Toon posts:

Netgear router type wndr3700v2 geeft 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Ik heb een router in mijn meterkast staat, type netgear wndr 3700 v2. Deze gaf tot eergister twee netwerksignalen af te weten:
Casa rome
Casa rome 5g

De eerste is nu totaal verdwenen. De router aan en uitgezet en ook de ziggo kast uitgezet.

Het gekke is dat het lijkt of de ontvangst ook opeens minder is. Dit is een week zo. Nu heb ik met mijn apple iphone 5 op mijn slaapkamer soms 3g nodig :(. Dit is een trap omhoog en acht passen naar rechts, wel met een deur ertussen.

Weet iemand hoe het kan dat het signaal zo zwak is en hoe het kan dat ik nog maar 1 netwerknaam heb???

Dank voor de hulp! _/-\o_ _/-\o_

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Ontvang je het 5 Ghz netwerk direct naast de router nog wel? Heb zelf ook een WNDR3700 (v1), en mijn ervaring is dat het 5 Ghz niet verder reikt dan 1 of 2 muren ertussen (bij mij router in meterkast, en 2 muren verderop aan de eettafel nog 3 a 4 streepjes bereik).

Anders kan het zijn dat de WNDR3700 kapot is, dat schijnt ook nog wel eens te gebeuren, dan is ineens *poef* al het wifi-signaal weg. Je zou nog kunnen proberen om hem te resetten naar fabriekinstellingen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 30-08-2013 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontvang juist wel het 5g signaal, de andere is weg:(

Het signaal is idd wel minder ver reikend. Dat komt door de 5g?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Misschien dat het door een netwerk van je buren komt, die er eerst nog niet was, en die nu op hetzelfde kanaal staat te praten. Probeer eens een ander kanaal in te stellen.

5 Ghz komt per definitie gewoon minder ver, komt door de gebruikte frequentie.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat lastig om een ander kanaal in te stellen? Heeft iemand een tutorial?