Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

24 pins atx kabel past niet

Pagina: 1
Acties:

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:57
Hallo,

Sinds vandaag heb ik al mijn onderdelen voor mijn PC binnen. Na alles in de kast gemonteerd te hebben was het tijd om de kabels aan te sluiten. Echter, mijn atx kabel van mijn voeding past niet in op mijn moederbord. De kabel blijft een halve centimeter uitsteken en het clipje om hem vast te zetten komt er niet volledig overheen. Ik heb van alles geprobeerd maar niets lukt. Iemand die mij hiermee kan helpen? :'(

Mijn moederbord is een MSI 760ga-p43 en voeding een Corsair CX430M.

Bij voorbaat dank.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je een foto van hoe het eruit ziet? De ATX-stekker hoort maar op 1 manier te passen en dan steekt ie niet uit. Of je moet toevallig een 24 pins stekker en 20 pins aansluiting op het moederbord hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 30-08-2013 20:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
Vreemd verhaal als ik een plaatje bekijk van MB en ATX stekker hebben beide 24pinnen dus perfecte match.
een foto zal meer duidenlijkheid verschaffen inderdaad.

Die losse 8 moeten dus nabij de CPU geplaatst worden (rechts boven op het plaatje).

Afbeeldingslocatie: http://www.awd-it.co.uk/images/detailed/6/cx430m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://easycom.com.ua/data/news/1207241945/img/01_MSI_760GA-P43.jpg

Of bedoel je dat de stekkers 24pin zijn maar je krijgt hem er niet goed in de socket gedrukt ? Gewoon harder drukken links en recht en of tegelijk het past altijd ;) . Clipje moet naar buiten wijzen (naar de rand van het MB)

[ Voor 66% gewijzigd door JT888 op 30-08-2013 21:07 ]

• DKjordy
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/jqcxs7qh3/

Hoe hard ik ook druk, hij wil niet verder. Ben bang dat ik het op een gegeven moment forceer. De 8 prins kabel voor me CPU ging er wel met gemak in :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/u0fcrggcq/IMG_20130830_210151.jpg
Ook al vaak genoeg gehad. Beetje wiebelen fixed dit meestal.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

haal hem er eens uit en maak een foto van je aansluiting en van je kabel. Binnekant van beide zodat we de pinnetjes kunnen zien/bekijken/beoordelen

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DKjordy/D4NG3R: Die plaatjes zijn hotlinkbeveiligd, hier op het forum zijn ze niet zichtbaar ;)
Hint: CTRL+F5. Jammer dat dat soort hosts nog steeds niet worden geblocked door de IMG parser. :/

Wil de connector aan beide kanten niet verder? Soms komt het volgens mij wel eens voor dat een pin niet helemaal recht zit en daardoor de connector niet mee wil werken, bij molex vaak gehad, Maar als ie bij elke pin niet verder wil is er iets vaags aan de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 31-08-2013 10:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DKjordy
Hallo allemaal, bedankt voor de snelle reacties. Het bleek dat de clip van mijn voedingskabel net iets te kort was, na wat vijlen, wat wiebelen en duwen is ie er eindelijk goed in en werkt het allemaal naar behoren. Nogmaals bedankt!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Te kort? Dat hoort helemaal niet te kunnen :o Dan voldoet die stekker niet aan de specs van die aansluiting 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 31-08-2013 13:01 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1