Toon posts:

Hulp van experts nodig bij upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de handen in het haar. Ik wil een deftige upgrade doorvoeren van mijn desktop zodat hij rome2, bf4, en de toekomstige (veeleisende) games op zo hoog (de hoogste +-) instellingen kan draaien. Maar wat moet ik doen? Vroeger was ik vrij goed op de hoogte van alle hardware ontwikkelingen maar de laatste jaren ben ik een echte noob geworden. Ben totaal nietmeer op de hoogte.

mijn systeem:

processor: i5 2500k 3.30ghz
moederbord: asus p8p67 deluxe
graka: ATI hd 6950 2gb

8 gig ram
ssd harde schijf
650 W corsair voeding

Is een zwaardere graka de beste oplossing voorlopig? of is het beter mobo, processor EN graka te vervangen, kan ik een zwaardere processor op mijn mobo plaatsen En nieuwe graka? Liefst zou ik mijn mobo en processor behouden maar ik heb geen idee hou sterk/zwak die zijn op het ogenblik.

Wat raden jullie mij aan, met een budget van rond de 1000 euro of liefst veel minder

Of zeggen jullie mij van te wachten? Zijn er nieuwe processoren of grafische kaarten die binnenkort op de markt komen en is dit een slecht moment om up te graden?

Alvast heel erg bedankt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mis alleen nog de belangrijkste info: Op welke resolutie wil je gamen? Volgens mij moet je systeem zoals je het nu hebt staan nog heel goed meekomen met ook nieuwe games.

https://discord.com/invite/tweakers

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 15:46
Ik zou alleen overwegen de gpu te vervangen, de cpu zit nog steeds vrij dicht bij de snelste quads op de markt, als je echt meer prestaties uit die cpu wilt (voor total war bijvoorbeeld) moet je gaan overclocken.

rond de launch van bf4 schijnt amd met een nieuwe reeks kaarten te komen, misschien dat afwachten. Anders een 7970 of gtx770 / gtx780 halen, afhankelijk van merkvoorkeur, gewenste prestaties en price/performance.

[ Voor 33% gewijzigd door haarbal op 31-08-2013 11:11 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
resolutie 1920x10280 is waarop ik game en ik wil ook echt wel altijd alles zo mooi mogelijk. dank voor de voorlopige antwoorden alvast. Dus de cpu laten voorlopig en wat van een sli opstelling ofoziets mijn moederbord ondersteunt dat denk ik?

Verwijderd

Topicstarter
k heb gezien dat er nogal wat soorten gtx770's zijn, iets waarop ik moet letten?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Denk dat je beter voor een enkele kaart kunt gaan. HD 6950 crossfire zal ongeveer presteren als een gtx 660 ti gtx 670, m.a.w. je zal er ook niet meer zolang mee doen. Ook omdat je game dan niet meer zo 'smooth' loopt als met een enkele kaart. (frametimes)

Hier kan je beetje een verband leggen tussen de verschillende kaarten:
http://www.techpowerup.co...HD_6950_CrossFire/21.html
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_760_HAWK/26.html

Je wilt dus liever bv een goedkoop geprijsde gtx 680 als de volgende:
pricewatch: Asus GTX680-DC2O-2GD5

of een nieuwere generatie gtx 770 die zo'n 10% beter zal presteren dan de gtx 680:
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC

of als je wat meer wilt uitgeven:
2x (SLI) pricewatch: MSI N760 TF 2GD5/OC
De recente kaarten & recente drivers zorgen ondertussen wel al voor een 'smooth' gevoel, en Nvidia was op dit vlak al altijd beter.
Zie ook: http://be.hardware.info/r...---1920x1080-+-frametimes
(frametimes zijn lager dan met de enkele kaart en je doet hier zo'n 113 fps op bf3 maxed out)

[ Voor 34% gewijzigd door SmokingCrop op 01-09-2013 00:39 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:56
Ik snap niet hoe je erbij komt dat een 6950CF net zo presteert als een 660ti, het is zeker 25% sneller (sneller dan een 7970/680).
Imo is een 2e 6950 een goede upgrade, de rest van je systeem is er prima geschikt voor en je kunt er alle huidige games mee op ultra spelen.

Die asus 680 is ook een hele mooie kaart voor die prijs, maar dus als upgrade iets duurder (wel zuiniger).

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 01-09-2013 00:01 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04 14:22
Ben onlangs van 6950CF naar 1x 7970 gegaan. Niet gekeken hoeveel FPS het scheelt, maar spellen voelen veel soepeler aan op 7970.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:56
Niet verkeerd bedoeld, maar ik denk dat dat meer tussen je oren zit.
Je bent waarschijnlijk overgestapt juist omdat je dacht dat het soepeler zou lopen.

Ik draai al 2 jaar 6950CF, heb geen ervaring met een snellere single gpu (behalve dan een enkele 6950), maar ik merk helemaal niks van microstuttering of het niet soepel draaien van games.
Ten opzichte van een enkele 6950 draai ik hogere settings met daarnaast nog een smoother beeld ook.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ow.. ik bedoelde laag geklokte stock hd 7970 of stock gtx 670-ish

HD6950 -> 100% dan GTX 580 -> 84%
gtx 670 -> 100% dan GTX 580 -> 84%

dus ik vind het niet vreemd dat hij een wat betere ervaring heeft met een enkele hd 7970 die waarschijnlijk hoger geklokt is dan de versie (laag geklokte stock) die ze bij techpowerup gebruiken.

Ik wil je niets verwijten ofzo, want ik heb zelf geen ervaring met crossfire.
Maar misschien weet je gewoon niet dat het smoother kan (single card die meer fps heeft dan crossfire hd 6950). Dit is misschien hetzelfde effect als console players vs pc players. Eenmaal je een week ofzo bf3 op pc met 60 fps gespeeld hebt dan wil je gewoon niet meer terug naar 30 fps console bf3 en kan je niet inzien hoe je dat in hemelsnaam gespeeld hebt al die tijd. (vriend heeft dit nog maar onlangs meegemaakt :P)
But I could be wrong!

Wat overigens wel leuk kan zijn is GTX 660 ti in SLI:
pricewatch: Asus GTX660 TI-DC2-3GD5

[ Voor 64% gewijzigd door SmokingCrop op 01-09-2013 02:44 ]

Pagina: 1