Blog-PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

• catscanner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 16:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn huidige systeem is inmiddels ruim 6 jaar oud en begin de grenzen van zijn kunnen te bereiken. De nieuwste versie van Ubuntu draait niet meer volledig soepel en ik kan bijvoorbeeld geen 1080i afspelen. Ik vind het dus tijd om me eens te gaan oriënteren op een (budget)upgrade.

Het nieuwe systeem wil ik vooral gaan gebruiken om te bloggen en andere basis-taken. Verder wil ik 1080i video's af kunnen spelen en 720p video kunnen bewerken/monteren. Zoals eerder vermeldt wordt het een Linux(Ubuntu) systeem. Muziek wil ik op gaan nemen met Audacity, maar dat levert op dit moment ook geen probleem op. Belangrijk is echter wel dat ik via HDMI een tweede scherm aan wil voor het afspelen van films. Tijdens het afspelen wil ik wel gewoon taken uit kunnen voeren op het hoofdscherm.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb mijn budget gesteld op 250-300 euro. Bij voorkeur echter rond de 250 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Deze onderdelen heb ik al en worden meegenomen naar het nieuwe systeem. Een scherm met D-sub aansluiten ontbreekt nog in de lijst maar heb ik al wel in bezit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EN9400GT SilentDI/512MD2€ 0,-
1Antec Three Hundred€ 55,99€ 55,99
1Microsoft Wireless Optical Desktop 2000€ 30,45€ 30,45
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 0,-€ 0,-
1Zalman ZM-SC100€ 13,53€ 13,53

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het onderstaande lijstje heb ik alvast samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-3850 Boxed€ 76,04€ 76,04
1Asrock A55 Pro3€ 44,-€ 44,-
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 44,64€ 44,64
1Kingston KHX1866C9AD3T1K3/6GX€ 50,76€ 50,76
1Sharkoon WPM400€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 256,39

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen bepaalde merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Bij voorkeur een energiezuinig systeem(daarom ook deze voeding) en daarnaast moet dit systeem weer 5 tot 6 jaar meegaan voordat ik weer ga denken aan vervanging.

Vragen
- Mis ik nog iets in mijn lijstje?
- Wat kan er beter en/of goedkoper?
- Is dit lijstje voldoende futureproof voor de taken die ik uitvoer?

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
ik zou niet rond gaan kijken voor een FM1, wel voor FM2, prijzen liggen ongeveer gelijk en prestaties zijn veel beter.

als je video wilt bewerken, dan is 500Gb echt heel weinig. zeker als je ook nog windows en andere software erop kwijt wilt. te meer je voor 10E extra dubbele opslag krijgt.

ik snap dat je een krap budget hebt, toch zou ik het nog even uitzingen en flink gaan sparen. je hebt dan een systeem waar je zoveel meer mee kan. je loopt nu al tegen de grenzen aan, zonde van je geld.

• catscanner
Ik ben niet van plan om Windows te gaan installeren, ik houd het bij Ubuntu. Daarbinnen zie ik voldoende mogelijkheden om videobeelden te monteren. Van echt bewerken is geen sprake.

Verder is het misschien relevant om te weten dat ik ook nog een 1TB externe harde schijf heb voor opslag van video's.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
weet wel dat je voor maar 10 euro meer, al dubbel zoveel opslag hebt ;)
pricewatch: Western Digital Blue WD10EZEX, 1TB

• Lednov
Ubuntu, ook goed :)
het punt blijft hetzelfde, je geeft straks 300E uit aan een systeem dat al echt aan de max zit, dat is vrij zonde.

of budget verhogen of doorsparen. dit is weggegooid geld.

• catscanner
Bedankt voor de tips, dan ga ik eens verder kijken voor een FM2 systeem met een iets grotere harde schijf.

Zou ik mijn geheugen en voeding kunnen laten zoals deze nu zijn?

• Lednov
geheugen zou ik gewoon setje 2x4GB nemen.

Sharkoon voedingen ken ik niet, als die goed zijn ja, anders een corsair 430 bronze.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die sharkoon is een goede:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29: filtered op sharkoon WPM400

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 31-08-2013 15:27 ]

Pagina: 1