Inmiddels ben ik hier een tijdje aan het rondkijken en zoeken om een PC samen te stellen die in de kantine van de plaatselijke vereniging moet komen te staan.
De eisen:
- Windows 7
- Office 2010
- vlot opstarten en werken
- een Java programma moet er zonder problemen op werken
- zo goedkoop mogelijk
- een klein kast (de bedoeling is dat hij in een kast komt te staan)
- moet een paar jaar vooruit kunnen
Na in de pricewatch een paar systemen gemaakt te hebben met een G2020 (snelheid?) en een NUC (toch nog wel wat duurder) kom ik zelf op het volgende uit:
Randapparatuur en Office licentie zijn al aanwezig.
De factor "zo goedkoop mogelijk" heb ik hierbij dan een beetje laten varen, omdat niets zo irritant is als een langzaam systeem wanneer je snel even iets wilt doen.
Hebben jullie verder nog passende adviezen? Of zouden jullie er toch een ander component in stoppen? En moet er wellicht nog iets voor de koeling gebeuren (i.v.m. plaatsing in een kast)?
De eisen:
- Windows 7
- Office 2010
- vlot opstarten en werken
- een Java programma moet er zonder problemen op werken
- zo goedkoop mogelijk
- een klein kast (de bedoeling is dat hij in een kast komt te staan)
- moet een paar jaar vooruit kunnen
Na in de pricewatch een paar systemen gemaakt te hebben met een G2020 (snelheid?) en een NUC (toch nog wel wat duurder) kom ik zelf op het volgende uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 75,45 | € 75,45 |
| 1 | ASRock FM2A85X-ITX | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | In Win BM639B | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Smart Tracer BLT4G31869DT2TXOBC | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 79,90 | € 79,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 414,79 | |
Randapparatuur en Office licentie zijn al aanwezig.
De factor "zo goedkoop mogelijk" heb ik hierbij dan een beetje laten varen, omdat niets zo irritant is als een langzaam systeem wanneer je snel even iets wilt doen.
Hebben jullie verder nog passende adviezen? Of zouden jullie er toch een ander component in stoppen? En moet er wellicht nog iets voor de koeling gebeuren (i.v.m. plaatsing in een kast)?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.