Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn huidige systeem is inmiddels ruim 6 jaar oud en begin de grenzen van zijn kunnen te bereiken. De nieuwste versie van Ubuntu draait niet meer volledig soepel en ik kan bijvoorbeeld geen 1080i afspelen. Ik vind het dus tijd om me eens te gaan oriënteren op een (budget)upgrade.
Het nieuwe systeem wil ik vooral gaan gebruiken om te bloggen en andere basis-taken. Verder wil ik 1080i video's af kunnen spelen en 720p video kunnen bewerken/monteren. Zoals eerder vermeldt wordt het een Linux(Ubuntu) systeem. Muziek wil ik op gaan nemen met Audacity, maar dat levert op dit moment ook geen probleem op. Belangrijk is echter wel dat ik via HDMI een tweede scherm aan wil voor het afspelen van films. Tijdens het afspelen wil ik wel gewoon taken uit kunnen voeren op het hoofdscherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb mijn budget gesteld op 250-300 euro. Bij voorkeur echter rond de 250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Deze onderdelen heb ik al en worden meegenomen naar het nieuwe systeem. Een scherm met D-sub aansluiten ontbreekt nog in de lijst maar heb ik al wel in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het onderstaande lijstje heb ik alvast samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen bepaalde merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Bij voorkeur een energiezuinig systeem(daarom ook deze voeding) en daarnaast moet dit systeem weer 5 tot 6 jaar meegaan voordat ik weer ga denken aan vervanging.
Vragen
- Mis ik nog iets in mijn lijstje?
- Wat kan er beter en/of goedkoper?
- Is dit lijstje voldoende futureproof voor de taken die ik uitvoer?
Mijn huidige systeem is inmiddels ruim 6 jaar oud en begin de grenzen van zijn kunnen te bereiken. De nieuwste versie van Ubuntu draait niet meer volledig soepel en ik kan bijvoorbeeld geen 1080i afspelen. Ik vind het dus tijd om me eens te gaan oriënteren op een (budget)upgrade.
Het nieuwe systeem wil ik vooral gaan gebruiken om te bloggen en andere basis-taken. Verder wil ik 1080i video's af kunnen spelen en 720p video kunnen bewerken/monteren. Zoals eerder vermeldt wordt het een Linux(Ubuntu) systeem. Muziek wil ik op gaan nemen met Audacity, maar dat levert op dit moment ook geen probleem op. Belangrijk is echter wel dat ik via HDMI een tweede scherm aan wil voor het afspelen van films. Tijdens het afspelen wil ik wel gewoon taken uit kunnen voeren op het hoofdscherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb mijn budget gesteld op 250-300 euro. Bij voorkeur echter rond de 250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Deze onderdelen heb ik al en worden meegenomen naar het nieuwe systeem. Een scherm met D-sub aansluiten ontbreekt nog in de lijst maar heb ik al wel in bezit.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus EN9400GT SilentDI/512MD2 | € 0,- | |
| 1 | Antec Three Hundred | € 55,99 | € 55,99 |
| 1 | Microsoft Wireless Optical Desktop 2000 | € 30,45 | € 30,45 |
| 1 | Samsung SH-S223B/BEBE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Zalman ZM-SC100 | € 13,53 | € 13,53 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het onderstaande lijstje heb ik alvast samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-3850 Boxed | € 76,04 | € 76,04 |
| 1 | Asrock A55 Pro3 | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB | € 44,64 | € 44,64 |
| 1 | Kingston KHX1866C9AD3T1K3/6GX | € 50,76 | € 50,76 |
| 1 | Sharkoon WPM400 | € 40,95 | € 40,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 256,39 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen bepaalde merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Bij voorkeur een energiezuinig systeem(daarom ook deze voeding) en daarnaast moet dit systeem weer 5 tot 6 jaar meegaan voordat ik weer ga denken aan vervanging.
Vragen
- Mis ik nog iets in mijn lijstje?
- Wat kan er beter en/of goedkoper?
- Is dit lijstje voldoende futureproof voor de taken die ik uitvoer?