Toon posts:

[Windows 8] Traag internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een compleet nieuwe pc. Alle onderdelen zelf besteld en zelf geassembleerd. Alles werkt naar behoren maar nu heb ik problemen dat het internet traag is in Windows 8.

Ik dacht eerst dat het aan de usb-wifi heeft gelegen (goede Windows 8 drivers zijn nu geïnstalleerd), maar nog geen verbeteringen. Ook de pc met een kabel gekoppeld aan de router maar ook hetzelfde probleem.

Voor het moederbord (ASRock B75 pro) heb ik alle drivers geïnstalleerd. Ook voor de usb-wifi heb ik de drivers voor Windows 8 geïnstalleerd.

Op mijn oude Pentium 4 met Windows xp haalde ik bijna 2mb/s met bijv. torrent. Hiervoor gebruikte ik hetzelfde netwerk met dezelfde usb-wifi-stick. Nu zit ik op zo'n 50 kb/s met het nieuwe systeem.

Iemand een idee waaraan dit ligt?

Systeem:
ASRock B75 pro Moederbord
I-5 3470 intel processor
2x 4GB Kingston Werkgeheugen
1 TB Seagate HDD
Corsair CX500watt
Windows 8 64bit NL OEM

Alle drivers geïnstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Torrents zijn geen goede graadmeter voor snelheid. Je kan beter kijken met http://www.speedtest.net/ of andere opties zoals een groot bestand via HTTP downloaden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei bijv torrents. Een youtube video van minder dan een minuut kan ik nu geeneens afspelen. Maar hier de speedtest:

Download 241.0 KByte/sec
(=1928 kbps)
Upload 5.1 KByte/sec
(=41 kbps)
Connection 249.0 Conn/min

Op de andere computer op dit netwerk is dit ong: Download 1800 kb/s, upload 180 kb/s en connectie 500 conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

1800 Kb/s is ongeveer hetzelfde als 241 KB/s... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54

D4NG3R

kiwi

:)

Je zegt eerder 2Mb/s te hebben gehaald. Dit is 1.88Mb/s dus vlak er onder?

Nogmaals: http://www.speedtest.net/

WiFi klapt veel en veel sneller dicht bij ehm, alles wat ook maar enige bandbreedte vereist. Ga dus niet bekabeld met draadloos vergelijken.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 31-08-2013 15:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie gaan aan mijn punt voorbij. Waarom gebruikte ik het internet op mijn andere computer zonder problemen en nu niet? Nu moet ik soms meer dan 15 sec wachten tot een pagina is geladen en videostream kijken zit er helemaal niet in. Zelfde (wifi) hardware, zelfde netwerk, dan moet het toch ergens anders aan liggen?

En D4ng3r zoals je kan lezen in mijn post heb ik het ook bekabeld geprobeerd en hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik de boosdoener al te pakken: Xfast LAN van ASRock, bijgeleverd bij het moederbord. Deze had een verkeersregelingsfunctie (wat dat ook mag zijn). Nu deze uit staat lijkt het beter te zijn.

Voor andere mensen met problemen met connectie in Windows 8. De symptomen van onderstaande website kwamen overeen met mij problemen. Al werkte de oplossing niet voor mij:

http://www.tomshardware.c...ternet-speed-slow-windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

XFast lan is sowieso al marketingonzin :P ik heb nog maar 1 situatie gezien waar het daadwerkelijk een performanceboost gaf (In de vorm van een ping gemiddeld genomen maarliefst 2 ms lager was :F ).

Edit: Even een tip trouwens voor de volgende keer op Tweakers.

1MB/s (Megabyte) == 8Mb/s (Megabit)

Het is wat verwarrend als je deze 2 door elkaar haalt.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 31-08-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt, daar kwam ik achter van die bites en bytes :p.
Trouwens, ik had die software van ASRock al eerder vandaag verwijderd maar blijkbaar bleef die regelfunctie werken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Top dat je 't hebt opgelost. Voor de volgende keer, als iemand je verwijst naar speedtest.net, ga dan niet de resultaten van speedtest.nl geven. Niet alleen komen de resultaten niet overeen, de .nl versie is vreselijk veroudert en heeft met hedendaagse snelheden geen enkel nut. Zie het voorbeeld:
Download: 33897.8 KByte/sec (=271182 kbps)
Upload: 477.6 KByte/sec (=3821 kbps)
Dat zou een heel leuke lijn wezen, 270 Mbit/s down. Jammer dat ik maar 100 Mb/s heb. En nog geen 4 Mb/s up, terwijl dit ook 100 Mb/s hoort te zijn. En beide ook haal.

Een speedtest.net geeft mij een resultaat van ~86 Mbps down en ~79 Mbps up. Veel representatiever.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

D4NG3R schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:02:
XFast lan is sowieso al marketingonzin :P ik heb nog maar 1 situatie gezien waar het daadwerkelijk een performanceboost gaf (In de vorm van een ping gemiddeld genomen maarliefst 2 ms lager was... :F ).
Dat zou toch zo'n 50 procent winst zijn bij mij... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2935996143.png

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Fiber schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:29:
[...]

Dat zou toch zo'n 50 procent winst zijn bij mij... ;)

[afbeelding]
offtopic:
In die situatie ging de ping van 52 (gemiddelde over 10 minuten) naar 50 (opnieuw over 10 minuten) :P

Pagina: 1