Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met een goed scherm

Pagina: 1
Acties:

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Goedenavond medetweakers,

Ik heb op dit moment een Sony Vaio FW31ZJ heb de machine al bijna 5 jaar. Het scherm hiervan is van buitengewoon goede kwalilteit. Zwart is ook bijna echt zwart, wit is erg wit :) en de andere kleuren springen van je scherm. Scherm van deze vaio is 1920x1080.
Voor de rest was het al bijzonder dat het een blu-ray brander had voor die tijd (en dat is nog steeds niet iets wat vanzelfsprekend is tegenwoordig)

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en het belangrijkste vind ik het scherm. Ik wil een laptop met een scherm waar ook weer de kleuren vanaf spatten met natuurlijk een realistische weergave. De resolutie mag best weer 1920x1080 zijn, maar dat is wel het minimale.

Ik hoef geen scherm met een superesolutie als de kleuren slecht zijn. Dan heb ik liever een lagere resolutie met wel een goede kleurweergave.

Voor de rest niet heel veel eisen behalve:

- Een blu-ray speler zou fijn zijn, een blu-ray brander is niet noodzakelijk. Als de machine met het beste scherm geen drive heeft, so be it ;)
- Machine mag best een leuk videokaartje hebben omdat ik af en toe spelletjes speel. Wat ik speel is niet heel zwaar. Speel voornamelijk indie-games en af en toe LoL.

Budget ligt tot 2000,-

Wie kan mij hierbij helpen? (denk erom, het scherm staat centraal :) )

Ik wacht vol spanning af met aanbevelingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Apocalyptus op 30-08-2013 21:11 ]

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Is dit misschien een leuke optie: pricewatch: MSI GE70 2OE-012NL
Qua hardware ene hele mooie deal, maar ik weet niet of je er op vooruit gaat qua scherm...
SSD, mooie videokaart, snelle proc!
Het is in ieder geval een redelijk goedkope optie, maar als je echt een geweldig scherm wilt, zou ik je al snel verwijzen naar een macbook pro! ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

MSI? Goed scherm? _O-

Neem eens een kijkje bij Dell of Lenovo.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
De Sony S15 staat denk ik wel bekend om z'n mooi IPS scherm (lees: mooi, niet "goed" want blijkbaar is de kleurenweergave niet echt natuurgetrouw/niet goed genoeg voor fotobewerking etc).

Voor de rest mist er wel wat in je startpost :) Grootte van de laptop? Moet hij licht/dun zijn? Goede accuduur nodig?...

En aangezien het scherm erg belangrijk is: een mat of een glanzend scherm?

BTO of Xnotebooks laptops vallen soms wel uit te rusten met een goed scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door Thmz159 op 30-08-2013 21:44 ]

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Voor 2000 euro? Defenitely de macbook pro retina 13' van dit najaar.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Zo te zien kan je nog wel een paar maanden redden met je laptop, daarom zou ik aanraden even te wachten tot eind september/oktober, als alle nieuwe Haswell modelen met 3200x1800 panelen in de winkels liggen. De eerste kan je nu al verkrijgen, de Samsung ATIV Book 9 Plus. Die heeft echter geen dedicated GPU (alleen een lachertje wat zich Intel® HD Graphics 4400 noemt) en ook geen blue-ray speler, maar wel een spectaculair scherm (wat zeer goed uit de reviews komt). Datzelfde 13,3" 3200x1800 IGZO scherm van Sharp komt gelukkig ook in modellen van o.a. Dell en HP, maar die zitten nog te wachten op de GT3 graphics, Iris (HD5100) en Iris Pro (HD5200). En die processoren zijn pas verkrijgbaar in september. Ook Apple wacht op high-performance varianten van die processoren voor hun nieuwe MacBook Retina's. En die verschijnen dus ook pas in september/oktober.

Conclusie: Wacht tot oktober, overleef nog een paar maanden met je huidige laptop en heb keus uit een talrijk aanbod laptops met prachtige schermen :D.
(Zoals gewoonlijk moeten we weer wachten op Intel, aangezien Sharp zijn panelen en Nvidia zijn grafische kaarten al op orde hebben :+ ).

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Voor op je lijstje: de Samsung Ativ Book 8 en Sony Vaio Pro hebben een erg goed scherm. De Samsung alleen in 15" en de Sony alleen in 13". Verder verschillen ze wel nogal veel qua specificaties; met de Samsung kun je recente games spelen en is meer een werkpaard, de Sony vooral portable.

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Ik zag van de week eindelijk een review van de Thinkpad T440s verschijnen. Het scherm kreeg zeer positieve kritiek (hoewel er helaas geen metingen staan in de review).

http://thinkpad-forum.de/...on!-ACHTUNG-BILDER-VIDEOS

Verwijderd

Er zijn een aantal goede kandidaten binnen dit budget. zo heb je de thinkpad T530 en W530. Die komen, als je het 1080p scherm pakt, met 95% gamut TN paneel.

De sony S15 is hierboven ook al eens genoemd. Of het scherm beter of slechter is dan de FW hangt af van je precieze definitie van beter. De color gamut is lager, maar het is IPS. De Alienware 14 en thinkpad T440s bevatten volgens mij een vergelijkbaar scherm.

Verder heb je ook de acer R7 en V7. Die schijnen te komen met een 85% gamut MVA paneel, hetzelfde paneel als in de samsung ativ book 8. Dit is waarschijnlijk het beste scherm wat je in je budget kan krijgen. Laat je niet misleiden door de naam acer, er zitten prima notebooks tussen. Je moet alleen goed zoeken.

In het ultrabook segment is er meer keuze, maar dan moet je naar 13" gaan en kan je beter even wachten zoals de posters boven mij aangeven.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:50:
Er zijn een aantal goede kandidaten binnen dit budget. zo heb je de thinkpad T530 en W530. Die komen, als je het 1080p scherm pakt, met 95% gamut TN paneel.
Ik zou als je enige eis een goed scherm is toch echt geen TN paneel nemen, hoe goed de kleuren ook mogen zijn.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ik heb liever een goed TN-paneel (dus met een 95% gamut en nog redelijke kijkhoeken) dan een slecht IPS-paneel met goede kijkhoeken, maar crappy kleurweergave.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ja dat snap ik, ik bedoel dat er voldoende IPS alternatieven zijn met goede kleurweergave zijn om TN panelen geheel overbodig te laten zijn. As de kleurweergave alleen goed is als je op de sweet-spot zit dan is dat mijn inziens nogal een groot nadeel.
Pagina: 1