Sinds kort ben ik de trotse bezitter van nieuw geheugen, een nieuw moederbord en een SSD. Mijn verwachting was dat mijn framerate in Battlefield 3 zou stijgen, dit is ook gebeurt. Echter is een probleem waar ik een tijdje terug ook last van had teruggekeerd, random framedrops tijdens multiplayer... Het gaat om de volgende hardware:
- AMD Phenom II X4 955 (@3,7Ghz, Prime95 stable)
- MSI Radeon HD7850 1GB GDDR5
- 8GB Crucial Ballistix Tactical 1600Mhz CL8 RAM
- Samsung 830 256GB SSD
- Antec TruePower Trio 550 watt
De FPS, wanneer ik geen last heb van framedrops, ligt om en nabij de 50-70FPS met bijna alle settings op ultra. (Behalve AA) Echter heb ik regelmatig last van drops van naar 30FPS waardoor de game eigenlijk onspeelbaar is. Dit gebeurt vooral wanneer ik me omdraai en in het begin van de map. In het verleden had ik hier ook al last van, toen ging het om te weinig RAM.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwste AMD driver installeren
- Sleutelen aan de instellingen (Al lijkt mij dit niet nodig aangezien de game prima zou moeten draaien op deze kaart en een resolutie van 1680x1050)
- Overclocks uitschakelen
- CPU/GPU usage checken, GPU ligt om en nabij de 100%, CPU rond de 75%.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij zou kunnen helpen het op te lossen!
- AMD Phenom II X4 955 (@3,7Ghz, Prime95 stable)
- MSI Radeon HD7850 1GB GDDR5
- 8GB Crucial Ballistix Tactical 1600Mhz CL8 RAM
- Samsung 830 256GB SSD
- Antec TruePower Trio 550 watt
De FPS, wanneer ik geen last heb van framedrops, ligt om en nabij de 50-70FPS met bijna alle settings op ultra. (Behalve AA) Echter heb ik regelmatig last van drops van naar 30FPS waardoor de game eigenlijk onspeelbaar is. Dit gebeurt vooral wanneer ik me omdraai en in het begin van de map. In het verleden had ik hier ook al last van, toen ging het om te weinig RAM.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwste AMD driver installeren
- Sleutelen aan de instellingen (Al lijkt mij dit niet nodig aangezien de game prima zou moeten draaien op deze kaart en een resolutie van 1680x1050)
- Overclocks uitschakelen
- CPU/GPU usage checken, GPU ligt om en nabij de 100%, CPU rond de 75%.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij zou kunnen helpen het op te lossen!