Windows 7 advpack.dll foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 11:55
Ik heb een nieuwe pc waarop ik WIN 7 heb geinstalleerd. Helemaal vers en vrij, dus ik had eigenlijk niet veel problemen verwacht. Echter bij het gebruik van steam loop ik tegen een probleem. Sommige (de meeste) games starten niet op. Er komt geen foutmelding, maar er gebeurd gewoon niks...er komt een popupje dat zegt dat ie directX gaat installeren en dan houdt ie op en niks...

Nu dacht ik, ok, direct X installeren, dat kan ik zelf ook wel. Krijg ik de volgende foutmelding:

"Error creating process <C:\DOCUME~1\user name\Local Settings\Temp\IXP000.TMP\file.exe>. Reason: WINDOWS\system32\advpack.dll"

Lekker duidelijke reden... Ik heb al geprobeerd het dll etje te vervangen op hoop van zegen dat het geen virus is. Ik heb zelfs al in de registry gezeten om opnieuw te registreren, maar ik kom er niet uit.

Ik had al gezocht op het forum of er meer mensen waren met een dergelijk probleem, maar ik kon het niet vinden (althans, niet met oplossing). Op google barst het van de mogelijke oplossingen en zogenaamde gratis progjes die het zouden moeten oplossen, maar die zijn stiekem toch niet gratis.

Ik ben echt een beetje aan het eind van m'n latijn en zo bijzonder handig ben ik ook niet met computers dus ik hoop dat er hier iemand is die mij kan adviseren. Mocht er toch nog ergens een oplossing verstopt zijn dan mijn excuses, ik heb echt gezocht op het forum, maar ik kon het niet vinden.

bij voorbaat dank mocht er een oplossing zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 12:45

prime9391

Eat this

even googlen op de dll en deze overschrijven kan een oplossing zijn.
http://www.dll-files.com/ is die wel te vinden.

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Is je installatie disk wel ok? Heb die fout zelf nog nooit meegemaakt met een 'verse' install.
Zou sowieso zelf eerst deze weg volgen: Use the System File Checker tool to troubleshoot missing or corrupted system files on Windows Vista or on Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

loves wheat smoothies

File is onderdeel van .net staan die er wel op ? (alle huidige 81 updates vanaf een clean install).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Installeer sowieso de laatste DirectX runtime redistributable package van Microsoft: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35

advpack.dll wordt volgens mij meegepacked met IEXPRESS installer packages. Zou kunnen dat er een oude packager is gebruikt bij sommige installatie programma's

Vermeld ook nog even welke versie van Windows 7 je gebruikt en of het om 32 of 64 bits versie gaat. De foutmelding lijkt er ook op dat een 64 bits installatie wordt gestart op een 32-bits OS, dan kan die foutmelding ook verschijnen.

[ Voor 27% gewijzigd door akimosan op 01-09-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 11:55
Ik heb het allemaal geprobeerd, maar geen succes. Bij het installeren van DirectX geeft hij juist de foutmelding waardoor de installatie wordt afgebroken.

Ik heb nu toch maar Win8 geinstalleerd en alles werkt nu als een zonnetje. Toch bedankt in ieder geval!
Pagina: 1