Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderde virussen komen terug.

Pagina: 1
Acties:

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:31
Hallo, ik heb dus een probleem met 8 bepaalde virussen. Ik heb met AVG internet security me hele pc grondig gescant, in het resultaat kwam dat er 8 virussen waren. Deze heb ik netjes verwijderd. De volgende dag heb ik weer eventjes gescant om te kijken of ze ook echt weg waren, maar nee. Daar zijn ze weer.

Nu is mijn vraag, is dit schadelijk voor mijn pc? En hoe krijg ik deze verwijderd?

Informatie over de virussen wat AVG aangeeft:

"";"atapi.sys, koppelpunt import ataport.SYS AtaPortReadPortBufferUshort -> spht.sys +0x2D35C, C:\Windows\System32\Drivers\spht.sys";"Geïnfecteerd"

"";"Inline koppelpunt ataport.SYS DllUnload -> spht.sys +0x5E360, C:\Windows\System32\Drivers\spht.sys";"Geïnfecteerd"

"";"pci.sys, koppelpunt import ntoskrnl.exe IoDetachDevice -> spht.sys +0x625DC, C:\Windows\System32\Drivers\spht.sys";"Geïnfecteerd"

"";"pci.sys, koppelpunt import ntoskrnl.exe IoAttachDeviceToDeviceStack -> spht.sys +0x62650, C:\Windows\System32\Drivers\spht.sys";"Geïnfecteerd"

"";"atapi.sys, koppelpunt import ataport.SYS AtaPortWritePortBufferUshort -> spht.sys +0x2DBA0, C:\Windows\System32\Drivers\spht.sys";"Geïnfecteerd"

"";"atapi.sys, koppelpunt import ataport.SYS AtaPortWritePortUchar -> spht.sys +0x2DA24, C:\Windows\System32\Drivers\spht.sys";"Geïnfecteerd"

Alvast bedankt voor de reactie.

No one is listening until you fart

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat heb je al geprobeerd ?

Andere virusscanner proberen lijkt mij het eerste. Het kan ook geen kwaad om de HDD op een andere PC te laten scannen zodat Windows niet draait.

Verder kan je je afvragen hoe betrouwbaar een PC nog is als er enorm veel zooi op gestaan heeft en of een herinstallatie dan niet misschien beter is.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Soms verbaas ik me wel eens over de massale virusmeldingen van sommige mensen. Er zijn er bij die er door hun surf-en-klikgedrag heel argeloos gewoon om vragen. Ik heb zelf nog nooit een virus gehad. Maar afijn het kan je een keer overkomen. Maar zoveel en telkens maar weer? Wat doe je in vredesnaam om dat voorelkaar te krijgen? Want als je gewoon zo doorgaat, dan vrees ik dat je in heel korte tijd weer barstens vol met ellende zit

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:31
Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb de virussen toch weg gekregen op een manier. Ik zal nu nog eens scannen om te kijken of zo ook echt weg zijn. Bedankt!

No one is listening until you fart

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Mochten ze niet weg zijn zou ik dan toch voor een herinstallatie gaan.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Verwijderd

iisschots schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:10:
Mochten ze niet weg zijn zou ik dan toch voor een herinstallatie gaan.
Om eerlijk te zijn zou ik dit bijna bij elk virus doen. Ik snap dat het voor de meeste simpele users misschien to much is, maar een her is altijd beter.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan je ook van de gevonden virussen een rapport hier posten of anders de naam die AVG eraan gaf.
Ik zou voor de zekerheid je pc ook nog scannen met b.v. MBAM of wat al eerder is aangegeven een nieuwe installatie van je Windows.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Techneut schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:52:Er zijn er bij die er door hun surf-en-klikgedrag heel argeloos gewoon om vragen.
Ik denk dat het niet zozeer het klikgedrag is, maar eerder het niet verwijderen of updaten van browserplugins. En dan maakt het verder niet zoveel uit waar je klikt of surft - je wandelt vanzelf wel tegen een exploitkit aan.

Overigens, lijkt verdacht veel op dezelfde rootkit als hier: AntiVirus geeft 146 detecties over het bestandje 'spgb.sys'

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Thralas, ik ben het voor een klein deel met je eens. Maar veel van die updates, zoals b.v. heel regelmatig bij Windows, betreffen pas ontdekte veiligheidsrisico's die er al jaren in hebben gezeten. Risico's waar de meerderheid van alle gebruikers nooit erg in heeft gehad en er nooit een kwaadaardige infectie door hebben gekregen. En dat terwijl ze soms al heel lange tijd met de betreffende versie werken. Zelf heb ik sinds 1997 internet en ik heb nog nooit een virusinfectie of welke infectie ook gehad. Ik ben er daardoor toch echt van overtuigd dat dit met mijn uiterst voorzichtige surfgedrag heeft te maken. Vanaf het allereerste begin gewezen op het ongedierte wat er rondkruipt.
Die overtuiging wordt nog versterkt door het observeren van sommige mensen in mijn omgeving die echt waar om de haverklap een virus hebben en daar dan nog stom verbaasd over zijn ook.Juist die mensen zien gewoon de gevaren niet. Over stom verbaasd gesproken, ik ben dat wel eens over een bepaalde categorie gebruikers.

Ook bij spam, heb ik gelukkig geen last van, maar in het begin door onervarenheid in het al of niet op openbare sites plaatsen van mijn e-mailadres kreeg ik het wel, soms wel honderden per week. Zonder enige uitzondering had ik aan de titel al genoeg om op mijn klompen aan te weten dat het spam was. Zelfs al waren het lang niet altijd berichten over "groeimiddelen", erotiek etc. Dus zulke mails open je niet eens, laat staan dat je op een link er in klikt.

Ik ben beslist geen helderziende, maar mijn gewone nuchtere verstand zegt me dit en ik beschouw me zelf ook zeker niet als een heel bijzondere uitzondering. Maar blijkbaar bezit niet iedereen dat simpele aanvoelingsvermogen.

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Je zou eens Avast kunnnen installeren omdat je deze ook in een 'boot-mode' kan laten scannen = VOOR je je OS opstart!

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Pagina: 1