MSI R6850 werkt niet lekker met Asrock B75m-ITX

Pagina: 1
Acties:

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-01 13:33
Hallo,

Ik heb recent een nieuwe pc aangeschaft.

Asrock B75M0-ITX
i5 3570k
Corsair vengence 8gb
MSI R6850
Samsung 840 EVO
Corsair 500W voeding

Nu draaide hij eerst zonder videokaart, maar heb toen toch besloten om er een videokaart in te zetten vanwege de game prestaties die ik wil hebben.

Het probleem:
Kast open gehaald, VGA kaart er in, hdmi kabel aangesloten op pc en op de tv, TV op juiste HDMI kanaal gezet, GEEN BEELD.
Kaart er weer uit, HDMI onboard en draait weer als een zonnetje.

Ik de bios in, setting voor primary VGA naar Onboard gezet in plaats van PCI. Kaart er weer in, HDMI aangesloten, Beeld in windows, maar niet in de prompt...

Wil ik de bios in voor wat OC, geen beeld! Moest ik weer de pc uit doen, kabel aan de onboard en rebooten..

Dit kan niet de juiste manier zijn om een videokaart aan te sluiten op een ITX mobo met onboard video..

Heeft iemand een oplossing voor mij? ik zit nou weer met mijn onboard te draaien, maar vind het zonde van de kaart die er nu in zit voor jan lul..

alvast bedankt!!

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-01 13:33
Nou, De oplossing kwam met een BIOS update.

Had van de site de nieuwe update gedownload van 26-07-2013 ofzo en na het installeren kreeg ik in mijn bios de optie PCI-E gen 3 er bij(welke voorheen alleen Gen 1 had), aangeklikt, kaart er in gehangen en aangesloten! Werkt als een trein...

Hopelijk als iemand anders dit probleem heeft dat hij hier wat aan heeft.