Toon posts:

Hulp gevraagd bij achterhalen input van speakers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik had tot voor kort altijd een cd-speler met boxen. Gaf erg mooi geluid al vond ik het zelf. Nu wil ik van de cd-speler alleen de speakers houden. Deze wil ik voor andere doeleinden gebruiken. Voor tv en pc bijvoorbeeld. Nu ben ik zelf wel tweaker genoeg omdat te kunnen, maar het vreemde is aan de speakers dat ze een input hebben die ik nog nooit heb gezien. Ik weet simpelweg niet wat het is, en uren googelen gaf me geen oplossing. Vraag is simpelweg:

Hoe heten deze inputs en hoe kan ik deze omvormen tot iets gebruikelijkers?

https://picasaweb.google....8veEw#5918219947812124162

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 12:35 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Het lijkt op een standaard stekker die ook gebruikt wordt bij veel alles-in-1 surroundsetjes. Iets bruikbaars ervan maken is vrij eenvoudig, gewoon afknippen. Ik neem aan dat je al een versterker hebt?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 17:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het is simpeler dan je denkt. Je hebt daar de twee draden die het elektrische circuit met de speakers maken, een plus en een min pool.

Mijn speakers hebben geen eens stekkers er aan zitten, daar komen twee stevige draden uit en die zitten vervolgens met de uiteinden geschroefd op de versterker.
Voor deze geldt voor zover ik kan zien hetzelfde. Als je dit aan een TV en/of PC wilt aansluiten, dan dient er een versterker tussen te zitten. Je kunt ze niet direct aan de PC hangen, die levert simpelweg niet genoeg vermogen.
De stekker zou je er af kunnen knippen, de draad een stukje strippen en die aansluiten aan de versteker met de schroefcontacten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Let wel even op dat je ze allemaal op de zelfde manier aansluit (in fase)

Met andere woorden kijk naar je connctors. zorg dat alle connctors hetzelfde liggen en verlaar 1 kant (links of rechts) als plus en de andere kant als min. anders kun je de lage tonen een beetje kwijtraken. tenzij je een losse sub hebt. dan zul je wss weining merken

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal voor de reacties!