![]() INLEIDING Chinese tablets beginnen langzamerhand ook steeds populairder te worden zoals de zak formaten uit China die nu steeds beter bekend zijn op de westerse markt. Er is ondertussen steeds meer keuze tussen deze tabets, ook zijn er serieuze tegenhangers van de populairdere tablets van o.a Google, Samsung en Asus. Dit is zo'n tablet, en deze neemt het vooral op tegen de Nexus 10 gezien de gelijke hardware. In dit topic kun je alles vinden over deze tablet, discussiëren, nieuws en ervaringen delen. Voyo is een Chinees bedrijf dat zich momenteel richt op opslagapparaten en Tablet PCs. Ze hebben een eigen fabriek welke zorgt voor productontwikkeling, grondstof inkoop, kwaliteitscontrole en service. Ook heeft het bedrijf relaties met Samsung, Hynix, Taiwan, Chen, Toshiba en CREATE, zo wil het bedrijf streven naar hoogwaardige producten en kwaliteit en klanttevredenheid. Een verleden van VOYO is niet bekend, maar ze hebben wel degelijk meerdere producten op de markt gebracht, de meest populaire hiervan zijn de tablets VOYO Q101, VOYO V909 en VOYO A8. De VOYO A15 heeft een aantrekkelijke prijs/hardware verhouding, dat mag zeker worden gezegd in dit geval. Er zijn 2 edities van de VOYO A15 beschikbaar, waarvan elk beschikbaar in twee kleuren:
Ook hoort er een daadwerkelijke 32GB editie te zijn, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden. INHOUD Processor Scherm Camera's Geheugen/OS Overige features Batterij Complete lijst specificaties (extern) Foto's & video's Links, nieuws, shops etc ![]() Samsung Eyxnos 5250 Cortex-A15 CPU De VOYO A15 beschikt over een Samsung Eyxnos 5250, dit is een dualcore Cortex-A15 soc. Deze draait op dit systeem overclocked op 2GHz. De op 32nm gebakken cpu beschikt over een ARM Mali-T604 GPU. Dit is op het moment een van de snellere mobiele processoren, welke ook gebruikt wordt in onder anderen de Samsung Chromebook XE303C12 en Google Nexus 10. Hierboven op heeft het scherm van de VOYO A15 'maar' 1920*1080 pixels, dus blijft er meer GPU kracht over. ![]() Full HD Display Het scherm van de VOYO A15 is 11,6 inch groot en heeft een resolutie van 1920*1080 pixels, dit houd dus in dat dit net zoals de 7 inch tablets dit een 16:9 verhouding is, in plaats van een 16:10 verhouding die je bij 10,1 inch tablets zal vinden. Het is een capacitief 10-point multitouch IPS scherm met goede kleuren en brede kijkhoeken. Het scherm is vrij groot, ook voor een Android tablet, maar dit wilt zeker niet zeggen dat het beeld onscherp zal zijn. Het beeld is immers groter dus je houd het ook op een grotere afstand. Op het scherm worden onderaan de software knoppen weergeven, de power/sluimer knop bevindt zich links bovenaan, net boven de volume knoppen. ![]() Foto & Video De VOYO A15 beschikt over twee camera's. De camera's zijn zeker niet iets waarvoor je naar deze tablet moet omkijken, aan de achterkant heb je een 2MP camera en aan de voorkant een 0.2MP camera. Maar als er genoeg licht is dan kun je ook hiermee mooie foto's maken. ![]() Geheugen/OS De VOYO A15 beschikt over 2GB RAM en 16GB (en mogelijk ook 32GB) intern opslag geheugen (ROM). Je kunt het opslag geheugen ook uitbreiden met een micro-SD kaart, wat niet op elke tablet een mogelijkheid is. De VOYO A15 draait op Android 4.2.2 Jelly Bean. ![]() Overige features De VOYO A15 ondersteund Wifi, USB3.0 en direct mini-HDMI output, ook beschikt hij over een Micro SIM kaart slot, notificatie LED, Bluetooth en een oplaad poort (5v DC). ![]() Hoe zuinig de CPU ook mag zijn, het scherm en de kleine overclock gaan zeker wat van de accu vragen. Er zit een Lithium polymer 11.500mAH accu in de VOYO A15, dit klinkt erg mooi, maar de in de werkelijkheid lijkt daar toch een beetje met de getallen gespeeld te zijn. Uit een review blijkt de tablet 5 uur en 30 minuten mee te gaan als je een film constant laat draaien. Dit doe je normaal niet, dus is er ook een meer real-life gebaseerde test gedaan: Hieruit blijkt na de hele dag gebruik maken van films streamen via het internet, internetten, Youtube, apps installeren, online lezen van Magazines en af een toe een pauze op het toilet en de telefoon opnemen, dat hij 7 uur en 15 minuten mee ging. Hier kun je het review lezen. Foto's & Video's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Foto's genomen met de VOYO A15 camera Foto accessoire(s) [Hoes 1] - [Hoes 2] Video's Youtube (hands-on,gaming etc) Overige • Links Gizchina Impression Review TabletRepublic Alle specs op een rij • Shops Controleer de leverbaarheid, kleur en type/versie. Een klein aantal shops hieronder: Pandawill (veel gebruikt) Chinapadmall Aliexpress |
Mooi ding, de allfine fineF11 lijkt me ook wel wat met zijn quadcore op 1.8 GHz !
[ Voor 8% gewijzigd door timvanloon op 31-08-2013 22:41 ]
Het is is inderdaad ook een vlotte tablet met blijkbaar een goede batterij, maar de resolutie is laag en het scherm heeft slechte kijkhoeken.timvanloon schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:40:
Mooi ding, de allfine fineF11 lijkt me ook wel wat met zijn quadcore op 1.8 GHz !
Hier wat test resultaten/
spoiler:

Hier kun je de volledige review vinden.
Ik ben overigens toch erg tevreden met de batterij die in de VOYO A15 zit, ik kan er de hele dag mee door, gamen (emulators) en korte filmpjes.
En het scherm staat lange tijden achter elkaar aan voor app development.
[ Voor 7% gewijzigd door Adr01 op 01-09-2013 17:32 ]
Erg interessant deze tablet, zeker voor de prijs.. Kan iemand mij wat vertellen over hoe de tablet in de hand ligt? Scheelt het veel met een 10.1"? Ben namelijk op zoek naar een nieuwe tablet, het moest een 9.7" worden maar dit vind ik ook wel bijzonder. Valt me trouwens op in die foto hierboven dat de tablet verrassend laag scoort in de benchmarks, foutje zeker?
Over welke score heb je het dan precies?
Op de meeste benchmarks is hij het beste.
Het is voor veel toepassingen erg handig (en fijner) een groter scherm te hebben, ik vindt hem goed in de hand liggen.
Maar het hangt er vanaf hoe je een tablet beschouwt als een 'in de hand liggend' apparaat?
Hij is iets zwaarder dan de iPad3, maar niet vervelend.
Ik kan hem goed vast houden met een of twee handen.
Van een 11.6 naar een 10.1 (nexus10) inch tablet vindt ik het wennen mee vallen, maar zodra ik dan naar een 9.7 (ipad3) inch tablet moet merk je dat toch met veel applicaties.
Op de meeste benchmarks is hij het beste.
Het is voor veel toepassingen erg handig (en fijner) een groter scherm te hebben, ik vindt hem goed in de hand liggen.
Maar het hangt er vanaf hoe je een tablet beschouwt als een 'in de hand liggend' apparaat?
Hij is iets zwaarder dan de iPad3, maar niet vervelend.
Ik kan hem goed vast houden met een of twee handen.
Van een 11.6 naar een 10.1 (nexus10) inch tablet vindt ik het wennen mee vallen, maar zodra ik dan naar een 9.7 (ipad3) inch tablet moet merk je dat toch met veel applicaties.
OK heb hem ook binnen!
Kan ik nu android 4.3 erop gooien? Is tie all geroot?
Kan ik nu android 4.3 erop gooien? Is tie all geroot?
Oops heb naar de verkeerde gekeken, bedankt voor de info. Jammer dat de topic een beetje dood is, op slatedroid ook.. Hoe kan er zo weinig interesse zijn voor dit product? Bij de keuze tussen een 10.1 rk3188/a31 en een exynos 5250 zou je toch niet hoeven te twijfelen? Ook lees ik dat het scherm heel goed en helder is en de accu goed voldoet. Ik las wel dat er wat klachten waren met de firmware, is Voyo eigenlijk wel bezig met updates? Dat is zo belangrijk.. Je kunt het beste device van het moment hebben maar zo lang het niet draait op een degelijke FW kun je er alsnog niets mee..
Ik er net cryogenmod opgezet. Google op inspiration voyo a15
Werkt als een trein!
Ben er echt heel blij mee.
Werkt als een trein!
Ben er echt heel blij mee.
Zo nu en dan brengt het Voyo Team gelukkig wel updates uit: http://www.myvoyo.com/xiazai/pingban/A15/
Hier wordt het in een topic bij gehouden, maar ik raad natuurlijk aan om altijd even op de officiele website te kijken.
http://tabletrepublic.com...mware-downloads-4581.html
Zelf draai ik nog Insperation 0.4, ik zal zomenteen de CyanogenMod proberen, deze zou verbeteringen hebben zoals correcte waardes voor het instellen van de helderheid.
Steve_Mars wilde zelf werken aan CyanogenMod en 4.3, recent is CM wel al door iemand uitgebracht voor de Voyo A15.
Hoewel ik altijd bij CM roms vaak twijfel of het wel echt een CM rom is.
CM link: http://www.htcmania.com/showthread.php?t=679225
Insperation blog: http://inspirationvoyoa15.blogspot.nl/
Edit:
Het valt mij inderdaad ook tegen dat de Voyo A15 niet iets populairder is, in mijn ogen is het echt een prima tablet.
Er zijn best wat reports over helderheid problemen, en korte batterij leven op forums, maar de positieve reacties zul je altijd minder snel terug vinden op een forum.
Edit2:
Ik heb de CyanogenMod ROM getest:
http://tabletrepublic.com...ds-4581-17.html#post45869
Er zijn dus nog problemen mee, ik ga vanavond nog even een paar Star Trek's bekijken met MX Player, als het geen vershil maakt op HW decoding, dan zal ik Insperation 1.0 proberen.
Edit3:
Films kijken op deze ROM is niet beter geworden, helaas dus nog met S/W decoding werken.
Met H/W doet hij helemaal niets.
Hier wordt het in een topic bij gehouden, maar ik raad natuurlijk aan om altijd even op de officiele website te kijken.
http://tabletrepublic.com...mware-downloads-4581.html
Zelf draai ik nog Insperation 0.4, ik zal zomenteen de CyanogenMod proberen, deze zou verbeteringen hebben zoals correcte waardes voor het instellen van de helderheid.
Steve_Mars wilde zelf werken aan CyanogenMod en 4.3, recent is CM wel al door iemand uitgebracht voor de Voyo A15.
Hoewel ik altijd bij CM roms vaak twijfel of het wel echt een CM rom is.
CM link: http://www.htcmania.com/showthread.php?t=679225
Insperation blog: http://inspirationvoyoa15.blogspot.nl/
Edit:
Het valt mij inderdaad ook tegen dat de Voyo A15 niet iets populairder is, in mijn ogen is het echt een prima tablet.
Er zijn best wat reports over helderheid problemen, en korte batterij leven op forums, maar de positieve reacties zul je altijd minder snel terug vinden op een forum.
Edit2:
Ik heb de CyanogenMod ROM getest:
http://tabletrepublic.com...ds-4581-17.html#post45869
Er zijn dus nog problemen mee, ik ga vanavond nog even een paar Star Trek's bekijken met MX Player, als het geen vershil maakt op HW decoding, dan zal ik Insperation 1.0 proberen.
Edit3:
Films kijken op deze ROM is niet beter geworden, helaas dus nog met S/W decoding werken.
Met H/W doet hij helemaal niets.
[ Voor 45% gewijzigd door Adr01 op 14-09-2013 20:46 ]
Grote update in de VOYO A15 community:
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=761132
Android KitKat 4.4.2 is uitgebracht voor deze tablet!
Draait hier heerlijk snel en stabiel, ook heb je de mogelijkheid om de experimentele ART runtime te gebruiken natuurlijk.
De ROM is wel een CyanogemMod 11 versie van Android 4.4.2, er zullen dus hier en daar wat veranderingen zijn van de stock ervaring zoals je die op een Nexus apparaat zal krijgen, maar welke dat zijn weet ik niet.
Helaas werken de Camera en de Microfoon niet op het moment niet.
Maar deze gebruikte ik toch nooit, daarbij is het verlies van de camera op de Voyo A15 nou niet iets wat ik zal missen.
Binnenkort zal ik de Kernel mod testen welke het mogelijk maakt om de batterij tot 0.1v verlaging langer te gebruiken. Dit maakt blijkbaar een erg groot verschil.
Dit door een bug in de kernel van team Voyo, want wat ik ook merk is als de Voyo A15 zogenaamd helemaal leeg is, en zich zelf afsluit,dat als je hem daarna weer opstart dat er dan nog +/- 10% op staat.
Edit, met de ART Runtime werkt de Play Store niet meer.
Maar goed, genoeg alternatieven...
Edit 2,
Play Store aan de praat gekregen in ART met de 4.2.2 GAPPS Core:
http://goo.im/devs/BaNkS/GApps/4.4.2
Moet ook zeggen dat de Voyo nog soepeler werkt, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=761132
Android KitKat 4.4.2 is uitgebracht voor deze tablet!
Draait hier heerlijk snel en stabiel, ook heb je de mogelijkheid om de experimentele ART runtime te gebruiken natuurlijk.
De ROM is wel een CyanogemMod 11 versie van Android 4.4.2, er zullen dus hier en daar wat veranderingen zijn van de stock ervaring zoals je die op een Nexus apparaat zal krijgen, maar welke dat zijn weet ik niet.
Helaas werken de Camera en de Microfoon niet op het moment niet.
Maar deze gebruikte ik toch nooit, daarbij is het verlies van de camera op de Voyo A15 nou niet iets wat ik zal missen.
Binnenkort zal ik de Kernel mod testen welke het mogelijk maakt om de batterij tot 0.1v verlaging langer te gebruiken. Dit maakt blijkbaar een erg groot verschil.
Dit door een bug in de kernel van team Voyo, want wat ik ook merk is als de Voyo A15 zogenaamd helemaal leeg is, en zich zelf afsluit,dat als je hem daarna weer opstart dat er dan nog +/- 10% op staat.
Edit, met de ART Runtime werkt de Play Store niet meer.
Maar goed, genoeg alternatieven...
Edit 2,
Play Store aan de praat gekregen in ART met de 4.2.2 GAPPS Core:
http://goo.im/devs/BaNkS/GApps/4.4.2
Moet ook zeggen dat de Voyo nog soepeler werkt, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door Adr01 op 02-02-2014 23:28 ]
Pagina: 1