschien gewoon moeten laten gaan..

Sindsdien heb ik een vervelende ruis in deze ene box zitten. Ik ben niet bijster bekend met de werking van een speaker maar wil dit wel graag fixen / van die ruis af.

Wat heb ik al gedaan?
1. Tulp input gewisseld. Ruis blijft uit dezelfde speaker komen, de input is het dus niet.
2. Speakerkabel tussen de speakers aan beide kanten stukje afgeknipt en opnieuw gestript. Ruis blijft doorgaan.
2.1 Andere 'speakerkabel' gepoogd, ruis werd erger. UTP is geen speakerkabel natuurlijk
3. Speaker opengeschroeft en de fysieke interne<>externe connectoren gepasseerd. Ruis blijft doorgaan, deze zijn het dus ook niet.
4. Andere speaker aangesloten. Ruis is weg. Het is dus echt de speaker :(

De volgende stap die mij logisch lijkt, is het vervangen / uitsluiten van de cone. Die heb ik natuurlijk niet liggen, dus ik ga uitzoeken of en wat ik ga bestellen, wilde ik wat second-opinions :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 10:32
Als je nog garantie hebt zou ik hem gewoon terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 22:54
Ja, kleine toevoeging. De houten behuizing heeft lichte fysieke schade van de val. Terugsturen is daarmee redelijk kansloos denk ik zo.

Ik wil het er _niet_ over hebben.