Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Gamepc] BSOD & games die afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 10:30
Goedeavond,

Allereerst mijn excuses voor het niet direct opvolgen van de CSL. Daarentegen hoop ik dat er mensen zijn die mij van gedegen advies kunnen voorzien.

Situatie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 105,60€ 105,60
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 299,-€ 299,-
1Cooler Master HAF X€ 132,80€ 132,80
1Cooler Master Silent Pro M2 720W€ 97,50€ 97,50
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 99,96€ 99,96
1Samsung 840 series 250GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.072,76

Deze PC is sinds vorig jaar juli in mijn bezit (gebouwd door alternate, heb hem geopend en een SSD toegevoegd plus 3 fans dus die garantie is verlopen). Heb ongeveer 4 maanden geleden de voeding moeten vervangen want die was helaas dood (XFX PRO 550W Core Edition voor de huidige).

Afgelopen week heb ik geregeld BSODS gehad. Na een paar kleine windows updates komen die niet meer voor en heb dus helaas de BSOD codes niet genoteerd.... Probleem is nu dat ik als ik highend games draai (BF3, Batman: arkam city) dat windows deze na ongeveer 10 minuten afsluit met een fout melding. Games als COD4, MW3 (na update cache files in steam) sluiten niet af.

Collega van mij wist me te vertellen dat het wellicht aan de voltages ligt die naar de grafische kaart/CPU gaan. Op zijn aanraden heb ik CPUID HWM geinstalleerd. Aan de resultaten zag hij niets geks:
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/4445/y98x.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Weten jullie een oplossing waar door ik kan controleren waarom mn pc zo raar doet? Ik denk zelf grafische kaart, maar gezien het het feit dat ik wel enkele games kan draaien ben ik daar niet zo zeker van. Heb weinig zin om mn kaart ter RMA af te staan en deze na 3 weken terug te krijgen met de melding geen fout gevonden.

Nogmaals mijn excuses voor het wellicht niet posten in de juiste sectie, maar ik hoor heel graag van jullie!

alvast dank!

Daan

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het lijkt wel op de voeding, kan je een andere voeding proberen? Heb je je graka en je cpu overgelocked? zo ja tot hoe ver

[ Voor 51% gewijzigd door Frozen op 30-08-2013 23:37 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Rumpelstiltskin
nee heb niets overgeclocked. voeding is nog geen half jaar oud

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

DaanBB schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:36:
nee heb niets overgeclocked. voeding is nog geen half jaar oud
Toch lijkt het de voeding. Ik weet zelf uit ervaring (en vanuit de mond van The Mask) dat die CM voedingen niet echt te vertrouwen zijn. Als ik jou was zou ik even een linkje posten in het voedingen topic en vragen over er iemand die wat meer over voedingen weet je kan helpen.

Ik denk dat hij gewoon niet genoeg voltages kan leveren op de 12v lijn. Want battlefield is een redelijk intensief spel, en de 2 andere spellen zijn dat absoluut niet. Ik denk dat je voeding dus niet zo lang dat hoge voltage naar je cpu en gpu toe kan sturen. Nogmaals: They're the experts.

Overigens over dat plaatje wat je hebt gepost.
1) haal even uploaded by imageshack weg :)
2) Dat plaatje zegt niet zo veel, je kan beter een plaatje laten zien terwijl je battlefield speelt zodat we ook kunnen zien hoeveel volt en stroom er naar je componenten gaat _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Frozen op 30-08-2013 23:41 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Rumpelstiltskin
hmmm. das wel jammer. voeding was vrij prijzig en als ik niet echt een defect kan aantonen dan wordt het lastig om geld terug te krijgen.....

enig idee wat voor achtergrond info ik zou moeten posten om een goed/snel antwoord te krijgen?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je de laatste firmware update er op staan?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Rumpelstiltskin
Samsung wel. Magician.

de Crucial niet, any tips ?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

zie meukentracker
meuk: Crucial m4 000F

De slechte firmware die een BSOD kan veroorzaken is FW0309, uiteraard de laatste firmware er op flashen.

[ Voor 32% gewijzigd door Lip op 30-08-2013 23:46 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Rumpelstiltskin
heb het geprobeerd met de link. maar de drives werden niet gevonden

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat heb je geprobeerd? We zijn hier namelijk geen helpdesk. Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad. Mijn glazen bol zegt dat je het in Windows hebt geprobeerd. Dan brand je even een boot cd en probeer je het daarmee. Lukt het daar mee nog niet, dan kan je even kijken of het helpt om AHCI om te zetten naar IDE in de UEFI. (rebooten, del indrukken voordat je computer start)

[ Voor 9% gewijzigd door Lip op 30-08-2013 23:59 ]

• Rumpelstiltskin
Lip schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:58:
Wat heb je geprobeerd? We zijn hier namelijk geen helpdesk. Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad. Mijn glazen bol zegt dat je het in Windows hebt geprobeerd. Dan brand je even een boot cd en probeer je het daarmee. Lukt het daar mee nog niet, dan kan je even kijken of het helpt om AHCI om te zetten naar IDE in de UEFI. (rebooten, del indrukken voordat je computer start)
Of je kijkt even op de website van crucial en selecteert de nieuwste versie. die staat er nu op. Ga nu ff testen of de games wel goed lopen.

Eigen iniatief kan idd geen kwaad, maar ben altijd een beetje angstig als iets in bios loopt wat niet werkt...

• Rumpelstiltskin
hmmm bijna kwartier probleem kunnen spelen. toch vreemd dat een OS SSD fw upgrade helpt. Tenslotte staan mn games geinstalleerd op de samsung ssd....

ik ga nu een langere stress doen (lees gamen) hopelijk werkt het.

• Rumpelstiltskin
half uur nog steeds geen game afgesloten....

zou de upgrade echt de oorzaak van het probleem zijn?

• Rumpelstiltskin
Batman leverde geen enkele probleem op.

Mw3. kom niet eens het startscherm door en de game sluit af.
Metro Last Light: 2 crashes, toen liep de game, direct BSOD.

Enig idee wat te doen?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het een en ander proberen uit te sluiten. Heb je nog een harddisk over die je niet gebruikt? Demonteer je SSD uit je computerkast. Schroef de harddisk er in. Installeer daar dan je Windows op, samen met je drivers. Doe dat in deze volgorde (intel chipset, Nvidia drivers, en de rest, audio & netwerk).

En probeer dan een paar spellen te spelen. Zelf denk ik niet dat het je voeding is, die is bij de buren van Tweakers getest tot 700W.

Pagina: 1