Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat][fp] Onderwerpen kunnen koppelen aan nieuws

Pagina: 1
Acties:

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Ik zie regelmatig dat de onderwerpen niet echt goed worden bijgehouden. Is het misschien een idee om (net als op het forum) de community de mogelijkheid te geven deze onderwerpen te koppelen?

Ik kan me goed voorstellen dat het koppelen van onderwerpen aan de aandacht ontglipt. Via GoT vragen om onderwerpen te koppelen lijkt me geen doen.

Voorbeeldje:
pricewatch: Google Chromecast (3 resultaten)
http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=chromecast (8 resultaten, waarvan sowieso 7 relevant)

Een klein foutje: Nexus 2012 gekoppeld, maar het gaat over Nexus 7 2013:
nieuws: Gerucht: Nieuwe Nexus 7 kan draadloos laden en wordt vanaf 31 juli verkocht

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Ik zie op het forum juist vaak het tegenovergestelde gebeuren (en ook bij nieuws overigens); bijna irrelevante koppelingen worden gekoppeld. Iets dat ergens zijdelings genoemd wordt is niet meteen een echt onderwerp van de discussie of artikel, dat zou imho niet gekoppeld moeten worden.

Bij het forum is dit lastig te bewerkstelligen, maar voor artikelen zou de redactie hier domweg meer op moeten letten. Als je het ziet, bijvoorbeeld een verkeerde koppeling, dan kun je dat het beste even melden bij de redactie.

Een feature waarbij de gebruiker onderwerpen kan toevoegen aan een artikel vind ik een symptoombestrijding. Het zou al direct bij publicatie de juiste en meest belangrijke onderwerpen moeten bezitten

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Als fervente Tweaker vind ik het erg handig als alle informatie gemakkelijk toegankelijk is, maar ik begrijp je punt dat het ook wel eens mis kan gaan. Misschien kun je als gebruiker speciale rechten krijgen die je kunt krijgen of die afgepakt kunnen worden als je het (vaker) verkeerd doet? Wellicht zijn er nog meer onderdelen waarbij users iets meer content kunnen aanvullen.

In het geval van de Chromecast staat het woord 'Chromecast' steeds in de titel van de artikelen, dus misschien moet bij het maken van zo'n artikel al even worden gezocht op matches tussen titel/onderwerp. Maargoed, ik behoor niet tot de redactie en dat mogen jullie zelf weten :+.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het door de gebruikers koppelen van onderwerpen gaat vooral foet omdat niemand enig idee heeft van richtlijnen daarover of er vervolgens baat bij heeft dát iets gekoppeld is. De koppeling gebeurt door forumgebruiker maar er is vóór die forumgebruikers geen enkel voordeel aan de moeite die erin gestoken wordt, en daarom worden er forumbreed zo'n rare dingen gekoppeld.

Op de frontpage denk ik dat precies hetzelfde zou gebeuren, met die uitzondering dat de "topicstarter" in die situatie natuurlijk wél weet wat er gekoppeld zou moeten worden. Maar stiekem zie ik daar ook meer in het handmatig goed koppelen van die dingen dan het laten doen door users.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.